Citat:
Ursprungligen postat av
SkateBlind
Det låter som att det skulle kunna sitta längre bort på stammen, prova att fylla upp ett par spannar med vatten och diskhon och släpp ut under tiden som du har rinnande vatten. Se fall det stoppar upp. I normalfallet kan det ta en stund innan stoppet märks i vasken och då har du kanske redan sköljt klart.
Vaskrensare är smidigt att jobba med, en i var ho så att du kan skapa vakuum. Alternativt rensspiral eller tunn slang som skapar ett enormt vattentryck som du kan köra ner med hett vatten igång.
Går det att köpa något sådant och koppla på vattenkranen eller måste man investera en hisklig summa pengar för att skapa tryck, t.ex. maskin osv?
Vaskrensare förmodar jag är en propp med pinne? Två sådana kan alltså eventuellt lösa problemet tror du?
Idéen med spannarna, menar du att jag ska fylla diskhon med vatten (stängt avlopp) sedan öppna avloppet och låta vattnet börja rinna ut medan jag öser på med vattenhinkar med sikte mot avloppet?
Kan tillägga att det inte är någon dålig lukt från avloppet samt att det dröjer ett tag innan gruglandet börjar från det att man tappat ut allt vatten, kanske 10 sekunder, högst 15 sekunder. Det låter dock även när diskmaskinen tömmer ut vattnet. Förmodligen sitter stoppet långt bak? Kanske är bättre med rensspiral?