2016-05-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatModerat
Skadegörelsen ska röra sig om en krossad ruta på företaget Jobmeal. Motivet uselt kaffe?
Och orsaken bristande impulskontroll i kombination med stingslighet. Han är förbannad på VK för att de använder uttrycket "herr X" i en artikel där den misstänkte gärningsmannen anonymiserats. MXL anser sig nog ha ensamrätten till bokstaven X för han tycker att det är fel av VK att använda bokstaven X utan att samtidigt förtydliga att det inte är MXL som beskrivs.
Citera
2016-05-20, 15:32
Medlem
Citat:
Skadegörelsen ska röra sig om en krossad ruta på företaget Jobmeal. Motivet uselt kaffe?

På Ön?
Citera
2016-05-20, 17:44
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
På Ön?

Skiljevägen 38.

Det ska ha skett i oktober 2015.

MXL:s boende för ensamkommande flyktingbarn blev utsatt för skadegörelse (krossade rutor) i november 2015. http://www.vk.se/1579642/boende-for-...egorelse?mobil

Någon typ av vendetta?
Senast redigerad av RabiatModerat 2016-05-20 kl. 17:49.
Citera
2016-05-21, 20:12
Medlem
Batongdansens avatar
Sambon fick en inbjudan till denna sida https://www.facebook.com/handihandfo...ofrid/?fref=ts Intressanta berättelser av bland annat den så kallade fd fruars klubb.
Citera
2016-06-08, 17:54
Medlem
Batongdansens avatar
Enligt en pratglad kvinna i X:ets familj så har en nära anhörig och tidigare affärskompanjon till honom nu anslutit sig till före detta fruars klubb och bistår åklagaren med uppgifter om X:et som hämnd för att han känner sig lurad och bedragen av X:et. Det blir fler tidningsrubriker snart enligt vad jag fått veta.
Citera
2016-08-03, 14:51
Medlem
http://mattiasx.blogg.se/2016/may/wtf.html

"Det finns över 70 000 visningar på en tråd på Flashback om varför jag flyttade. Haha, Flashback! My Oh My!"'

Citera
2016-08-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batongdansen
Enligt en pratglad kvinna i X:ets familj så har en nära anhörig och tidigare affärskompanjon till honom nu anslutit sig till före detta fruars klubb och bistår åklagaren med uppgifter om X:et som hämnd för att han känner sig lurad och bedragen av X:et. Det blir fler tidningsrubriker snart enligt vad jag fått veta.

Le*a Sa*dlin? *=n
Senast redigerad av Vansinnighet 2016-08-05 kl. 21:27.
Citera
2016-08-16, 19:25
Medlem
Batongdansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansinnighet
Le*a Sa*dlin? *=n
Man kan nog inte säga att hon tillhör familjen längre så den gissningen var inte i närheten. Med det löste sig för X:et för han köpte tillbaka personen som berättat att han nu mera är miljonär och strör pengar omkring sig
Senast redigerad av Batongdansen 2016-08-16 kl. 19:28.
Citera
2016-08-17, 23:11
Medlem
Citat:
Man kan nog inte säga att hon tillhör familjen längre så den gissningen var inte i närheten. Med det löste sig för X:et för han köpte tillbaka personen som berättat att han nu mera är miljonär och strör pengar omkring sig

Vadå nu mera!
Han har varit miljonär många år.

Och vet du något så sjung ut då!
Citera
2016-08-17, 23:51
Medlem
Batongdansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansinnighet
Vadå nu mera!
Han har varit miljonär många år.
Det är inte X:et jag menar. Den han köpt tillbaka till sitt team säger till sina polare i förtroende att X:et gjort honom till miljonär och kontokortet går varmt. Jag skulle tro att han har spenderat närmare 100 lax de senaste två veckorna så klart är att har han kommit över en större summa pengar så jag ser inga skäl till att ifrågasätta hans historia om att han fått dem av X:et och varför han fått dem.
Citera
2016-08-18, 12:50
Medlem
RabiatModerats avatar
Citat:
Det är inte X:et jag menar. Den han köpt tillbaka till sitt team säger till sina polare i förtroende att X:et gjort honom till miljonär och kontokortet går varmt. Jag skulle tro att han har spenderat närmare 100 lax de senaste två veckorna så klart är att har han kommit över en större summa pengar så jag ser inga skäl till att ifrågasätta hans historia om att han fått dem av X:et och varför han fått dem.

Ja, så kan det förstås vara; att MXL likt en skum företagsledare i bästa kriminaldramastil köper anhörigas tystnad för en massa miljoner. Han måste i så fall ha ordentligt fula skelett i sin garderob. Osynliga för åklagaren, men ändå. Pengar i överflöd för eventuella mutor tycks han ha i alla fall, även om ryktet gör gällande att han inte ger bort något om han inte får dubbelt tillbaka i form av åtminstone medial uppmärksamhet. Här blir det förstås tvärtom.

Eller så är det så enkelt som att det aldrig funnits någon större story än en skadegörelse, inte någon pratglad anhörig eller några var-tyst-miljoner. Bara några bittra ex.
Citera
2016-08-18, 18:02
Medlem
Batongdansens avatar
Citat:
Ja, så kan det förstås vara; att MXL likt en skum företagsledare i bästa kriminaldramastil köper anhörigas tystnad för en massa miljoner. Han måste i så fall ha ordentligt fula skelett i sin garderob. Osynliga för åklagaren, men ändå. Pengar i överflöd för eventuella mutor tycks han ha i alla fall, även om ryktet gör gällande att han inte ger bort något om han inte får dubbelt tillbaka i form av åtminstone medial uppmärksamhet. Här blir det förstås tvärtom.

Eller så är det så enkelt som att det aldrig funnits någon större story än en skadegörelse, inte någon pratglad anhörig eller några var-tyst-miljoner. Bara några bittra ex.

Har aldrig skrivit att den mutade var anhörig så du verkar vara insatt i detta själv. Då borde du också veta att informationen om de pengarna aldrig gått ut till något av X:ets ex eller deras umgängeskretsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in