2016-02-08, 13:25
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Som jag sa igår, låt förortspolisen få CV90 som tjänstefordon. Då blir det jobbigare att skära sönder däcken också.

Inte bara förortspolisen. Det här inträffade mitt på blanka måndagsförmiddagen mitt i stan. Köpcentrumet/gallerian Nordstan tjänar som bostad, fritidsgård och arbetsplats för allehanda importerat kriminellt avfall, inklusive de s.k. gatubarnen från Nordafrika.

Det diskuteras huruvida Nordstan skall börja hållas stängt när butikerna har stängt. Det tycker jag är en sämre idé än att fortsätta ha dygnetruntöppet men med tillägget att man utför cyanväterökningar av stället under natten.
Citera
2016-02-08, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Som jag sa igår, låt förortspolisen få CV90 som tjänstefordon. Då blir det jobbigare att skära sönder däcken också.

Det är viktigare att prioritera att få hit så många lyckosökandes som möjligt istället.
Citera
2016-02-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är väl vanligt småbus och man ska satsa på en ny fritidsgård för att komma till rätta med problemet...

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Precis. Det handlar om kulturkrock helt enkelt.

Är inte det här bara ännu ett spännande möten mellan två diametralt skilda kulturer och något att glädjas över?

Är det inte kul att vår genus och dialogpolis får lära sig hur man säger hej till en myndighet på Farsi?

Nä, det är dags att återinkalla beredskapspolisen och låta dem få rulla i sina SISU in i dessa områden och se om inte den takmonterade 20 mm automatkanonen (svensk lösning/ uppfinning) kan ge lite respekt?

CV90 får väl vara nästa steg.
Citera
2016-02-08, 13:43
Medlem
Utflyttads avatar
Det här är ju otroligt allvarligt.

Det gäller att få till en möjlighet att "skadegörelse" slopas i dessa fall till förmån för:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sabotage

Citat:
Sabotage är en avsiktlig handling som syftar till att försvaga ett statsskick, företag, verksamhet eller struktur genom störningar eller förstörelse. Den som bedriver sabotage är en sabotör. Sabotörer försöker ofta dölja sin identitet på grund av konsekvenserna av sina handlingar.

Sabotage är inom juridiken ett allmänfarligt brott, att någon förstör eller skadar egendom, som har avsevärd betydelse för rikets försvar, folkförsörjning, rättsskipning eller förvaltning eller för upprätthållande av allmän ordning och säkerhet i riket enligt 13 kap 4 § Brottsbalken.[1]. Straffet är fängelse i upp till fyra år. Detsamma skall gälla om någon på annat sätt genom skadegörelse eller annan åtgärd allvarligt stör eller hindrar den allmänna samfärdseln eller användningen av telegraf, telefon, radio eller dylikt allmänt hjälpmedel eller av anläggning för allmänhetens förseende med vatten, ljus, värme eller kraft.

Är brottet att anse som grovt, skall för grovt sabotage dömas till fängelse på viss tid, lägst två och upp till arton år, eller på livstid.[2] Vid bedömande huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om därigenom framkallats fara för rikets säkerhet, för flera människoliv eller för egendom av särskild betydenhet.

Det finns en rättspraxis att sabotage måste ha ett uppsåt att skapa problem för samhället. Sålunda har de som stulit kablar till järnvägar för att sälja som skrot dömts till böter och skadestånd för stöld, vilket de vanligen varit immuna mot, då de redan varit överskuldsatta.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Allm%C...el%C3%A4ggelse

Citat:
Allmänfarlig ödeläggelse är ett brott i svensk lag. Brottet finns beskrivet i brottsbalken 13 kapitel, 3 §. Man gör sig skyldig till allmänfarlig ödeläggelse om man åstadkommer explosion, översvämning, ras, skeppsbrott, flyg- eller tågolycka eller något annat som medför fara för liv eller hälsa eller omfattande förstörelse av egendom.

Straffet för allmänfarlig ödeläggelse är fängelse i lägst ett år och högst arton år eller livstid. Är brottet lindrigt är straffet fängelse i ett till tre år. Om det bedöms som grovt är straffet fängelse i sex till arton år eller på livstid.

