• 1
  • 2
2016-02-03, 20:17
Bannlyst
Här kan vi sammanställa info samt tankar om Arla-Gate. Verkar som att Arla kan bli en ny Kommunal-skandal.

http://www.svtplay.se/video/6270333/...ng-avsnitt-1-1

En kvinna har åkt taxi för 30 000 trots att hon har leasingbil.
Citera
2016-02-03, 20:39
Medlem
HoganBens avatar
I alla tider har svenska bönder gnällt som om de ligger i salt. Bättre att köpa mejeriprodukter från Tyskland och Danmark.
Citera
2016-02-03, 20:43
Medlem
Man får ändå säga att Arlas VD skötte det snyggt. Stackars journalisten fick inte fram något alls.
Citera
2016-02-03, 20:51
Medlem
HoganBens avatar
Vara VD för ett gäng gnälliga bönder kan inte vara lätt, så om han använt sitt kort för en liten flygresa är väl inte hela världen. De giriga och gnälliga bönderna använder ju sina företagskort för privata inköp som vi skattebetalare får stå för.
Citera
2016-02-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoganBen
Vara VD för ett gäng gnälliga bönder kan inte vara lätt, så om han använt sitt kort för en liten flygresa är väl inte hela världen. De giriga och gnälliga bönderna använder ju sina företagskort för privata inköp som vi skattebetalare får stå för.
Precis. Fan vilket halvdant scoop.. Lipande arbetarsvennar med < 200k per år och mjölkbönder med > 250k per år går i taket (inte illa för att vara lågutbildad bonne). Oj, det kostade 4k per person som är MYCKET över det acceptabla - som är vad? Självklart utelämnde de den siffran (antagligen 2-3k)
Senast redigerad av Kemiske-Allan 2016-02-03 kl. 21:02.
Citera
2016-02-03, 21:14
Medlem
LucioFontanas avatar
Köpte jävligt god mjölk som hette "Favorit" från svenska gårdar Bergendals food AB. Jag vill ha svensk mjölk. Skiter om det kostar ett par spänn till. Men denna var inte dyrare än den från Arla. Skiter i Arla i fortsättningen.
Citera
2016-02-03, 21:15
Medlem
Martinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kemiske-Allan
Precis. Fan vilket halvdant scoop.. Lipande arbetarsvennar med < 200k per år och mjölkbönder med > 250k per år går i taket (inte illa för att vara lågutbildad bonne). Oj, det kostade 4k per person som är MYCKET över det acceptabla - som är vad? Självklart utelämnde de den siffran (antagligen 2-3k)

Fast jag tycker det rimmar illa när man går ut med information till sina kunder att man sparar och försöker hålla åt kostnaderna och så kommer detta fram. VDn med en årslön på 6 miljoner kronor och inte ens kan bjuda sin fru på en resa till Paris utan ska låta Arla betala detta då det var jobbrelaterat. Frun arbetar ju inte ens på Arla..? Finner ingenting rimligt alls i detta. Nu tog han förvisso tillbaka kostnaden.

Jag säger ingenting om ett företagsevent ihop med kunderna men när det tenderar till att bli ett nöjesevent som till synes inte ger någonting, blir jag mycket tveksam, men att förena nytta med nöje, det säger jag ingenting om.
Citera
2016-02-03, 21:32
Medlem
LucioFontanas avatar
Vin köper vi från Frankrike. Inte mjölk. En fransman med 6 millar i lön reser till Paris med sin fru på Arlas bekostnad! Hur fan ska det gynna svensk mjölk? Borde inte sälja en droppe mjölk från Arla imorgon i en perfekt värld lr ett perfekt land. Heja Sverige!!
Citera
2016-02-03, 21:53
Medlem
styyvs avatar
Hörde jag rätt att chefen för Arla har en månadslön på femhundratusen kronor?
Senast redigerad av styyv 2016-02-03 kl. 21:58.
Citera
2016-02-03, 22:02
Medlem
Moltas666s avatar
Var har Arla hittat snacketomten Henri de Sauvage Nolting? Att ha en VD som inte klarar att hantera svenskan när han blir pressad är en ren skandal.

UG har skött sitt jobb igen.
Citera
2016-02-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Fast jag tycker det rimmar illa när man går ut med information till sina kunder att man sparar och försöker hålla åt kostnaderna och så kommer detta fram. VDn med en årslön på 6 miljoner kronor och inte ens kan bjuda sin fru på en resa till Paris utan ska låta Arla betala detta då det var jobbrelaterat. Frun arbetar ju inte ens på Arla..? Finner ingenting rimligt alls i detta. Nu tog han förvisso tillbaka kostnaden.

Jag säger ingenting om ett företagsevent ihop med kunderna men när det tenderar till att bli ett nöjesevent som till synes inte ger någonting, blir jag mycket tveksam, men att förena nytta med nöje, det säger jag ingenting om.
Ja visst, håller med till viss del. Men det är ju lite som att sparka in öppna dörrar. Självklart förekommer omoraliska foreteelser i flesta bolag. Här handlar det om en spottstyver av bolagets omsättning.

Finns betydligt vettigare och givande ämnen Uppdrag Granskning skulle gräva ned sig i. Saker som kostar upp mot miljarder för skattebetalare (exempelvis alla ensamkommande flykting"barn", åldersbestämning av dessa och deras verkliga behov av asyl), istället för några 10k hit å dit som represenation.
Senast redigerad av Kemiske-Allan 2016-02-03 kl. 22:21.
Citera
2016-02-03, 22:23
Medlem
Det måste vara en rätt högt uppsatt person som haft tillgång till kontoutdragen och lämnat över dem till uppdrag granskning. Någon som vill bli av med VD:n. Tror inte det är så mycket omsorg om bönderna som ligger bakom utan vanliga korridorsintriger och avundsjuka.

Det kommer bli intressant att se om VD:n lyckas leta upp den skyldige och ta itu med läckan eller om han får gå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in