2026-09-02, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Du har fått nåt av en personlig hälsning från tjejerna i podden 😅. Gå in på instagram och titta i oförskämt att antas story 😅 . Dom har tagit en skärmdump på inlägget och välkomnar att lyssna på nästa poddavsnitt 😊

Tack 😅🥳😂
Citera
2026-09-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Carola nämner en musker hon låg med (F Å_al). Men hon hade flera älskare. Runar nämner en norrman hon hade en fling med under en semester (utan Runar). När hon berättade det för Runar påstår han själv att han körde till Oslo och spöade upp norrmannen. Det är såklart en lögn. Runar skulle aldrig våga det.

Det skedde någon gång runt år 2000 då jhag bodde Norge under några år. Minns att jag läste några artiklar om det i Verdens Gang (motsvara ungefär Expesten i Sverige).
Citera
2026-09-02, 16:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Det skedde någon gång runt år 2000 då jhag bodde Norge under några år. Minns att jag läste några artiklar om det i Verdens Gang (motsvara ungefär Expesten i Sverige).
Jag kommer inte ihåg exakt, men skrev inte Runar själv att Carola erkände en affär med en norrman medan hon var på semester med några tjejkompisar? Och att det var då han säger att han for till Oslo och spöade sagde norrman? Och nio månader senare kom Amadeus?
Det var tydligen år 2000 som Carola återigen erkände en otrohet (enligt Runar) och att han den gången drog till en advokat för att hämta skilsmässopapper. Men det var ju två år senare. Carolas version är att det var hon som ville skilja sig (ingen otrohet) och att det var Runar som bönade och bad. Han såg sin kassako gå upp i rök. Vi får väl veta mer när boken kommer.
Citera
2026-09-03, 09:12
Medlem
Jag har nu lyssnat på den där podden Oförskämt att anta. Bara första delen dock. Är fortfarande inte helt övertygad om att Runar inte varit medveten och haft någon bakomliggande orsak till att hålla på med Lena. Han är väl inte den skarpaste kniven, men han är faktiskt inte förståndshandikappad och har genom allt sitt tragglande på nätet åtminstone basal datorvana.

Det som jag mest hakar upp mig på är att han trots allt har en bred erfarenhet av kvinnor. Han har varit gift två gånger och verkar i sin krafts dagar ha attraherat attraktiva kvinnor. Jag tror inte att han just vad det gäller den saken behöver ha någon panik i dag heller. Finns en mängd kvinnor som går igång rejält på att få ihop det med Carolas ex, med en halvkändis, med någon att ta hand om ... osv osv. Han är helt enkelt inte en gammal incel som tror att en så snygg kvinna är förälskad i honom. Just vad det gäller damer är han för slipad.

Jag utesluter inte att han vid sidan om allt annat sysslat med ngt fuffens som han nu täcker upp för, vill kunna peka på att han själv är ett stackars offer om allt uppdagas.
Citera
2026-09-03, 13:43
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torulv
Jag har nu lyssnat på den där podden Oförskämt att anta. Bara första delen dock. Är fortfarande inte helt övertygad om att Runar inte varit medveten och haft någon bakomliggande orsak till att hålla på med Lena. Han är väl inte den skarpaste kniven, men han är faktiskt inte förståndshandikappad och har genom allt sitt tragglande på nätet åtminstone basal datorvana.

Det som jag mest hakar upp mig på är att han trots allt har en bred erfarenhet av kvinnor. Han har varit gift två gånger och verkar i sin krafts dagar ha attraherat attraktiva kvinnor. Jag tror inte att han just vad det gäller den saken behöver ha någon panik i dag heller. Finns en mängd kvinnor som går igång rejält på att få ihop det med Carolas ex, med en halvkändis, med någon att ta hand om ... osv osv. Han är helt enkelt inte en gammal incel som tror att en så snygg kvinna är förälskad i honom. Just vad det gäller damer är han för slipad.

Jag utesluter inte att han vid sidan om allt annat sysslat med ngt fuffens som han nu täcker upp för, vill kunna peka på att han själv är ett stackars offer om allt uppdagas.
Nej, du har nog rätt i det. Här ligger flera hundar begravda.
Runar är visserligen så pass dum i huvudet att han skulle kunna gå på både en och två påhittade romanser. Men inte över tid. Har man inte fått träffa personen i fråga efter flera veckor så drar man öronen åt sig. Några pengar att klämma honom på finns ju inte heller. Så sol och vår-teorin funkar helt enkelt inte.
Ett tänkbart scenario är kanske att Runar samarbetat med kvinnan bakom kontot och att de tillsammans försökt förföra Runars fd vänner och pressat dem på pengar? Eller så ville han bara stärka sina egna aktier och låtsades ha en snygg flickvän för att göra sina ex avundsjuka. Något är skumt i alla fall och det blir intressant att höra del 2 i den här soppan.
Citera
2026-09-03, 19:21
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nej, du har nog rätt i det. Här ligger flera hundar begravda.
Runar är visserligen så pass dum i huvudet att han skulle kunna gå på både en och två påhittade romanser. Men inte över tid. Har man inte fått träffa personen i fråga efter flera veckor så drar man öronen åt sig. Några pengar att klämma honom på finns ju inte heller. Så sol och vår-teorin funkar helt enkelt inte.
Ett tänkbart scenario är kanske att Runar samarbetat med kvinnan bakom kontot och att de tillsammans försökt förföra Runars fd vänner och pressat dem på pengar? Eller så ville han bara stärka sina egna aktier och låtsades ha en snygg flickvän för att göra sina ex avundsjuka. Något är skumt i alla fall och det blir intressant att höra del 2 i den här soppan.

