Citat:
Ursprungligen postat av
Oelback
Japp. Alltid. Ljög senast idag om att en journalist skulle ha sagt följande till honom:
”Jag trodde det kristna budskapet handlade om förlåtelse, men Carola nämner och anklagar dig 146 gånger i sin bok idag”.
Hade Carola verkligen framfört 146 anklagelser skulle kvällstidningarna ha frossat i det. Kanske lagt ut heeela listan.
Men, som Runar själv har uttryckt det: ”Lögner sprids oftast av fega as eller hycklande kräk.”
Fantastiskt citat faktiskt. Vi tar det en gång till: "Jag trodde det kristna budskapet handlade om förlåtelse, men Carola nämner och anklagar dig 146 gånger i sin bok idag”. Och så bryter vi ner påståendet.
”Jag trodde det kristna budskapet handlade om förlåtelse" Trodde journalisten det? Det skulle möjligen vara en prao-elev på tidningen Dagen som ställde den frågan. Ingen journalist ställer en så ledande fråga som dessutom bekräftar Runar. Så var lugn för att Runar ljuger. Igen.
"men Carola nämner och anklagar dig 146 gånger i sin bok idag”.
Påståendet kommer från en skvallerjournalist som hade fått förhandsläsa ett exemplar av boken. Och hen skriver faktiskt att trots att Carola inte ville ta upp så mycket om Runar så omnämns han inte mindre än 146 gånger. Vilket kanske inte egentligen är så mycket med tanke på att de var gifta i tio år och hade Amadeus tills han fyllde 18. Det betyder INTE att hon har smutskastat honom 146 gånger. Något Carola var tydlig med att hon inte var ute efter, men att det fanns händelser som satt spår i henne. Men det var inte 146 händelser. (Det var säkert tio gånger fler incidenter, men hon orkade inte ta den bajskorven.)
Så då återstår en fråga kring denne skvallerjournalist. Har hon verkligen läst boken och räknat hur många gånger Runar nämndes? Eller... har hon inte alls fått boken utan kommit över en digital piratkopia på en minnessticka? Sedan har hon sökt i texten på Runar. Det verkar nästan så va? Och det är i alla fall inte hon som ringt och frågat Runar vad kristendom är. Det är det nämligen ingen som har gjort. Runar har hittat på den här retoriska frågan själv för att han är en feg och äcklig bajskorv.