2016-02-04, 17:56
Medlem
lasternassummas avatar
Om GM är identifierade finns det väl IOFS ingen anledning
att efterlysa dom längre.

Ylva berättar hur hon mår efter rånet.
Hon är rädd för att gå ut.

Jag har för mig att jag sett en siffra på att det finns ca 1000
Marockanska gatubarn, främst i Stockholm och Göteborg,
som försörjer sig främst genom att råna och stjäla. Det
finns naturligtvis fler, från andra länder.

Betyder det att en betydande andel av några tusen
människor, som blir rånade varje dag, förlorar tron på
samhällets förmåga att skydda dom och att dom blir
rädda för att gå ut?
Citera
2016-02-04, 18:29
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om GM är identifierade finns det väl IOFS ingen anledning
att efterlysa dom längre.

Ylva berättar hur hon mår efter rånet.
Hon är rädd för att gå ut.

Jag har för mig att jag sett en siffra på att det finns ca 1000
Marockanska gatubarn, främst i Stockholm och Göteborg,
som försörjer sig främst genom att råna och stjäla. Det
finns naturligtvis fler, från andra länder.

Betyder det att en betydande andel av några tusen
människor, som blir rånade varje dag, förlorar tron på
samhällets förmåga att skydda dom och att dom blir
rädda för att gå ut?

Ja, klart det gör. Denna händelse har skrämt folk, när man får se hur det går till, och att man inte är trygg på väg till jobbet… det som förr var avvikande händelser är numera något man får räkna med. Det kan även att ha att göra med att vi går runt med tusenlappar i händerna, samtidigt som tillfällena att råna butiker minskat, när många handlar kontantlöst. Därför är det en sämre kombination att ha folk utanför systemen här, det ökar risken för privatpersoner med mobiler, alltså alla, och särskilt äldre, barn, tjejer och kvinnor.
Citera
2016-02-04, 18:58
Medlem
fattar inte varför kärringen ska försöka ta tillbaka sin telefon istället för att bara låta dom gå dumt gjort hon får faktiskt till viss del skylla sig själv... sen att det är blattar är väl ingen tillfällighet direkt
Citera
2016-02-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
fattar inte varför kärringen ska försöka ta tillbaka sin telefon istället för att bara låta dom gå dumt gjort hon får faktiskt till viss del skylla sig själv... sen att det är blattar är väl ingen tillfällighet direkt

vad skall hon skylla sig själv för?

för att få tillbax sin egendom?

klart som fan man ska sparka, skrika, jaga eller what ever för att inte bara stå still och låta det hända som ett jävla mähä.
Citera
2016-02-04, 19:14
Medlem
BaraBiffens avatar
Jävla idioter, nästa gång hoppas jag att de får en hagelskur i ryggen.
Citera
2016-02-04, 19:17
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAFtrollhattan
Aftonhoran laddade upp videon imorse igen och då hade de mörkat ansikten jävla aftonhoran som mörkar det dom tidigare visade.

Gör dom varje gång folk blivit identifierade på såna Brottscentralen-klipp.
Citera
2016-02-04, 19:32
Medlem
Jag fattar fortfarande inte ...dom är identifierade men vad hjälper det. Dom måste gripas för helv... ...framförallt den som knuffade tanten.

Skall dom ha någon sorts förlåtelse och sedan bara gå fria. Vänstern och Miljöpartiet som vill ha ALLA här, kan inte dom ordna försörjning och bostad till barnen? Gå från ord till handling! Varje medlem i Vänstern och Miljöpartiet borde adoptera var sitt gatubarn och uppfostra dom...

Nu börjar jag väl ändå komma rätt i tankearbetet eller?... .....
Citera
2016-02-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31

Tanten har mer stake än du någonsin kommer att ha din jävla förlorare. Hon gjorde helt rätt. Modig kvinna det där. Förövarna är gripna läste jag idag varav ena påstås ha velat "samarbeta med polisen i utredningen" stod det på aftonhoran. Ingen som kan gå ut med mer? Jag vill se dom skämmas innan jag är nöjd..
Citera
2016-02-04, 21:42
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horsedick.mpeg
Kul att se er på flashback med tanke på åldern - keep it up ladies!
Och helt rätt, försök nå ut till offret och visa stöd så har ni säkert en ny kompis till bokklubben snart! Måste nog bli lite sämre innan det blir bättre men oroa er inte, vi ska lösa det här förr eller senare :yesi
Vi är många fler gamlingar här på flashback än du tror. Bokklubbar? Här flödar fördomarna!

Jag kan nog tycka att det är förenat med livsfara att försöka få tillbaka sin egendom på det sätt som denna kvinna gjorde.
Citera
2016-02-04, 21:51
Medlem
Mikeyjamess avatar
Kunde hon inte ha knuffat ner nån av dom på spåret och hållit den som "gisslan" genom att blockera personens försök att ta sig upp? Då borde ju de gett upp eller tid funnits till att väktare/liknande dykt upp.
Citera
2016-02-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Gör dom varje gång folk blivit identifierade på såna Brottscentralen-klipp.
Verkar jäkligt poänglöst att lägga upp bilder på personer när man ändå skymmer deras ansikten.

För övrigt så borde faktiskt de där svinen visas på bild så mycket som möjligt - kriminella människor SKA identifieras, så att folk kan ge tips om var de befinner sig.
Men istället så bestämde sig Aftonbladet nu helt plötsligt för att "skydda deras identitet", av någon underlig anledning.
Senast redigerad av Peter_18 2016-02-04 kl. 22:02.
Citera
2016-02-04, 22:38
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Verkar jäkligt poänglöst att lägga upp bilder på personer när man ändå skymmer deras ansikten.

För övrigt så borde faktiskt de där svinen visas på bild så mycket som möjligt - kriminella människor SKA identifieras, så att folk kan ge tips om var de befinner sig.
Men istället så bestämde sig Aftonbladet nu helt plötsligt för att "skydda deras identitet", av någon underlig anledning.
Du kanske kunde ha läst tråden först åtminstone? Deras ansikten var inte pixlade på Aftonbladet.se innan de greps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in