Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Mnniskor som vill hra vad en VD fr Arla sger skall inte behva och anstrnga sig fr att frst en bruten och pressad svenska. Lika lite skall man behva titta p en direktsnd presskonferens p engelska nr diskussionen omfattar svenska frhllanden. I Sverige r det mnga TV-tittare som inte klarar att flja en diskussion p engelska eftersom det frekommer mycket fackuttryck.
Det r en principsak som du frhoppningsvis frstr lite lngre fram i livet.
Vad gulligt att du terkommande r s nedltande.
Fretag tar hnsyn till vad som gynnar verksamheten. De anser att det r gynnsamt att ta in profiler med internationell erfarenhet. Jag frstr utifrn vad jag lser i dina inlgg att du aldrig har lst ngra ekonomikurser p universitetsniv. Det r synd, eftersom att du d antagligen hade frsttt varfr Arla agerar som de gr. Intervjun textades, s att du sitter och gnller p att han talar engelska ur perspektivet att folk inte frstr vad han sger blir bara befngt.
Nog om detta. Om du har svrt att frst engelska r det nog inte engelskan det r fel p. Bara en tanke. Du r vlkommen att hra av dig i ett meddelande om du vill fortstta diskussionen, annars ser jag grna att vi slutar diskutera ngonting s ovsentligt som att Arlas VD inte behrskar svenska till den grad du nskar.