2017-04-05, 00:56
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
är afrikanerna som är födda i sverige svenskar enligt dig

Är du dum i huvudet på riktigt eller?!

Om en afrikan är född i Sverige så är det en etnisk afrikan!

Eller menar du på allvar att bara man är född i Sverige så ändrar man etnicitet?

Fy fan, känns som att PK:ister nu börjat flöda in på Flashback den senaste tiden.
Citera
2017-04-05, 00:57
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Afghaner är sällan iranier. I så fall kan vi utvisa dom till Iran. Bara för att man vuxit upp i Iran gör det inte en till etnisk iranier. I så fall är hazarerna etniska svenskar nu. Om vi kan byta etnicitet så där

Nej, de är inte etniska iranier, men de har iransk medborgarskap, alltså är det Iran som land som ansvarar för dem, inte Afghanistan.
Citera
2017-04-05, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Är du dum i huvudet på riktigt eller?!

Om en afrikan är född i Sverige så är det en etnisk afrikan!

Eller menar du på allvar att bara man är född i Sverige så ändrar man etnicitet?

Fy fan, känns som att PK:ister nu börjat flöda in på Flashback den senaste tiden.
du skrev ju

Etniskt sätt så är de afghaner ja.
Men de flesta av dem är iranska medborgare, de är nästan alla födda i Iran och inte i Afghanistan.

de är fortfarande afghaner med andra ord, var de föddes har inte ändrat deras kinesutseende
Citera
2017-04-05, 01:08
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
du skrev ju

Men de flesta av dem är iranska medborgare, de är nästan alla födda i Iran och inte i Afghanistan.

de är fortfarande afghaner med andra ord, var de föddes har inte ändrat deras kinesutseende

Det du inte verkar förstå är att deras etnicitet är irrelvantant till diskussionen.

Regeringen bör alltså rikta sig mot Iran och inte Afghanistan när utvisning ska diskuteras, då det är Iran och inte Afghanistan som är juridiskt ansvariga för dessa (sina) medborgare.
Citera
2017-04-05, 07:52
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nej, de är inte etniska iranier, men de har iransk medborgarskap, alltså är det Iran som land som ansvarar för dem, inte Afghanistan.

Fast har de verkligen medborgarskap i Iran? Kan de inte ha levt som typ "papperslösa" där. Jag har för mig jag har hört det en massa gånger när de här hazarerna varit på tal. Att de är etniska hazarer med Afghansk nationalitet och att de levt papperslösa i Iran.
Citera
2017-04-05, 08:33
Medlem
rex144s avatar
ge hit lite tadjiker och pashtuner :-D så att de kan fortsätta med inbördeskrig i Sverige,
Citera
2017-04-05, 12:27
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Fast har de verkligen medborgarskap i Iran? Kan de inte ha levt som typ "papperslösa" där. Jag har för mig jag har hört det en massa gånger när de här hazarerna varit på tal. Att de är etniska hazarer med Afghansk nationalitet och att de levt papperslösa i Iran.

Kanske de första generationerna som flydde talibanerna.

Jag vet inte i hur många generationer hazarerna får vara papperslösa.

Men någon gång lär de ju få medborgarskap om de varit där i generationer, kan man tycka.

Min tes är att Sverige misslyckades med sina förhandlingar med Afghanistan, för att Afghanistan inte betraktade dem som sina medborgare. Därför skulle Iran varit med vid samtalsbordet.

Danmark har samtalat med Iran och där gick det bättre. Av någon anledning valde Sverige att samtala med Afghanistan.
Citera
2017-04-05, 14:51
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
du skrev ju

Nej, de är inte iranska medborgare oavsett hur många år och generationer de bott där. Iranska medborgarskap kan endast ges till kvinnor som gift sig med iranska män!
Citera
2017-07-25, 22:29
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Var tvungen att svälja en spya i dag.

På en vårdcentral nånstans i nollåtta.

#vistårinteut-kvinna och 30-årig hazar som presenterar sig som nyss fyllda 18.
De satte och krängde sig mot varandra samtidigt som de lade upp strategin inför mötet med läkaren.

När man ringer denna vårdcentral så finns det ett särskilt knappval för #vistårinteut-K med bihang.

Vad ville jag med det här då? Jo, stereotyperna väller fram. Hazar-boy pratat praa svenskat....
Tappar fasiken hoppet för dessa kvinnor. Hur blev de så verklighetsfrånvända. De borde ju inse att om det vore äkta attraktion skulle de inte ha nån chans (*gissar) -men det kanske kvittar -de utnyttjar väl varandra.

God Natt
Citera
2017-07-25, 22:34
Medlem
Dessa afghaner är mestadels från Iran.
Citera
2017-07-26, 10:44
Medlem
FFL88s avatar
Räcker det inte med mongo hazarerna?
Eller finns det ytterligare "utsatta" folkgrupper som vi kan ge en fristad?
Svenskar är det mest naiva korkade jävla folk som någonsin funnits.
Citera
2017-07-31, 15:22
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL88
Räcker det inte med mongo hazarerna?
Eller finns det ytterligare "utsatta" folkgrupper som vi kan ge en fristad?
Svenskar är det mest naiva korkade jävla folk som någonsin funnits.

Vi vaknar lite sent i vart fall.
Hade vi blivit ockuperade av tyskarna i WW2 hade vi definitivt varit mer protektionistiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in