Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-02-07, 16:29
Medlem
Hej!

Denna frågeställning är en intressekoll för en framtida tråd jag kommer skapa, om intresse finns.

OM jag med fakta kan övertyga dig om att den kost du idag äter skadar dig.
Skulle du vara intresserad av att bryta dina mönster och byta kost?

Det handlar såklart om Oljor, fågel, fisk, kött, koffein, mjölkprodukter etc.
Om jag kan presentera fakta som stödjer mitt budskap om att dessa produkter kommer att döda dig och göra dig sjuk.

Skulle du då överväga att byta kost?
Vad skulle du vilja ha ut från mina belägg?
Finns det något specifikt som du vill att jag tar upp?

EDIT 17.22 - 2016-02-07

Vad kul.
Intresset verkar finnas.
En tråd kommer skapas.

Min personliga åsikt har INGEN plats alls, då jag kommer referera till forskning.

Jag kommer behöva lite tid för att sätta ihop allting.
Räkna med 1 vecka.
Senast redigerad av zehyzo 2016-02-07 kl. 17:23.
2016-02-07, 16:34
Medlem
Burkbubbas avatar
Dom flesta vet väl redan om att saker och ting är fullproppade med massa onyttiga ämnen och tillsatser. Det är inget nytt direkt. Läste en artikel om ananas från Costa Rica (tror jag) som besprutas med ett flertal cancerframkallande ämnen innan dom landar i svenska butiker. Jag tror att det var Svenska Naturskyddsföreningen som hade undersökt detta.
2016-02-07, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Dom flesta vet väl redan om att saker och ting är fullproppade med massa onyttiga ämnen och tillsatser. Det är inget nytt direkt. Läste en artikel om ananas från Costa Rica (tror jag) som besprutas med ett flertal cancerframkallande ämnen innan dom landar i svenska butiker. Jag tror att det var Svenska Naturskyddsföreningen som hade undersökt detta.

Självfallet vet många om detta.
Frågan är varför folk med kunskap om detta ej applicerar det i sin vardag?

Det jag menar, folk vet att det är dåligt.
Men dem förstår inte hur katastrofalt illa det är för ens kropp.

Därför är min tanke att med bevis förklara hur illa det är.
Men känner ni att detta inte är något ni behöver kommer tråden självklart inte skapas.
2016-02-07, 16:42
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Jag skulle vara mer intresserad att ha perspektivet på vad du rekommenderar och varför.

Ditt givna perspektiv skulle vara på tok för omfattande.
2016-02-07, 16:46
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
jag tror de flesta svarar nej på denna fråga.

själv har jag redan slutat med det du räknar upp men jag tycker du missar baljväxter och nötter. det är också sjuhelvetes skadligt.

jag skriver med endast en hand på grund utav skada, det är därför texten är lite skum.
2016-02-07, 16:48
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zehyzo
Självfallet vet många om detta.
Frågan är varför folk med kunskap om detta ej applicerar det i sin vardag?

Därför är min tanke att med bevis förklara hur illa det är.
Men känner ni att detta inte är något ni behöver kommer tråden självklart inte skapas.
Tanken är god, och jag är lite intresserad av sånt här. Så jag kommer att följa en tråd om den skapas.

Folk röker trots varningstexter på förpackningen, alkohol och droger konsumeras som aldrig förr. Alla som stoppar i sig det vet att det är skadligt, men fortsätter ändå.
2016-02-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
själv har jag redan slutat med det du räknar upp men jag tycker du missar baljväxter och nötter. det är också sjuhelvetes skadligt.
Om fågel, fisk, kött OCH baljväxter går bort - hur ska man då få i sig protein? Genom kosttillskott?
2016-02-07, 17:01
Medlem
Nej det skulle jag inte. jag är tämligen medveten om att jag inte äter optimalt, eller katastrofalt heller för den delen.

Jag är också rätt övertygad om att kosten inte kommer att döda mig, det sköter jag bra på andra sätt.
2016-02-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zehyzo
Alla rökare vet att rökning är livsfarligt. Ändå röker de. Varför? Därför att psyket inte alltid fungerar strikt logiskt/rationellt. En massa olika försvarmekanismer träder in som suddar ut skräckpropagandan. Samma med kosten - många fnyser bara åt hälsolarm om arsenik i ris och akrylamid i chips. De vet att de kommer att dö en dag ändå, även om de äter alfalfagroddar & gojibär i resten av sitt liv.
2016-02-07, 17:12
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Efter att ha läst rubriken trodde jag att du var en lchf fanatiker, men du verkar vara vegan? Eller är du någon raw food tjomme?

Om du har vettiga argument så lyssnar jag gärna på dig, men är det något om att bara leva på bark så behöver du inte lägga ner någon tid för min del.

Edit, hittade en annan post skriven av dig angående dricka destillerat vatten.. Med den kommentaren vågar jag påstå att du inte har speciellt bra koll på kroppens buffertsystem.

Så, hur bra koll har du egentligen? För att kunna uttala dig om vad som är farligt eller inte.
Senast redigerad av EATCHILDREN 2016-02-07 kl. 17:18.
2016-02-07, 17:15
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Om fågel, fisk, kött OCH baljväxter går bort - hur ska man då få i sig protein? Genom kosttillskott?
Man får i sig sitt protein via maten.

https://www.youtube.com/watch?v=UP5ETdCUEVI
2016-02-07, 17:22
Medlem
Vad kul.
Intresset verkar finnas.
En tråd kommer skapas.

Min personliga åsikt har INGEN plats alls, då jag kommer referera till forskning.

Jag kommer behöva lite tid för att sätta ihop allting.
Räkna med 1 vecka.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in