Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-07, 13:33
  #13
Medlem
Xer0s avatar
Dom kanske själva hade franskt påbrå, därför dom såg ut som nazister och pratade bra fanska, samt inte var speciellt duktiga på svenska?

Är det inte hennes egna fördomar som är tydligast här egentligen?
Citera
2016-02-07, 13:35
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Rubriken borde vara "Korkad jävla innerstadskärring tror att det är 1986".

Ungefär så. Artikeln är väl belysande på hur en del PK-människor tänker, och jag tyckte det var intressant att få ta del av hennes tankar. Blev dock lite förvånad över att Expressen godkänt en sådan här artikel, hade nog mer väntat mig en där en (enligt Expressen) rasistisk vit medelålders man kliver på tunnelbanan, träffar två ensamkommande ynglingar och upptäcker att dessa är hur gosiga som helst och därigenom får sina fördomar krossade. Men det kanske kommer det också.
Citera
2016-02-07, 13:37
  #15
Medlem
haha är hon på riktigt? vilket år tror hon att det är?
Citera
2016-02-07, 13:38
  #16
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det är inget val man gör på tunnelbanan, skandinaver är i minoritet i valfri tunnelbanevagn och det finns inga ensamma svarta män där, däremot finns det ensamma vita män oavsett tid på dygnet eller linje.

Expressen har även en filmsnutt i anslutning till artikeln, 00:45 in så panorerar dom en T-baneperrong. Resenärerna som syns i bild ger en nästan rättvis bild av hur det faktiskt ser ut i tunnelbanan (det finns även vita män även om dom är i minoritet), just i detta klippet så är det dock uteslutande romer och utomskandinaver i bild. Länk

Artikelförfattaren visar här prov på att han helt saknar källkritik, omvärldsanalys och förmågan att kritiskt granska. Har han ens åkt tunnelbana kan man undra?


/Provokatör

Jag var Amerikan förra månaden när jag åkte t-bana i New York. Det var skithäftig känsla! Blev sugen på Bud å BBQ å hela skiten!

Väl utfyllt och SPOT ON!
Citera
2016-02-07, 13:44
  #17
Medlem
trapezoids avatar
Lät som Voltaire säger du?
Citat:
And it is a big question whether among them they are descendants of monkeys, or if monkeys come from them. Our wise men have said that man is the image of God: behold a pleasant image of the eternal Being with a flat black nose, with little or no intelligence! A time will come, without a doubt, when these animals will know how to cultivate the earth well, to embellish it with houses and gardens, and to know the routes of the stars. Time is a must, for everything.
Citera
2016-02-07, 13:48
  #18
Medlem
Fizzlors avatar
Alltid dessa inbillade rasister i kollektivtrafiken...

(FB) Ännu en journalist som bevittnar en rasist-attack på tunnelbanan - Ny grej?
Citera
2016-02-07, 14:07
  #19
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapezoid
Lät som Voltaire säger du?

WTF?
Dom kanske var nazister allesammans då. Satt i all mildhet och diskuterade Voltaires lära om den lågintelligenta rasen. Sen bytte dom nummer och grejer.
Citera
2016-02-07, 14:12
  #20
Medlem
kottedelakottes avatar


Whaat ?

Det är svart att kommentera. Men jag alltid tänker: de som skriker högt om rassism, kvinnoutryk, nazism och andra ting är själv storsta rassister.
Citera
2016-02-07, 14:14
  #21
Medlem
Banditqueeens avatar
Tror hon att "skinnskallar" beter sig som i Nattbus 807 eller? existerar ens skinskallar? känns ganska 90-tal.
Citera
2016-02-07, 14:16
  #22
Medlem
Ne nazister är nog svåra att urskilja nu för tiden. Breivik stack ju inte ut på något sätt
Citera
2016-02-07, 14:24
  #23
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proxymania
Ne nazister är nog svåra att urskilja nu för tiden. Breivik stack ju inte ut på något sätt


Är Brevik uttalad anti-semit?


Haha dessa händelser på tunnelbanan. Att jag aldrig får uppleva liknande saker. Mest uppseendeväckande är någon kaxig Babbe som syns på ett eller annat sätt.
Inte under 24 år har jag varit med om någon rasistskandal, inte ens i närheten.
Citera
2016-02-07, 14:50
  #24
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Tycker detta ger en bra insikt i hur Katarina Arnolds hjärna fungerar, och följaktligen också varför Sveriges politiska styre ser ut som det gör.

Dessa "skinnskallar" (förmodligen bara några med snagg), skulle alltså kunna vara anti-semiter, negerhatare, frumisshandlare och pedofiler - men eftersom Katarina hörde dem tala franska med en svart man, så är de trots allt okej, snipp snapp snut... Hur ytlig är man, om detta är allt som krävs för att vända 180 grader i hur man uppfattar en person?

Slutklämmen till artikeln tar priset: "Om vi som är vettiga stannar hemma överlåter vi ju stan till barbarer"
Vilka är då barbarerna? Var det inte budskapet i hela historien att de man tror är barbarer, inte är det?

Jag fick iallafall mina fördomar om spåniga bimbos bekräftade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback