• 1
  • 2
2016-02-03, 20:17
Bannlyst
Hr kan vi sammanstlla info samt tankar om Arla-Gate. Verkar som att Arla kan bli en ny Kommunal-skandal.

http://www.svtplay.se/video/6270333/...ng-avsnitt-1-1

En kvinna har kt taxi fr 30 000 trots att hon har leasingbil.
Citera
2016-02-03, 20:39
Medlem
HoganBens avatar
I alla tider har svenska bnder gnllt som om de ligger i salt. Bttre att kpa mejeriprodukter frn Tyskland och Danmark.
Citera
2016-02-03, 20:43
Medlem
Man fr nd sga att Arlas VD sktte det snyggt. Stackars journalisten fick inte fram ngot alls.
Citera
2016-02-03, 20:51
Medlem
HoganBens avatar
Vara VD fr ett gng gnlliga bnder kan inte vara ltt, s om han anvnt sitt kort fr en liten flygresa r vl inte hela vrlden. De giriga och gnlliga bnderna anvnder ju sina fretagskort fr privata inkp som vi skattebetalare fr st fr.
Citera
2016-02-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoganBen
Vara VD fr ett gng gnlliga bnder kan inte vara ltt, s om han anvnt sitt kort fr en liten flygresa r vl inte hela vrlden. De giriga och gnlliga bnderna anvnder ju sina fretagskort fr privata inkp som vi skattebetalare fr st fr.
Precis. Fan vilket halvdant scoop.. Lipande arbetarsvennar med < 200k per r och mjlkbnder med > 250k per r gr i taket (inte illa fr att vara lgutbildad bonne). Oj, det kostade 4k per person som r MYCKET ver det acceptabla - som r vad? Sjlvklart utelmnde de den siffran (antagligen 2-3k)
Senast redigerad av Kemiske-Allan 2016-02-03 kl. 21:02.
Citera
2016-02-03, 21:14
Medlem
LucioFontanas avatar
Kpte jvligt god mjlk som hette "Favorit" frn svenska grdar Bergendals food AB. Jag vill ha svensk mjlk. Skiter om det kostar ett par spnn till. Men denna var inte dyrare n den frn Arla. Skiter i Arla i fortsttningen.
Citera
2016-02-03, 21:15
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Precis. Fan vilket halvdant scoop.. Lipande arbetarsvennar med < 200k per r och mjlkbnder med > 250k per r gr i taket (inte illa fr att vara lgutbildad bonne). Oj, det kostade 4k per person som r MYCKET ver det acceptabla - som r vad? Sjlvklart utelmnde de den siffran (antagligen 2-3k)

Fast jag tycker det rimmar illa nr man gr ut med information till sina kunder att man sparar och frsker hlla t kostnaderna och s kommer detta fram. VDn med en rsln p 6 miljoner kronor och inte ens kan bjuda sin fru p en resa till Paris utan ska lta Arla betala detta d det var jobbrelaterat. Frun arbetar ju inte ens p Arla..? Finner ingenting rimligt alls i detta. Nu tog han frvisso tillbaka kostnaden.

Jag sger ingenting om ett fretagsevent ihop med kunderna men nr det tenderar till att bli ett njesevent som till synes inte ger ngonting, blir jag mycket tveksam, men att frena nytta med nje, det sger jag ingenting om.
Citera
2016-02-03, 21:32
Medlem
LucioFontanas avatar
Vin kper vi frn Frankrike. Inte mjlk. En fransman med 6 millar i ln reser till Paris med sin fru p Arlas bekostnad! Hur fan ska det gynna svensk mjlk? Borde inte slja en droppe mjlk frn Arla imorgon i en perfekt vrld lr ett perfekt land. Heja Sverige!!
Citera
2016-02-03, 21:53
Medlem
styyvs avatar
Hrde jag rtt att chefen fr Arla har en mnadsln p femhundratusen kronor?
Senast redigerad av styyv 2016-02-03 kl. 21:58.
Citera
2016-02-03, 22:02
Medlem
Moltas666s avatar
Var har Arla hittat snacketomten Henri de Sauvage Nolting? Att ha en VD som inte klarar att hantera svenskan nr han blir pressad r en ren skandal.

UG har sktt sitt jobb igen.
Citera
2016-02-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Fast jag tycker det rimmar illa nr man gr ut med information till sina kunder att man sparar och frsker hlla t kostnaderna och s kommer detta fram. VDn med en rsln p 6 miljoner kronor och inte ens kan bjuda sin fru p en resa till Paris utan ska lta Arla betala detta d det var jobbrelaterat. Frun arbetar ju inte ens p Arla..? Finner ingenting rimligt alls i detta. Nu tog han frvisso tillbaka kostnaden.

Jag sger ingenting om ett fretagsevent ihop med kunderna men nr det tenderar till att bli ett njesevent som till synes inte ger ngonting, blir jag mycket tveksam, men att frena nytta med nje, det sger jag ingenting om.
Ja visst, hller med till viss del. Men det r ju lite som att sparka in ppna drrar. Sjlvklart frekommer omoraliska foreteelser i flesta bolag. Hr handlar det om en spottstyver av bolagets omsttning.

Finns betydligt vettigare och givande mnen Uppdrag Granskning skulle grva ned sig i. Saker som kostar upp mot miljarder fr skattebetalare (exempelvis alla ensamkommande flykting"barn", ldersbestmning av dessa och deras verkliga behov av asyl), istllet fr ngra 10k hit dit som represenation.
Senast redigerad av Kemiske-Allan 2016-02-03 kl. 22:21.
Citera
2016-02-03, 22:23
Medlem
Det mste vara en rtt hgt uppsatt person som haft tillgng till kontoutdragen och lmnat ver dem till uppdrag granskning. Ngon som vill bli av med VD:n. Tror inte det r s mycket omsorg om bnderna som ligger bakom utan vanliga korridorsintriger och avundsjuka.

Det kommer bli intressant att se om VD:n lyckas leta upp den skyldige och ta itu med lckan eller om han fr g.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in