Citat:
Ursprungligen postat av
Moltas666
Människor som vill höra vad en VD för Arla säger skall inte behöva och anstränga sig för att förstå en bruten och pressad svenska. Lika lite skall man behöva titta på en direktsänd presskonferens på engelska när diskussionen omfattar svenska förhållanden. I Sverige är det många TV-tittare som inte klarar att följa en diskussion på engelska eftersom det förekommer mycket fackuttryck.
Det är en principsak som du förhoppningsvis förstår lite längre fram i livet.
Vad gulligt att du återkommande är så nedlåtande.
Företag tar hänsyn till vad som gynnar verksamheten. De anser att det är gynnsamt att ta in profiler med internationell erfarenhet. Jag förstår utifrån vad jag läser i dina inlägg att du aldrig har läst några ekonomikurser på universitetsnivå. Det är synd, eftersom att du då antagligen hade förstått varför Arla agerar som de gör. Intervjun textades, så att du sitter och gnäller på att han talar engelska ur perspektivet att folk inte förstår vad han säger blir bara befängt.
Nog om detta. Om du har svårt att förstå engelska är det nog inte engelskan det är fel på. Bara en tanke. Du är välkommen att höra av dig i ett meddelande om du vill fortsätta diskussionen, annars ser jag gärna att vi slutar diskutera någonting så oväsentligt som att Arlas VD inte behärskar svenska till den grad du önskar.