Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-09, 17:35
  #1
Avstängd
Applejackss avatar
Varför verkar det bara vara uteslutande hazarer som kommer ifrån Afghanistan, dvs. de som har asiatiska ögon? Jag vet att det finns flera etniska grupper i Afghanistan men tydligen så ska hazarer vara en minoritet. För att vara en minoritet är det märkligt att nästan alla afghaner som kommer hit är hazarer. Jag ser de alltid gå runt i gäng lite överallt.

Har bara sett 3 afghaner som inte var hazarer.
Någon förklaring?
Citera
2016-02-09, 17:51
  #2
Medlem
Vindpinads avatar
De allra flesta afghaner som kommer är hazariska män ja. Man ser dom överallt idag. Unga män i stora gäng som knallar omkring. Jag har inte sett en enda hazarisk kvinna hitills.

Varför flyr hazarer undrar du? Dom flyr från det multikulturella Afghanistan. Alla minoriteter i landet är i krig med varandra på ett eller annat sätt. Stamkrigen mellan de olika etniciteterna har pågått i evigheter. Multikulturen fungerar inte alls i Afghanistan.
Citera
2016-02-09, 17:53
  #3
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
De allra flesta afghaner som kommer är hazariska män ja. Man ser dom överallt idag. Unga män i stora gäng som knallar omkring. Jag har inte sett en enda hazarisk kvinna hitills.

Varför flyr hazarer undrar du? Dom flyr från det multikulturella Afghanistan. Alla minoriteter i landet är i krig med varandra på ett eller annat sätt. Stamkrigen mellan de olika etniciteterna har pågått i evigheter. Multikulturen fungerar inte alls i Afghanistan.

Men då borde ju alla andra grupper också fly? Eller ser de andra afghanerna ut som vilken MENA-man som helst så att man inte märker de?
Citera
2016-02-09, 18:06
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Men då borde ju alla andra grupper också fly? Eller ser de andra afghanerna ut som vilken MENA-man som helst så att man inte märker de?

Dom kan se iranska ut. Men oftast ser dom ut som ljusa indier och pakistanier. Dom kommer dom också.
Citera
2016-02-09, 18:06
  #5
Medlem
Ättlingar till djingis Khan, måste vara i blodet.
Citera
2016-02-09, 18:16
  #6
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Men då borde ju alla andra grupper också fly? Eller ser de andra afghanerna ut som vilken MENA-man som helst så att man inte märker de?

Afghaner kan se ut hur som helst. Det kan vara allt från Mellanöstern-, indiska- och mongoliska drag. Just hazarerna är dom mest utsatta. Det är förmodligen därför dom flyr. Det finns turkomongoliska grannländer dom kan fly till, men lilla Sverige i norra Europa är mer lockande.
Citera
2016-02-09, 18:37
  #7
Avstängd
Applejackss avatar
Är det hazarerna som brukar våldta? Tänker på de ensamkommande afghanska baaaaarnen i Kungsan, var det hazarer? Jag har alltid fått för mig att afghanerna som kommer hit går runt och är påtända 24/7, kaosar inte så mycket utan snarare bara pundar medans araberna står för det mesta kaoset?
Citera
2016-02-09, 18:37
  #8
Avstängd
enmycketgammalmans avatar
På sikt skulle vi svenskar tjäna på att få hit fler asiater, eftersom asiater är intelligenta och hårt arbetande, till skillnad från oss svenskar, som hör till de mest förslappade av jordklotets folkslag. Hazarernas vackra kvinnor är för övrigt ett stort plus i kanten.
Citera
2016-02-09, 18:43
  #9
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enmycketgammalman
På sikt skulle vi svenskar tjäna på att få hit fler asiater, eftersom asiater är intelligenta och hårt arbetande, till skillnad från oss svenskar, som hör till de mest förslappade av jordklotets folkslag. Hazarernas vackra kvinnor är för övrigt ett stort plus i kanten.

Jag håller med dig där.
Men nu tror jag att japaner och kineser passar bäst in på den beskrivningen än hazarer.
Hazarer är såvitt jag vet rejält nedpundade, och de är utblandade med turkiskt blod och inte särskilt vackra. Visst, de ser bättre ut än de svartmuskiga MENA-människorna men man kan inte riktigt påstå att hazarer är vackra.

Inte ens en kvinnlig motsvarighet till denna man, Azizullah Amini, är något ha.
https://petterssonorg.files.wordpres..._17_.png?w=490

För övrigt så skulle en hazarisk kvinna aldrig bli tillåten att dejta en icke-hazarisk man.
Citera
2016-02-09, 19:16
  #10
Avstängd
enmycketgammalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Jag håller med dig där.
Men nu tror jag att japaner och kineser passar bäst in på den beskrivningen än hazarer.
Hazarer är såvitt jag vet rejält nedpundade, och de är utblandade med turkiskt blod och inte särskilt vackra. Visst, de ser bättre ut än de svartmuskiga MENA-människorna men man kan inte riktigt påstå att hazarer är vackra.

Inte ens en kvinnlig motsvarighet till denna man, Azizullah Amini, är något ha.
https://petterssonorg.files.wordpres..._17_.png?w=490

För övrigt så skulle en hazarisk kvinna aldrig bli tillåten att dejta en icke-hazarisk man.
Hazariska kvinnor är väldigt vackra. Det räcker att du får se dessa östrogenbomber så mår du bra.
Citera
2016-02-09, 19:16
  #11
Medlem
Perstamps avatar
Jag har sett fantastiskt vackra kvinnor från Afghanistan med gröna och ljust grå ögon och ljus hy. De liknar inte på något sätt de här hazarerna.
Citera
2016-02-09, 19:22
  #12
Medlem
ministryofdrugss avatar
Är "the girl with green eyes" från det klassiska national geographic fotot en hazar möjligtvis? Idag är hon inte så go men när bilden togs måste hon varit världens vackraste kvinna.

I slutändan tror jag det är bra för svenskarna att det nästan bara är mongolarabiska män som kommer då dessa aldrig kommer hitta någon att fortplanta sig med. Tänk om det var 50/50 - då hade vi varit en minoritet inom några få år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback