2016-08-18, 18:33
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batongdansen
Har aldrig skrivit att den mutade var anhörig så du verkar vara insatt i detta själv. Då borde du också veta att informationen om de pengarna aldrig gått ut till något av X:ets ex eller deras umgängeskretsar.

Är du förvirrad och nojig eller bara lite dum? Läs dina egna inlägg innan du utvidgar konspirationsteorierna. Det måste vara svårt för dig att hålla reda på vad du skrivit när du uppenbarligen blandar fakta med rena påhitt. Mycket enklare om du bara håller dig till sanningen.

Du skriver den 8 juni: "Enligt en pratglad kvinna i X:ets familj så har en nära anhörig och tidigare affärskompanjon till honom nu anslutit sig till före detta fruars klubb och bistår åklagaren med uppgifter".

Du skriver den 16 augusti: "Men det löste sig för X:et för han köpte tillbaka personen som berättat att han nu mera är miljonär och strör pengar omkring sig."

Vem är det du åsyftar om inte den "nära anhörige"? Dina egna ord.
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-08-18 kl. 18:43.
Citera
2016-08-18, 19:54
Medlem
Batongdansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatModerat

Är du förvirrad och nojig eller bara lite dum? Läs dina egna inlägg innan du utvidgar konspirationsteorierna. Det måste vara svårt för dig att hålla reda på vad du skrivit när du uppenbarligen blandar fakta med rena påhitt. Mycket enklare om du bara håller dig till sanningen.

Du skriver den 8 juni: "Enligt en pratglad kvinna i X:ets familj så har en nära anhörig och tidigare affärskompanjon till honom nu anslutit sig till före detta fruars klubb och bistår åklagaren med uppgifter".

Du skriver den 16 augusti: "Men det löste sig för X:et för han köpte tillbaka personen som berättat att han nu mera är miljonär och strör pengar omkring sig."

Vem är det du åsyftar om inte den "nära anhörige"? Dina egna ord.
2016-08-24, 18:34
Medlem
RabiatModerats avatar
Cirkus MXL fortsätter. Någon som besökte rättegången om skadegörelse och som kan redogöra för om det framkom något nytt?

Jag har läst förundersökningsprotokollet. Bevisningen är ett vittnesmål från en av medlemmarna i Fd fruars klubb, polisen Jenny E.

Hon uppger i polisförhöret att hon och hennes dåvarande sambo MXL brukade "mörkerträna" med bilen. Den aktuella dagen i oktober 2015 ville MXL att hon skulle stanna vid företaget Jobmeal. Hon frågade varför och han svarade att "med tanke på ditt jobb så stannar du kvar i bilen". Efter en stund kom han tillbaka och sa att han hade krossat en ruta, men hon trodde honom inte. Han sa att "han ville förstöra något". Hon såg att han i handen bar en hacka som man krossar bilrutor med. I februari 2016 ringde hon upp Jobmeal och frågade om de hade blivit utsatta för skadegörelse under hösten. De bekräftade och hon uppmanade dem att polisanmäla det.

Jag har svårt att tolka uppgifterna i förhöret på annat sätt än att hon redan vid brottstillfället måste ha varit helt på det klara med vad han gjort. Enligt hennes egna uppgifter så sa han det till henne. Hon trodde inte på det då enligt förhöret, men hade uppenbarligen inga problem att tro på det fyra månader senare.

Det är förstås inte ovanligt att sambor/makar håller tyst om sånt, men som polis har hon en skyldighet att anmäla brott som inte andra har. Jag kan ändå förstå om hon inte anmälde det av lojalitet till sin sambo, men hennes egen förklaring att hon inte trodde på honom låter inte trovärdig. Hon kunde ju redan då kontrollerat det själv eller t ex ringt anonymt till Jobmeal och frågat.

Om MXL blivit åtalad och dömd för den misshandel och våldtäkt som de i Fd fruars klubb anmälde, hade det inte blivit ifrågasatt att hon som våldsutsatt kvinna inte vågat anmäla.

Något åtal mot henne för detta blir det knappast och det är ju ingen jättestor sak precis. Men hon måste verkligen hata MXL eftersom hon på det här sättet väljer att i viss mån sätta sin trovärdighet som polis på spel.

MXL nekar i sitt förhör men uppger att han och Jenny E mycket väl kan ha stannat till på platsen för en "kisspaus". Han uppger även att han har en ouppackad ishacka i sin Ferrari.

Annars framkommer det inget intressant i förhören. Utom möjligen att Jenny E antyder att MXL är i det närmaste alkoholist.
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-08-24 kl. 18:44.
Citera
2016-08-25, 08:30
Medlem
Citat:
Cirkus MXL fortsätter. Någon som besökte rättegången om skadegörelse och som kan redogöra för om det framkom något nytt?

Jag har läst förundersökningsprotokollet. Bevisningen är ett vittnesmål från en av medlemmarna i Fd fruars klubb, polisen Jenny E.

Hon uppger i polisförhöret att hon och hennes dåvarande sambo MXL brukade "mörkerträna" med bilen. Den aktuella dagen i oktober 2015 ville MXL att hon skulle stanna vid företaget Jobmeal. Hon frågade varför och han svarade att "med tanke på ditt jobb så stannar du kvar i bilen". Efter en stund kom han tillbaka och sa att han hade krossat en ruta, men hon trodde honom inte. Han sa att "han ville förstöra något". Hon såg att han i handen bar en hacka som man krossar bilrutor med. I februari 2016 ringde hon upp Jobmeal och frågade om de hade blivit utsatta för skadegörelse under hösten. De bekräftade och hon uppmanade dem att polisanmäla det.

Jag har svårt att tolka uppgifterna i förhöret på annat sätt än att hon redan vid brottstillfället måste ha varit helt på det klara med vad han gjort. Enligt hennes egna uppgifter så sa han det till henne. Hon trodde inte på det då enligt förhöret, men hade uppenbarligen inga problem att tro på det fyra månader senare.

Det är förstås inte ovanligt att sambor/makar håller tyst om sånt, men som polis har hon en skyldighet att anmäla brott som inte andra har. Jag kan ändå förstå om hon inte anmälde det av lojalitet till sin sambo, men hennes egen förklaring att hon inte trodde på honom låter inte trovärdig. Hon kunde ju redan då kontrollerat det själv eller t ex ringt anonymt till Jobmeal och frågat.

Om MXL blivit åtalad och dömd för den misshandel och våldtäkt som de i Fd fruars klubb anmälde, hade det inte blivit ifrågasatt att hon som våldsutsatt kvinna inte vågat anmäla.

Något åtal mot henne för detta blir det knappast och det är ju ingen jättestor sak precis. Men hon måste verkligen hata MXL eftersom hon på det här sättet väljer att i viss mån sätta sin trovärdighet som polis på spel.

MXL nekar i sitt förhör men uppger att han och Jenny E mycket väl kan ha stannat till på platsen för en "kisspaus". Han uppger även att han har en ouppackad ishacka i sin Ferrari.

Annars framkommer det inget intressant i förhören. Utom möjligen att Jenny E antyder att MXL är i det närmaste alkoholist.

Hur har du tillgång till förundersökningsprotokollet?
Citera
2016-08-25, 08:32
Medlem
Så klart försöker mr. X bagatellisera allt som sägs om honom. Jag har ingen respekt för människor som inte står för vad de säger och gör utan alltid försöker baktala och lägga skulden på någon annan.
Citera
2016-08-25, 15:57
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonic71
Så klart försöker mr. X bagatellisera allt som sägs om honom. Jag har ingen respekt för människor som inte står för vad de säger och gör utan alltid försöker baktala och lägga skulden på någon annan.

Var du på rättegången eller i vilket sammanhang har han försökt bagatellisera? I Fup:en står inget sånt, bara att han inte medger gärningen typ.
Citera
2016-08-25, 16:01
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonic71
Hur har du tillgång till förundersökningsprotokollet?

Det är bara att begära ut det från tingsrätten om du vill läsa. De blir alltid offentliga när åtal väcks.
Citera
2016-08-29, 15:12
Medlem
Batongdansens avatar
Citat:

Det är ingen hemlighet att X:et dricker för ofta och för mycket. De flesta i hans omgivning har antagligen sett hur han har en tendens att tappa masken när han han druckit och bli lynnig. Enligt uppgift använder han alkohol för att dämpa ångest och enligt samma uppgift så har han fått diagnosen borderline personlighetsstörning. Det finns missbruk i familjen och då han också har borderlinestörning så har han betydligt lättare för att själv börja missbruka också och alkohol är lätt att få tag på och lagligt.
Citera
2016-08-30, 21:45
Medlem
Han har friats av tingsrätten nu. Han är alltså inte längre misstänkt för nåt av alla brotten han anmälts för av sina före detta. Det börjar se ut som hans berättelse om trakasserier hade substans. Ska fler brott anmälas nu eller? De kan väl inte bara ge upp nu?

Var är förresten Batongdansen nu, hen som brukar vara riktigt snabb med det senaste, falskt eller sant?

"De (tingsrätten) menar också att konflikten mellan henne och Lundberg gör att uppgifterna är mindre tillförlitliga. Dessutom, menar rätten, har anmälan om skadegörelsen skett långt i efterhand."

http://www.folkbladet.nu/1680769/tin...as-x-lundberg?

http://www.folkbladet.nu/1579345/mat...nar-umea?mobil
Citera
2016-08-30, 23:08
Medlem
Ska vi gissa på motanmälan för diverse olika saker , förtal mm?
Citera
2016-08-31, 19:49
Medlem
Batongdansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouGotta
Var är förresten Batongdansen nu, hen som brukar vara riktigt snabb med det senaste, falskt eller sant?

Hen är här
X:et ser nog sin osårbarhet som tecken på att han verkligen är den Messias han verkar tycka sig vara enligt sin nyligt gjorda gaddning https://www.instagram.com/p/BEjwcCuKSiu/ Iom detta kanske han till och med vågar dyka upp personligen på nästa juridiska sammandrabbning i oktober. Men det kanske blir flygstrejk då också.

Rättelse: Enligt uppgift är X:ets konto privat så gaddningen kan ses här istället http://imageshack.com/a/img922/891/JB5GSo.jpg
Senast redigerad av Batongdansen 2016-08-31 kl. 20:17. Anledning: Rättelse
Citera
2016-09-03, 15:05
Medlem
Alla som haft nåt att göra med Mattias fattar att han är psykopat. Han är friad nu men fast han har mycket skit i ryggsäcken. Han ljuger och snackar skit om anställda och nära om han har nån kvar. Inte många anställda som gillar han. Ger bort halva företaget till anställda som han lovade borde tidningarna kolla lite mer på. Var är värdet och skulder? Finns mer för Skatteverket att kolla. Tips!!

Två av exen är inte några änglar dom heller det vet jag. När dom var tillsammans med han så var dom som han. Försvarade han när han jävlades mot andra och dom sparkade också på sjyssta människor. Nån blir sambo nästan direkt för pengarna och tjusiga jobben dom blir lovade fast dom har barn som får flytta runt i stan. Sen ledsna han och dumpade dom morsorna utan att ge dom nåt. Då ska dom hämnas. Om jag skulle sätta pengar på det så är Lena hon som håller i allt. Jag har inte träffa alla dom men hon är inte nån som släpper nån hon hatar utan fajt. Hon får hjälp av flera ex nån gammal personal och en schizzo jugge-morsa också (inga av dom är ex till han)Jenny bloggar om Mattias på vk så han skiter nog på sig nu när en massa saker kan komma fram. Lena låter dom andra göra skitjobbet tror jag.Hon vill bli ok i sossarna igen och måste bli ren efter all snuts när hon sovit med fienden (kapitalisten).

Jag undrar hur alla psykopater hittar varann i Umeå. Kaka söker maka.Aldrig mer att jag ska har nåt med han att göra mer. Men nu bor han ju inte i Umeå längre. Här har hämnarna gjort ett bra jobb.
Senast redigerad av Botswana-mana 2016-09-03 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in