Ni alla har ett gemensamt mönster i era inlägg. Skulle nog också chansa på någon form av dualism. Men inte på samma sätt som ni menar.
Vi kan i alla fall vara överrens om att "tillsammans blir de inget" (eller allt i så fall, om man vill använda en tänkbar synonym).
Men här är min twist;
Information är ju det enda som faktiskt "måste" finnas. Men i hur många dimensioner?
Men våra dimensioner är flera. Så det finns minst 3. Eller 4. Eller kanske är tiden bara "hypotenusan" av våra rumsdimensioner?
Men den enda teorin som tycks kunna beskriva allting kräver väl 10+1 dimensioner? Tänker på M-teorin.
Så finns det kanske 10+1 "riktningar" med information?
Å andra sidan kan ju en binär representation uppenbarligen simulera flera dimensioner
Å tredje sidan är ju det ett mer komplext mönster som krävs.
Å fjärde sidan så spelar det ingen roll, om allt är en oändlig uppsättning av binär information
Å femte sidan, vad säger att det måste vara stängt? Edit: Nej förresten, det måste vara stängt. En riktning är inte logisk att tala om i det här sammanhanget
Senast redigerad av .Suarez 2016-02-10 kl. 20:28.
Men här är min twist;
Information är ju det enda som faktiskt "måste" finnas. Men i hur många dimensioner?
Är det viktigt i hur många dimensioner?
Varför?
Känns bara som att brodera ut för långt i mina ögon.
Hur många delar kräver 1 mönster?
3 tror jag. 2 delar och 1 som håller de isär.
Är det bara 2 delar så går dom ihop på nåt konstigt sätt.
Det måste vara mellanrum för 2 delar att existera.
Således en 3e del.
Senast redigerad av ivanivan 2016-02-10 kl. 20:31.
cirkeln är central, ja.
Jag brukar tänka svarta cirklar som är ihopkopplade av ett svart streck.
Med annan färg som är utanför det svarta.
Det svarta representerar inget, tystnad osv.
Senast redigerad av ivanivan 2016-02-10 kl. 20:39.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!