Citat:
Ursprungligen postat av
SkateBlind
Det lter som att det skulle kunna sitta lngre bort p stammen, prova att fylla upp ett par spannar med vatten och diskhon och slpp ut under tiden som du har rinnande vatten. Se fall det stoppar upp. I normalfallet kan det ta en stund innan stoppet mrks i vasken och d har du kanske redan skljt klart.
Vaskrensare r smidigt att jobba med, en i var ho s att du kan skapa vakuum. Alternativt rensspiral eller tunn slang som skapar ett enormt vattentryck som du kan kra ner med hett vatten igng.
Gr det att kpa ngot sdant och koppla p vattenkranen eller mste man investera en hisklig summa pengar fr att skapa tryck, t.ex. maskin osv?
Vaskrensare frmodar jag r en propp med pinne? Tv sdana kan allts eventuellt lsa problemet tror du?
Iden med spannarna, menar du att jag ska fylla diskhon med vatten (stngt avlopp) sedan ppna avloppet och lta vattnet brja rinna ut medan jag ser p med vattenhinkar med sikte mot avloppet?
Kan tillgga att det inte r ngon dlig lukt frn avloppet samt att det drjer ett tag innan gruglandet brjar frn det att man tappat ut allt vatten, kanske 10 sekunder, hgst 15 sekunder. Det lter dock ven nr diskmaskinen tmmer ut vattnet. Frmodligen sitter stoppet lngt bak? Kanske r bttre med rensspiral?