2016-02-04, 23:45
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Varför inte?
Vad hade dessa jävla orcher att göra med hennes telefon över huvud taget?
Hade tyckt det vad helt okay även om det var någon jävla low-life-svenne som snott den också.

Dessa jävla personrån måste fan sluta. Man ska kunna gå runt med son telefon en söndagmorgon på väg till jobbet utan att bli rånad.
Därför att vi lever i en demokrati och en rättsstat. Om vi börjar mörda småtjuvar till höger och vänster blir vi ett lowlifeland som Brasilien. Dessa äckliga tjuvar som snodde Ylvas mobil ska självklart lagföras. Men tycker inte att vi ska ha dödsstraff för sådant. Inget annat heller för den delen.
Citera
2016-02-04, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoganBen
Sannolikheten bedömer jag som ganska stor faktiskt.

Vad har du för belägg för det antagandet mer än att du vill försvara GM av någon diffus anledning?
Citera
2016-02-04, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoganBen
Vi vet ju inte vad som föregick händelsen, hon kan ha varit ful i mun och uppnosig.

Och då är det rätt att råna henne? Enligt din logik så är det rätt att ge sig på alla kaosblattar som är fula i munnen och uppnosiga. Vad har du för diagnos mer än allvarliga missbruksproblem?
Citera
2016-02-05, 02:38
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Det vore förstås fullständigt galet om hon hade gjort det. Man försöker väl inte att döda någon för att få tillbaks sin mobil? Säg att du skojar.

Om man blivit RÅNAD på sin mobil är man väl i sin fulla rätt att slå ihjäl den som gjort det, eller? I min värld är det så i alla fall..,

Nävisst ja, var ju i PK- Sverige....
Citera
2016-02-05, 08:22
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Det vore förstås fullständigt galet om hon hade gjort det. Man försöker väl inte att döda någon för att få tillbaks sin mobil? Säg att du skojar.

Man hade knappast dött om man trillat ner i spåret. Det enda som kan döda dig är tåg/vagnar och då sätter man verkligen press på förövaren
Citera
2016-02-05, 08:28
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Därför att vi lever i en demokrati och en rättsstat. Om vi börjar mörda småtjuvar till höger och vänster blir vi ett lowlifeland som Brasilien. Dessa äckliga tjuvar som snodde Ylvas mobil ska självklart lagföras. Men tycker inte att vi ska ha dödsstraff för sådant. Inget annat heller för den delen.

Och om du läser mitt inlägg så står det inget om dödstraff.
Däremot borde medborgare ha större rätt att få försvara sig själv och sina ägodelar.
Citera
2016-02-05, 09:16
Medlem
V-Villessons avatar
Vad är det där för snubbar?

Är dom identifierade?
Citera
2016-02-05, 09:25
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Och om du läser mitt inlägg så står det inget om dödstraff.
Däremot borde medborgare ha större rätt att få försvara sig själv och sina ägodelar.
Om du läser mitt inlägg ordentligt så ser du att jag inte skrivit att du har skrivit att vi ska ha dödsstraff.

Du förespråkar att man själv ska kunna döda de som har tjuvat ens saker. Jag skriver att det är staten som bör utdela straff för dessa rånare. Dock bör inte staten kunna utdela dödsstraff.

Det som du förespråkar händer i mindre civiliserade länder som Brasilien, oftast med polisens goda minne.
Citera
2016-02-05, 09:40
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag fattar fortfarande inte ...dom är identifierade men vad hjälper det. Dom måste gripas för helv... ...framförallt den som knuffade tanten.

Skall dom ha någon sorts förlåtelse och sedan bara gå fria. Vänstern och Miljöpartiet som vill ha ALLA här, kan inte dom ordna försörjning och bostad till barnen? Gå från ord till handling! Varje medlem i Vänstern och Miljöpartiet borde adoptera var sitt gatubarn och uppfostra dom...

Nu börjar jag väl ändå komma rätt i tankearbetet eller?... .....

Glöm inte att ta med "öppna våra hjärtan" partiet samt "fri invandring och tillåtet månggifte " partiet Centern.
Citera
2016-02-05, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Om man blivit RÅNAD på sin mobil är man väl i sin fulla rätt att slå ihjäl den som gjort det, eller? I min värld är det så i alla fall..,

Nävisst ja, var ju i PK- Sverige....

Slå sönder och bryta av ben? Självklart. Att däremot avrätta förövaren för ett rån utan inslag av grovt våld, är ju att överdriva galet mycket.

Är det pk att inte vilja ha strängare straff än sharia?
Citera
2016-02-05, 14:23
Medlem
Bimsens avatar
Om detta hade varit USA hade händelsen sett annorlunda ut, väldigt annorlunda - Donald Trump
Citera
2016-02-05, 15:24
Medlem
Vekrusets avatar
Ännu en bedrövlig historia, som sannolikt kommer att ge låga straff.

Sänder en tanke till parkeringsplatsöverfallet i Landskrona, där en äldre kvinna dog när hon slogs omkull. Ylva klarade livet, men är dock traumatiserad.

Ett helt annat samhälle växer fram. Ett som vi inte vill ha här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in