2026-09-08, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faked
Runar överväger rättsliga åtgärder mot Carola efter boken.
”Nu är jag tydligen pyroman också”
Runar säger att ”anklagelserna är fruktansvärda”.

Advokaten ska se över ”Jag är Carola” för att se om de ska vidta rättsliga åtgärder.
– Det här luktar ju grovt förtal och påhopp lång väg, säger Runar Sögaard.

En följetång, slutar väl med förlikning.
Knappast. Det blir aldrig någon stämning och OM hans advokat skulle låta honom stämma Carola så kommer han att förlora så det dånar och förhoppningsvis även åka på att betala även Carols rättegångskostnader.
Citera
2026-09-08, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
FÖRTAL!!!!
Stackars runkar!
https://www.expressen.se/noje/runar-overvager-rattsliga-atgarder-mot-carola-efter-boken/
Runar RASAR!!!

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/k0xOdk/runar-sogaard-overvager-rattsliga-atgarder-mot-carola-haggkvist
Citera
2026-09-08, 14:32
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Knappast. Det blir aldrig någon stämning och OM hans advokat skulle låta honom stämma Carola så kommer han att förlora så det dånar och förhoppningsvis även åka på att betala även Carols rättegångskostnader.

Instämmer. Det kommer inte att hända. Runar har tidigare hotat att stämma bland andra Aftonbladet och Leif GW Persson, men några stämningsansökningar har förstås aldrig inkommit.

För övrigt har Runar återigen ett ”stort projektet” på gång, som naturligtvis aldrig kommer att realiseras. Precis som hans många andra påhittade affärer, riksdagskandidatur, FN-jobb, barnhem, ett otal internetprojekt, med mera.

https://postimg.cc/8J58LnWK
Citera
2026-09-08, 14:42
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Instämmer. Det kommer inte att hända. Runar har tidigare hotat att stämma bland andra Aftonbladet och Leif GW Persson, men några stämningsansökningar har förstås aldrig inkommit.

För övrigt har Runar återigen ett ”stort projektet” på gång, som naturligtvis aldrig kommer att realiseras. Precis som hans många andra påhittade affärer, riksdagskandidatur, FN-jobb, barnhem, ett otal internetprojekt, med mera.

https://postimg.cc/8J58LnWK
Här är ett prov på Runars egen intelligens: "– Jag är till och med jättegod vän med ett dussintal av hennes ex. Så att jag skulle ha haft problem med det, det faller på sin egen orimlighet."
Carola var 20 år när de blev ett par. Knappast troligt att hon haft ett dussintal pojkvänner före honom. Och även om så vore fallet så var det knappast några längre förhållanden. Varför skulle Runar vara vänner med dem? Det faller däremot på sin egen orimlighet.
Att han skjutit hennes katt har han ju erkänt själv, så det är väl inget konstigt. Men varför menar han att han skulle bli utpekad som pyroman? Har han bränt ner något av deras hem?
Citera
2026-09-08, 15:09
Medlem
von-der-Wettets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Här är ett prov på Runars egen intelligens: "– Jag är till och med jättegod vän med ett dussintal av hennes ex. Så att jag skulle ha haft problem med det, det faller på sin egen orimlighet."
Carola var 20 år när de blev ett par. Knappast troligt att hon haft ett dussintal pojkvänner före honom. Och även om så vore fallet så var det knappast några längre förhållanden. Varför skulle Runar vara vänner med dem? Det faller däremot på sin egen orimlighet.
Att han skjutit hennes katt har han ju erkänt själv, så det är väl inget konstigt. Men varför menar han att han skulle bli utpekad som pyroman? Har han bränt ner något av deras hem?

Det är förstås inte något fel på den svinaktiga intelligensen. Här lyckas han antyda att Carola hade ett så stort antal ex vid sina unga år att han själv är vän med ett dussintal av dessa. Hur många mer ex. finns det inte då?
Citera
2026-09-08, 15:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Nu överväger han rättsliga åtgärder.

Källa: Aftonbladet https://share.google/SW62zZztwZSvO2XlD
Citera
2026-09-08, 15:22
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:

Inte bara vän, utan ”jättegod vän” med ett dussintal ex! Undrar om dessa omkring 12 personer bildat en ”Carola-cirkel” och träffas under AA-liknande möten.