Straffsatsen för detta brott är alltså densamma som för mordbrand.

Jag tycker gott att lagstiftaren snabbt kan se till att förstörelse av utryckningsfordon skall klassas som grovt sabotage eftersom inte bara enskildas liv och säkerhet äventyras utan dessa fordon utgör fingertopparna av bärande pelare av vårt samhälle.
Citera
2016-02-08, 13:44
Medlem
Nu gråter PK-media och politiker krokodiltårar. Det är bara det att detta fenomen, detta fenomen med sabotage av utryckningsfordon har varit regel sedan länge i Frankrikes invandrarområden Det har varit känt långt mer än tio år, kanske mer än trettio år.
Det är bara det att media och 7-k gjort allt för att dölja sanningen och för att stämpla sanningssägare som rasister.
Just medias lögnaktighet, lögnaktighet intill landsförräderi borde delges medborgarna i en sådan omfattning att ingen kan hysa tvivel att han utsatts för ett systematiskt, ett skändligt bedrägeri.
Senast redigerad av Sang 2016-02-08 kl. 13:52.
Citera
2016-02-08, 14:13
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Det är viktigare att prioritera att få hit så många lyckosökandes som möjligt istället.

Jag har inget emot att förstöra den lyckan.
Citera
2016-02-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease

Finns någon som fattat vad regeringens invandringspolitik syftar till i alla fall!
Citera
2016-02-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Det är bara det att media och 7-k gjort allt för att dölja sanningen och för att stämpla sanningssägare som rasister.
Just medias lögnaktighet, lögnaktighet intill landsförräderi borde delges medborgarna i en sådan omfattning att ingen kan hysa tvivel att han utsatts för ett systematiskt, ett skändligt bedrägeri.

Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Aftonbladet har lagt nyheten väldigt långt ner utan bild och liten text, om man bara scrollar och råkar få syn på den lilla rubriken kan man luras att tro att det fortfarande handlar om det som inträffade i helgen.

"Så tränar du bort din muffinsmage" är en av de 14 nyheter som är viktigare än att ytterligare en polisbil blivit vandaliserad och inte går att använda.

Ygeman i "studio ett" radions p1 ska prata om detta nu om någon minut som nästa ämne.
Citera
2016-02-08, 16:31
Medlem
Ovanlig klartext: https://www.facebook.com/Polisen-Sto...80887/?fref=nf
Citera
2016-02-08, 16:36
Medlem
Det är absolut inte första gången en polisbil får däcken punkterade av "strulputtar" i förorten. Vill bara poängtera det.
Citera
2016-02-08, 16:48
Medlem
Sorry, skrev fel nyss det kommer i andra omgången av studio ett som börjar efter 17:00

Frågeställningen är: Varför slår man sönder en ambulans. Ygeman i studion
Citera
2016-02-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Inte bara förortspolisen. Det här inträffade mitt på blanka måndagsförmiddagen mitt i stan. Köpcentrumet/gallerian Nordstan tjänar som bostad, fritidsgård och arbetsplats för allehanda importerat kriminellt avfall, inklusive de s.k. gatubarnen från Nordafrika.

Det diskuteras huruvida Nordstan skall börja hållas stängt när butikerna har stängt. Det tycker jag är en sämre idé än att fortsätta ha dygnetruntöppet men med tillägget att man utför cyanväterökningar av stället under natten.
Patrullen var och skulle ta upp en misshandelsanmälan på Frälsis och parkerade utanför. Det var tydligen någon av det mänskliga avskräde som är kopplade till denna inrättning som inte gillade den parkeringen. Kan väl tycka att skattebetalarna förtjänar detta avbräck när man betalar 50 000/mån för att inkvartera slöddret mitt i stan och därmed ge dem möjlighet att ägna sig åt aktiviteter av detta slag. Frälsis sopstation befolkas till ungefär 50% av smuts med utländsk bakgrund och till resterande del av svenskt trash.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in