2023-02-04, 09:37
Medlem
Ograsts avatar
Välkommen ut Runar! Snart så har du trillat dit igen.
Citera
2023-02-04, 09:48
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
70 dagars mat- och vattenstrejk, haha.
Det är väl därför han ser så avmagrad ut...
Citera
2023-02-04, 12:01
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Man skall ha klart för sig att sitta isolerad är ingen lek och inte alla klarar det så att säga. Med tanke på vad han har genomlidit ser han ändå relativt välbehållen ut. Föv är svensk kriminalvård rena pajasvården och ett stort skämt för även om man är oskyldig i arresten behandlas man som en kriminell. Säger inte att Runar är oskyldig men en ekonomisk brottsling är inte samma sak som en galen mördare.

Undrar varför han fick sitta i isoleringscell?
Här har vi fyllt Sverige med hänsynslösa kriminella mördarmaskiner från MENA-länder och dom daltar vi med.
Vad sjutton kan Runar gjort i fängelset som gjorde att han förtjänade isoleringscell?

Någon som är insatt i kriminalvården och kan tänka sig vad det kan röra sig om?

Edit: Jag läser detta i Expressen bland annat.
https://www.expressen.se/noje/runar-sogaard-flyttas-efter-brak-om-text-tv/

Citat:
14 december misstänks han ha fällt kommentarer om fängelsechefens religion – att denne saknar kristen bakgrund. Något som ex-predikanten kopplade samman med vad han upplever som dålig hantering av hans vistelse i fängelset. Sögaard nekar till att ha fällt kommentaren i fråga.

Citat:
17 december avslöjades han utanför fängelsets område och utreddes för ”avvikelse/rymning”. Men så fort Sögaard ertappades följde han med tillbaka till cellen. Det räckte att påminna ex-predikanten om att han ska följa reglerna, tyckte Kriminalvården

Citat:
På juldagen rapporterades att Runar Sögaard varit inblandad i en ”våldssituation”. I förhör säger Sögaard själv att han ville titta på text-tv – då en annan fånge blev upprörd och ville se något annat. Denne ska då och hotat med våld varpå Sögaard ställde sig upp och gjorde sig redo för självförsvar. Kriminalvården anser i det fallet inte att någon misskötsamhet är styrkt vad gäller Runar Sögaard
Men efter totalt fem varningar och nio fall av misstänkt misskötsel har han gjort sitt i Svartsjö..

Jag tycker det låter överdrivet.
"Att irritera sig på en chef för att den inte är kristen och fällt en kommentar om det", är ett av skälen.
Jisses, det låter som att det är enkom invandrare med muslimsk bakgrund i personalen som velat sätta dit honom?

Det är ju typ enkom invandrare som jobbar med den typen av jobb nu va (kan någon verifiera?), kanske har de varit mer benägna "att sätta honom på plats"?
Han har ju varit öppen med sin invandringskritik och vurm för SD. Det kan nog gjort att han varit irriterad på många inom fängelsets väggar kan jag tänka mig, där han nog sticker ut som offentlig svenne, som samtidigt öppet är SD:are?
Senast redigerad av dialektiker 2023-02-04 kl. 12:49.
Citera
2023-02-04, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Undrar varför han fick sitta i isoleringscell?
Här har vi fyllt Sverige med hänsynslösa kriminella mördarmaskiner från MENA-länder och dom daltar vi med.
Vad sjutton kan Runar gjort i fängelset som gjorde att han förtjänade isoleringscell?

Någon som är insatt i kriminalvården och kan tänka sig vad det kan röra sig om?

Han har själv kommenterat det och sa att de uppfattade honom självmordsbenägen.
Citera
2023-02-04, 12:23
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Välkommen ut Runar! Snart så har du trillat dit igen.

Ja nu jävlar är det väl ändå över för Norges stolthet!?

"Nu är han släppt – frånskild med näringsförbud och ett sex miljoner kronor högt skuldberg."

Sånadär "skuldberg" brukar växa snabbt om de inte betalas!

"Räntan hos Kronofogden är 0 %, då Kronofogden själva inte tar ut någon ränta på skulder hos dem. Däremot kan en fordringsägare (vanligtvis kreditgivare eller inkassobolag) ta ut dröjsmålsränta. Dröjsmålsräntan för en skuld uppgår till Riksbankens referensränta + 8 %-enheter om inget annat avtalats.15 dec. 2022"

Eller är det Skatteverket som ska ha pengarna?

"Den 1 november 2022 höjs den låga kostnadsräntan från 1,25 procent till 2,5 procent, och den höga kostnadsräntan från 16,25 procent till 17,5 procent."

Viken smakstart i friheten! Jag njuter av skadeglädje!
Senast redigerad av Atamon 2023-02-04 kl. 12:28.
Citera
2023-02-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
En till länk

https://www.expressen.se/noje/runar-sogaard-har-slappts-ur-fangelset/

Men vilka är det som tar emot honom, förutom pressen. Vad är det för "vänner"?

De äldre människorna är Runas föräldrar Frank och Margunn Sögaard. Morsan hade med en täckjacka till honom: -"Mitt barn skall inte frysa".
Blir väl föräldrarna som tar med honom hem till Norge (efter att han träffat sina barn), för det lär ju bli hos föräldrarna han får bo....
Citera
2023-02-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Runar är ju helt körd ekonomiskt, och skuldberget kommer fortsätta växa, räntor och underhåll till ungarna. Ska han ha en sportmössa att komma igen finns bara en väg.

Personlig KK + ekonomisk sanering = existensminimum i 5 år.

De kommer inte narcissisten Runar att acceptera.

Han kommer fortsätta att jiddra, strula, blåsa folk etc livet ut.
Ett jävla daltande med denna norska odugliga clown.
Citera
2023-02-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är hans manager/hallick som sålt rättigheterna till hans bok och förser honom med svarta pengar. Kommer gå bra det där.
Kärringen vill väl ha lite norskt mellan benen. Kuken har inga ögon.
Citera
2023-02-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Dvs: "Jag blev varnad för att jag gjorde något oerhört fint (läsa bibeln). Den får jag ta på mig. Jag satt på mitt rum och gjorde något väldigt hedersvärt och glömde bort tiden för att jag älskar att göra nobla saker som att läsa bibeln"

Det där är inte att ta på sig nåt. Det där är "Kolla vad fin jag är. Jag inte bara förlorar mig i bibeln, jag är även en man som inte skyller ifrån mig (när det gäller snälla saker)"
Har Runar någonsin haft ett arbete förutom att prata med kluven tunga?
Citera
2023-02-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Har träffat henne ute några gånger. Hon har alltid verkat hemsk, konstant flackande blick som letar efter viktiga personer och kändisar - "networking". Hon är inte vän med honom på FB. Jag har inte koll på deras relation numera men det kan mycket väl vara så att hon tycker han är pinsam och skämmig att stå och tjabba med men samtidigt kan hon inte motstå att synas i media och ringa runt till vänner med andan i halsen och berätta de senaste skvallernyheterna om Runar: "Men guuuuud, han såg så sliten ut!" Hon tittar in i kameran mer än hon tittar på honom. Det är väl frisören som bjuder på skumpa, vanligt på lite fiiinare salonger.
Kan väl inte vara något större PR värde att ha Runar som kund.
Citera
2023-02-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veteesset
Kan någon svara på varför han hungerstrejkade och vattenstrejkade?

mvh
Han kände sig kränkt och tyckte att han var lite bättre än de andra intagna.
Citera
2023-02-04, 16:23
Avslutad
Han såg ordentligt sliten ut i Expressen, då de fotade honom vid frigången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in