Mycket tänkbart att Runar sett en potentiell bedragarpotential med AI-kvinnan
Citera
2026-09-04, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Eller så ville han bara stärka sina egna aktier och låtsades ha en snygg flickvän för att göra sina ex avundsjuka. Något är skumt i alla fall och det blir intressant att höra del 2 i den här soppan.

Jag tror på denna teori. Rånar har ju som vi vet väldigt höga tankar om sig själv, så för honom är det väl rimligt att en übervacker 30 åring skulle vilja ha honom. Personer som Runar är det ju lätt att lura, för det finns inget som heter "Too good to be true" i deras värld. Att han nu står med byxorna nere, borstar han väl av sig som ingeting. Skam är ju inte heller Runars grej.

Jag är mycket intresserad av deras andra del av podden, de menar ju att de fått kvinnan bakom "Lena" att prata ut. Det är ju ett scoop.
Citera
2026-09-08, 07:34
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry
Jag tror på denna teori. Rånar har ju som vi vet väldigt höga tankar om sig själv, så för honom är det väl rimligt att en übervacker 30 åring skulle vilja ha honom. Personer som Runar är det ju lätt att lura, för det finns inget som heter "Too good to be true" i deras värld. Att han nu står med byxorna nere, borstar han väl av sig som ingeting. Skam är ju inte heller Runars grej.

Jag är mycket intresserad av deras andra del av podden, de menar ju att de fått kvinnan bakom "Lena" att prata ut. Det är ju ett scoop.
hon var inte supervacker ens efter photoshopningen, en som äter för mycket skräpmat och kompenserar med gym en gång i månaden. den 30-åringen ville nog ha Runar

Hade blivit imponerad om en 60-årig gubbe hade en 20-åring, sixpack, perfekta stora lökar, perfekta starka armar och ben, tidigare ungdomslandslaget, och studerar till programmerare på universitetet, som jagade honom hela tiden

det hade varit möjligt, om
- 1 glas vatten och en banan innan frukost, powerup frukost, 300-400g kött och 300-400g ris eller spagetti mm lunch och middag, samt yougurt och nöter mm som snacks mellan
- sov 9 timmar per natt
- Tränat Mentzler HIT regelbundet

istället för att dricka coca cola hela dagarna, men den 30-åringen absolut möjlig för Runar
Senast redigerad av becko 2026-09-08 kl. 07:42.
Citera
2026-09-08, 11:57
Medlem
Oelbacks avatar
Runar tvingade Carola till "pojkvänsbål".

Från de första recensionerna av Carolas biografi "Jag är Carola":

Expressen:
"Under äktenskapet med Runar tar han över rollen som Carolas ekonomiske boss. Han väljer bland förfrågningar, inkasserar alla gager och förvaltar dem efter eget skön. Något som Carola faktiskt vågar tillstå att hon ångrar. De bor i diverse överdimensionerade hus, Runar pangar med sin bössa och livet tuffar väl på någorlunda, tills Runar börjar hänga mer med Dr Alban och Tomas Brolin än med sin hustru och kassako."

Dagens Nyheter:
"Redan under första mötet med Runar såg hon en blinkande, röd varningstriangel. Enligt boken ville Runar ändra hur hennes bolag skulle styras, han började ta kontroll över hennes liv och diktera hur och var de skulle leva tillsammans. Under bröllopsresan började hon ana oråd på riktigt, när han på flygplanet berättade att han hade ljugit för henne: han var inte oskuld. Samtidigt hade Carola redogjort för sina tidigare relationer och tvingats bränna upp bilder på gamla pojkvänner."
Citera
2026-09-08, 12:56
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Runar tvingade Carola till "pojkvänsbål".

Från de första recensionerna av Carolas biografi "Jag är Carola":

Expressen:
"Under äktenskapet med Runar tar han över rollen som Carolas ekonomiske boss. Han väljer bland förfrågningar, inkasserar alla gager och förvaltar dem efter eget skön. Något som Carola faktiskt vågar tillstå att hon ångrar. De bor i diverse överdimensionerade hus, Runar pangar med sin bössa och livet tuffar väl på någorlunda, tills Runar börjar hänga mer med Dr Alban och Tomas Brolin än med sin hustru och kassako."

Dagens Nyheter:
"Redan under första mötet med Runar såg hon en blinkande, röd varningstriangel. Enligt boken ville Runar ändra hur hennes bolag skulle styras, han började ta kontroll över hennes liv och diktera hur och var de skulle leva tillsammans. Under bröllopsresan började hon ana oråd på riktigt, när han på flygplanet berättade att han hade ljugit för henne: han var inte oskuld. Samtidigt hade Carola redogjort för sina tidigare relationer och tvingats bränna upp bilder på gamla pojkvänner."
Det enda man misstror lite är att han inte skulle ha varit oskuld när han blev ihop med Carola. Men att tvinga henne bränna foton på gamla pojkvänner är ju rent av mentalsjukt. Fast det visste vi ju redan. Synd att Carolas farsa inte kunde stoppat det hela.
Citera
2026-09-08, 13:36
Medlem
FÖRTAL!!!!
Stackars runkar!
https://www.expressen.se/noje/runar-overvager-rattsliga-atgarder-mot-carola-efter-boken/
Citera
2026-09-08, 13:43
Medlem
Fakeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
FÖRTAL!!!!
Stackars runkar!
https://www.expressen.se/noje/runar-overvager-rattsliga-atgarder-mot-carola-efter-boken/

Runar överväger rättsliga åtgärder mot Carola efter boken.
”Nu är jag tydligen pyroman också”
Runar säger att ”anklagelserna är fruktansvärda”.

Advokaten ska se över ”Jag är Carola” för att se om de ska vidta rättsliga åtgärder.
– Det här luktar ju grovt förtal och påhopp lång väg, säger Runar Sögaard.

En följetång, slutar väl med förlikning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in