• 1
  • 2
2005-11-14, 19:41
Medlem
BennyGass avatar
Hr har ni en att bita i >

Staten (Sossarna) r slpphnta i sin hantering av krimminella som Rnar vrdetransporter och lter det fortg, utan att ta till krafttag fr att stoppa det!

Anledning > De (Sossarna) Vill att 'Svensson' skall framfra kravet p ett kontantlst samhlle p.g.a. "Alla dessa Rn"

Perfekt om 'Svensson' krver detta, fr i sjlva verket ger det staten en ypperlig mjlighet att ta 100% kontroll ver ALLA transaktioner med ALLAS pengar, eftersom det inte kommer att finnas ngra kontanta medel, m.a.o. allt du sljer/kper finns registrerat!

Det gr vl inget, jag har ju inget att dlja!, sger en del

Varsgod! Vlkommen till >Betala skatt P ALLT!

Kp en beg. soffa p ntet = Sljaren fr betala Frsljningsskatt

Slj din beg. bil = Frsljningsskatt!

P Skattemyndigheten -Vldans vad mycket brdor och isolering 'Olle' har kpt det senaste ret, vi fr nog granska taxeringen p hans hus, har han kanske isolerat och bytt fasad utan att ange detta ?!

-Ja och Sven han har kpt en ny kamin, finns det med i papprerna ?

D kan staten verkligen ha KOLL P ALLT...Vill vi det
Citera
2005-11-14, 22:07
Medlem
RedXs avatar
Staten har ingen koll .h.t p transaktioner som grs. Om jag fr ver 10 000.- till ditt konto utlser det inte ett re i beskattning (svida du inte r frmgenhetsskattepliktig). Dremot skulle vissa nringsidkare (ex pizzerior, barer mfl) frmodligen f rejlt mycket mer skatt n vad de har idag. Men andra sidan skulle dessa skatteintkter faktiskt kunna innebra att skattesatserna kan snkas i det lnga loppet.
Citera
2005-11-14, 22:29
Medlem
jonas valfisks avatar
Benny du har helt rtt!!

Sossepackets DOLDA syfte med att skapa kontantlst samhller r att kunna kontrollera ALLT. Stoppa alla hederliga svartjobbare, flja alla medborgares allla transaktioner. Sossepacket skiter i vrdetransportrnen- dom r ute efter kontrollen ver alla.
Citera
2005-11-15, 10:06
Medlem
BennyGass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Staten har ingen koll .h.t p transaktioner som grs. Om jag fr ver 10 000.- till ditt konto utlser det inte ett re i beskattning (svida du inte r frmgenhetsskattepliktig).

S r det NU ja! tror verkligen att skatte-systemet som vi har nu skulle frbli som det r?
Citera
2005-11-15, 10:07
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Skitbra fr alla som har betalningsanmrkningar och som inte kan skaffa kort.
Citera
2005-11-15, 13:41
Medlem
wootens avatar
Det r skert Gran Persson som planerar rnen.
Citera
2005-11-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Skitbra fr alla som har betalningsanmrkningar och som inte kan skaffa kort.
haha s alla fuskare kan dom inte stoppa...

men hur som helst s skulle det ju aldrig vara mjligt o stoppa all kontanhantering.
Citera
2005-11-15, 14:13
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svuush
haha s alla fuskare kan dom inte stoppa...

men hur som helst s skulle det ju aldrig vara mjligt o stoppa all kontanhantering.

Fuskare? Jag har massa betalningsanmrkningar men har aldrig fuskat; jag r bara slarvig. Har alltid gjort rtt fr mig och aldrig vgrat betala ngonting alls. Men det finns ju frvisso fall dr riktigt hederliga ordningsmnniskor rkat f en betalningsanmrkning p grund av ngon rkning som hamnat mellan stolarna, och de r det ju nnu mer synd om.
Citera
2005-11-15, 17:26
Medlem
tapirs avatar
Detdr med vrdetransport-rnen borde vl nd g att stoppa, jag menar - det finns vl andra lnder liknande sverige som inte har samma problem.

I tyskland har de haft 47 rn p tta r, kan iofs ha ngot att gra med att alla som sett en tysk polis inte grna trffar p en igen
Citera
2005-11-15, 18:03
Bannlyst
Det hr var faktiskt ganska... trovrdigt.
Citera
2005-11-15, 18:14
Medlem
FetFulElaks avatar
Fr att "frsvra" fr rnarna s vill de ta bort stora sedlar.. Jojo, vi VET ju att det bara r ett led i det kontantlsa samhllet!
Citera
2005-11-15, 19:11
Medlem
tapirs avatar
En sak jag inte frstr, om man tar bort stora sedlar, fr man inte d bara frakta fler mindre sedlar? Det r vl nd lika mycket pengar som mste ta sig frn punkt A till punkt B ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in