2022-01-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag delar dina åsikter.
Just därför ska Runar ner till Tidaholm.
Där avtjänar man straff på riktigt.
Något han ska göra.
Hans idé om att kunna härska innanför murarna ska plockas ur honom.

Undrar hur han ska klara av den nya anstalten då. Om han redan i detta läge har betett sig så illa på en och en halv månad så kommer han att rätt sig i ledet eller kommer han att fortsätta på den inslagna vägen.
Citera
2022-01-11, 16:39
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag delar dina åsikter.
Just därför ska Runar ner till Tidaholm.
Där avtjänar man straff på riktigt.
Något han ska göra.
Hans idé om att kunna härska innanför murarna ska plockas ur honom.

Du tycker att intern-somalierna och hedningarna i ledningen ska mästra honom?
Citera
2022-01-11, 16:44
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du tycker att intern-somalierna och hedningarna i ledningen ska mästra honom?

Jag tappar dig?

,
Citera
2022-01-11, 16:50
Medlem
Smegmas avatar
Jag kan garantera att Norrbaggen kommer att få det mycket svårare att försöka mästra över de intagna på det nya klass två hotellet. Jag skulle tro att fröken Runar kommer att vilja spendera största tiden av dygnet i sin fem kvadratare - med text-tv förstås. Bibeln. Snuttekudden. Nappen borde han ha i röven istället för i käften. För säkerhetsskull.
Senast redigerad av Smegma 2022-01-11 kl. 16:52.
Citera
2022-01-12, 02:38
Medlem
Skurkssons avatar
Alla som sitter inne hamnar i bråk, Kriminalvården är som en blandning mellan Gökboet, Knutby, Trump och Försäkringskassan. Alltså fascistidioter, så dom kan driva vem som helst till vansinne. Sen är det alltid bråk mellan fångar också.

När folk läser om kända/ökända personer som sitter inne och missköter sig tror folk det säger nåt om den personen, men det gör det inte.

Det är t.ex. väldigt svårt att få sjukvård i fängelse eftersom allt som fångarna och läkarkåren säger är fake news. Foliehattar alltså. En diktatur. Jag vet av erfarenhet, tog flera år innan jag kom över all förnedring och övergrepp kriminalvårdarna gjorde på mig. Men till slut lär man sig tystnadskulturen, lyd och håll käft. Det är inte som är på utsidan där folk respekterar varandra och kan uppföra sig. (förutom på nätet då)
Citera
2022-01-12, 02:43
Medlem
swimmingpools avatar
Hur kommer det sig att journalister har tillgång till misskötsamhetsrapporter, man får ju inte ens veta vilka som sitter på vilka anstalter pga. sekretess.
Citera
2022-01-12, 04:41
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Hur kommer det sig att journalister har tillgång till misskötsamhetsrapporter, man får ju inte ens veta vilka som sitter på vilka anstalter pga. sekretess.

Det kan man verkligen fråga sig. Om inte Runar själv har kommunicerat detta med någon på utsidan så får vi utgå från att någon eller några i Kriminalvården har begått tjänstefel.
Citera
2022-01-12, 09:40
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurksson
Alla som sitter inne hamnar i bråk, Kriminalvården är som en blandning mellan Gökboet, Knutby, Trump och Försäkringskassan. Alltså fascistidioter, så dom kan driva vem som helst till vansinne. Sen är det alltid bråk mellan fångar också.

När folk läser om kända/ökända personer som sitter inne och missköter sig tror folk det säger nåt om den personen, men det gör det inte.

Det är t.ex. väldigt svårt att få sjukvård i fängelse eftersom allt som fångarna och läkarkåren säger är fake news. Foliehattar alltså. En diktatur. Jag vet av erfarenhet, tog flera år innan jag kom över all förnedring och övergrepp kriminalvårdarna gjorde på mig. Men till slut lär man sig tystnadskulturen, lyd och håll käft. Det är inte som är på utsidan där folk respekterar varandra och kan uppföra sig. (förutom på nätet då)
Du som suttit inne, tror du Runar hamnade i klass 2 eller har han sån jävla röta att han hamnade i klass3-del på Täby-anstalten?

För övrigt
Runar har nog aldrig gjort lumpen, då skulle han bära sig åt annorlunda.
Citera
2022-01-12, 10:50
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Jag kan garantera att Norrbaggen kommer att få det mycket svårare att försöka mästra över de intagna på det nya klass två hotellet. Jag skulle tro att fröken Runar kommer att vilja spendera största tiden av dygnet i sin fem kvadratare - med text-tv förstås. Bibeln. Snuttekudden. Nappen borde han ha i röven istället för i käften. För säkerhetsskull.

Hoppas han krockar med några riktiga grabbar. Han skulle behöva smaka på en riktigt kraftig misshandel…
Han har nog aldrig fått ordentligt med däng i hela sitt liv, det är därför han tror han kan gå på vatten och är lite vassare än alla andra undermänniskor.

Om det inte hjälper första gången
så får dom kliva på en gång till.

Dryg jävla glappkäft
😡
Citera
2022-01-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Någon borde göra en film om Runar… fast kanske inte den slags film han själv tror… Charles Ingvar Sörgard

En biografi kommer nog snart, som säkety inte kommer att uppskattas av ämnet själv. Någon framåt journalist kan säkert få lite sponsrat av Stoppa Pressarna.
Citera
2022-01-12, 12:12
Medlem
Är det någon som vet vad Runar har för utbildning?
Citera
2022-01-12, 12:13
Medlem
BuckshotBills avatar
Hur gick det med pengarna han försnillade? Fick han behålla dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in