”Hej, jag heter Runar och låtsas att jag har jättemånga vänner”. För att på Instagram sedan beskriva och försöka rättfärdiga hur hans tragiska verklighet egentligen ser ut:

”Ensamhet, isolering och frivillig avskildhet är Guds klassrum och ditt andliga gym.”
Citera
2026-09-08, 15:30
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
hon var inte supervacker ens efter photoshopningen, en som äter för mycket skräpmat och kompenserar med gym en gång i månaden. den 30-åringen ville nog ha Runar

Hade blivit imponerad om en 60-årig gubbe hade en 20-åring, sixpack, perfekta stora lökar, perfekta starka armar och ben, tidigare ungdomslandslaget, och studerar till programmerare på universitetet, som jagade honom hela tiden

det hade varit möjligt, om
- 1 glas vatten och en banan innan frukost, powerup frukost, 300-400g kött och 300-400g ris eller spagetti mm lunch och middag, samt yougurt och nöter mm som snacks mellan
- sov 9 timmar per natt
- Tränat Mentzler HIT regelbundet

istället för att dricka coca cola hela dagarna, men den 30-åringen absolut möjlig för Runar
Jag tycker det är tråkigt att berätta för dig,
men tjejen i fråga är skapad i datorn.
Så skala du bananen.
Citera
2026-09-08, 15:47
Medlem
Amors avatar
Citat:

Han menar det hon skriver om att han tvingade henne att bränna upp bilder på sina tidigare pojkvänner.

Förövrigt är det sanslöst att han drar till med lögnen att han är vän med ett dussintal av hennes ex. Finns det någon som tror på den utsagan?
Citera
2026-09-08, 16:18
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-der-Wettet
Det är förstås inte något fel på den svinaktiga intelligensen. Här lyckas han antyda att Carola hade ett så stort antal ex vid sina unga år att han själv är vän med ett dussintal av dessa. Hur många mer ex. finns det inte då?
Jag tänkte skriva att det är väl snarare hans uttalanden som är förtal. Men jag avstod... Han har ju dessutom hävt ur sig på sina sidor att Carola var "notoriskt" otrogen mot honom. Det kanske hon var men det är inte mindre förtal för det.
Citera
2026-09-08, 16:28
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Han menar det hon skriver om att han tvingade henne att bränna upp bilder på sina tidigare pojkvänner.

Förövrigt är det sanslöst att han drar till med lögnen att han är vän med ett dussintal av hennes ex. Finns det någon som tror på den utsagan?
Vi får väl hoppas på det bästa. Men de som stöttar Runar är ju inte de vassaste knivarna i lådan.
Ett dussintal betyder ju precis vad han säger, flera dussin. Ett dussin pojkvänner är 12 stycken. Flera dussin är alltså minst 24. Så att Runar skulle vara nära vän med Per Eriksson i klass 8b är kanske inte helt trovärdigt.
Innan Carola blev Carola så gick hon högstadiet på Adolf Fredrik. Hon var femton år och sjöng i ett rockband från AF. Jag kände en av killarna i bandet så vi var faktiskt och hörde dem innan hon blev känd. Då hade hon en stadig pojkvän sedan en tid tillbaka. Och en bit framöver. Sedan blev hon hela Sveriges Carola och med den präktiga framtoning hon hade fanns inte tid eller möjlighet för henne att ha så många killar. Om ens någon?
Den enda man vi känner till före Runar var ju den där Anders. Han var någon slags body builder som statist i Hollywood och säkert tio femton år äldre än Carola. Han var den som ställde upp och hjälpte Runar när han kom ut från fängelset och lånade ut sin sommarstuga till honom. Idag pratar de inte med varandra. Antar att Runar lånat pengar av honom också.
Citera
2026-09-08, 16:32
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Inte bara vän, utan ”jättegod vän” med ett dussintal ex! Undrar om dessa omkring 12 personer bildat en ”Carola-cirkel” och träffas under AA-liknande möten.

”Hej, jag heter Runar och låtsas att jag har jättemånga vänner”. För att på Instagram sedan beskriva och försöka rättfärdiga hur hans tragiska verklighet egentligen ser ut:

”Ensamhet, isolering och frivillig avskildhet är Guds klassrum och ditt andliga gym.”
Det sista var ju kanske något av det vackraste han skrivit? Om han nu kom på det själv? Men det är väl bara det där med "frivillig" som tar udden av det. Hade han varit ärlig och skrivit han är ledsen för att han är ensam hade det betytt något och berört. Nu får han det att låta som han på retreat på ett klloster. Och det är han inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in