Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Det är precis det du skrev som jag prata om är tramsigt att skriva, och varför. Om ditt fettintag är ensidigt är det alltid dåligt, kroppen behöver t ex en balans mellan omega-3 och omega-6. Om man äter bara fisk kan animaliskt fett vara en mirakelmedicin, äter man bara kött så kan vara sämre att äta mer.
Samma sak med kolhydrater. Om man äter lite kolhydrater och sedan kör en långt arbetspass, kan vara vad som helst, byggarbetsplats i 12 timmar. Då kan socker till och med vara bra för kroppen. Anledningen till att "socker är dåligt" är för att 99% av befolkningen redan äter för mycket socker. Det är trams att säga "X är dåligt" och "Y är bra".
Ja, jag äter varierat. Inte enbart mättat fett t ex. Även om det inte finns någon forskning som säger att det fettet är dåligt på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mr.anderzon
För det har kostdoktorn sagt....?
Som sagt, ingen forskning visar att animaliskt fett är onyttigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alltidxx
Tänker ni aldrig "oj vad tydligt det blev nu att jag att jag vägrar se på motpartens info, att jag undviker sakliga, underbyggda argument och därför framstår som skygglappad och korkad. Gud va pinsamt!" när ni skriver sådär? Tänker ni "ha, där fick de allt höra"?
Eller hur tänker ni? Tänker ni alls?
Jag tänker att när ni länkar era motkällor och det står exakt samma jävla namn varenda gång på dem att det är total jäv. Kan ni inte länka forskning som säger att fett är dåligt istället?
Citat:
Ursprungligen postat av
Slackoff
Det är jobbigt att tänka,det är mer bekvämt att låta kostdoktorn och Taubes sköta tänkandet.
Vet inte vem Taubes är, men fler och fler inser att lågkolhydratkost är det bästa för människokroppen och att vi sedan 70-talet blivit lurade. Startade med en lögnare som hette Keys.