2023-02-04, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Runars fängelsetid som kantats av totalt sex olika anstalter, 20 varningar och 30 rapporter. Händelser som han – förutom i ett fall – ställer sig oskyldig till.

– Jag blev varnad för att jag läste bibeln. Den får jag ta på mig. Jag satt på mitt rum och glömde bort tiden, förklarade han för Aftonbladets Torbjörn Ek i december.

Han fick ett bra record från tiden i fängelset

Dvs: "Jag blev varnad för att jag gjorde något oerhört fint (läsa bibeln). Den får jag ta på mig. Jag satt på mitt rum och gjorde något väldigt hedersvärt och glömde bort tiden för att jag älskar att göra nobla saker som att läsa bibeln"

Det där är inte att ta på sig nåt. Det där är "Kolla vad fin jag är. Jag inte bara förlorar mig i bibeln, jag är även en man som inte skyller ifrån mig (när det gäller snälla saker)"
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-04 kl. 01:18.
Citera
2023-02-04, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
https://www.expressen.se/tv/nyheter/runar-slappt-ur-fangelset-skalar-i-champagne-ah-vad-gott/
Vem är denna gamla bimbo som bjuder honom på dricka på gatan?

Kärringen ser verkligen ut som ett lönsamt sol-och-vårar offer. Är det hans egen mamma som ska drabbas nu?

Har träffat henne ute några gånger. Hon har alltid verkat hemsk, konstant flackande blick som letar efter viktiga personer och kändisar - "networking". Hon är inte vän med honom på FB. Jag har inte koll på deras relation numera men det kan mycket väl vara så att hon tycker han är pinsam och skämmig att stå och tjabba med men samtidigt kan hon inte motstå att synas i media och ringa runt till vänner med andan i halsen och berätta de senaste skvallernyheterna om Runar: "Men guuuuud, han såg så sliten ut!" Hon tittar in i kameran mer än hon tittar på honom. Det är väl frisören som bjuder på skumpa, vanligt på lite fiiinare salonger.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-04 kl. 01:48.
Citera
2023-02-04, 01:52
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Dvs: "Jag blev varnad för att jag gjorde något oerhört fint (läsa bibeln). Den får jag ta på mig. Jag satt på mitt rum och gjorde något väldigt hedersvärt och glömde bort tiden för att jag älskar att göra nobla saker som att läsa bibeln"
Det där är inte att ta på sig nåt. Det där är "Kolla vad fin jag är. Jag inte bara förlorar mig i bibeln, jag är även en man som inte skyller ifrån mig (när det gäller snälla saker)"
Nej han gömde sig på toaletten för dom andra, om han läste något då så var det toarullen.
Citera
2023-02-04, 01:55
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Har träffat henne ute några gånger. Hon har alltid verkat hemsk, konstant flackande blick som letar efter viktiga personer och kändisar - "networking". Hon är inte vän med honom på FB. Jag har inte koll på deras relation numera men det kan mycket väl vara så att hon tycker han är pinsam och skämmig att stå och tjabba med men samtidigt kan hon inte motstå att synas i media och ringa runt till vänner med andan i halsen och berätta de senaste skvallernyheterna om Runar: "Men guuuuud, han såg så sliten ut!" Hon tittar in i kameran mer än hon tittar på honom. Det är väl frisören som bjuder på skumpa, vanligt på lite fiiinare salonger.
Ut med namnet, är det Runars nästa offer?
Får han sova på hennes soffa tills han ”hittar något eget”? Stor chans att dom inleder något, blir ett par?
Har hon gått på luringen att Runar har en stor kuk?
Citera
2023-02-04, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Ut med namnet, är det Runars nästa offer?
Får han sova på hennes soffa tills han ”hittar något eget”? Stor chans att dom inleder något, blir ett par?
Har hon gått på luringen att Runar har en stor kuk?

tror inte det finns en suck att hon faller för honom eller vice versa. Hon är extremt medveten om hierarkin på Stureplan och han ligger långt ner och han tycker säkert att hon är för ful men har bra kontakter
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-02-04 kl. 02:10.
Citera
2023-02-04, 05:43
Medlem
Kan någon svara på varför han hungerstrejkade och vattenstrejkade?

mvh
Citera
2023-02-04, 06:58
Medlem
Läskig till det yttre. Just för att han ändå alltid sett ut som en snäll nallebjörn men visat sig vara allt annat än en god människa. Girighet är den allra värsta synden enligt mig. Just för att den överlappar med flera andra dödssynder.
Citera
2023-02-04, 07:07
Medlem
dialektikers avatar
Äsch, ni är så negativa. Jag önskar honom lycka till och tycker det är positivt att han kan ha sån energi så snabbt, efter de hårda förhållanden han har gått igenom.
Alltså missförstå mig rätt. Han har ju alltid varit som en bombad bimbo med sin "ytliga" energi, men jag tycker det ska bli intressant nu att se om han lyckas ta tag i livet ändå (fascinerande om han gör det snabbt) trots sin tuffa tid på kåken.
Det ska bli intressant att se om han är mer ödmjuk. Det kanske har gjort honom gott, fängelsetiden, så han inte är så ytlig och tillgjord som förr?
Hoppas det.)
Och om han snabbt tar sig tillbaka, så tycker jag att han är en överlevare (även om han fortfarande är en ytlig bimbo).
Sen hoppas jag att hans bok blir bra.
Jag är faktiskt intresserad av hans fängelsetid. Det ska bli kul att läsa hans version.
Och det ska bli kul att läsa om alla 200 kåkfarare, vad de är för typer, vars berättelser han tänker ha med i en bok.
Är det massa gängkriminella som han tycker "har viktiga berättelser" att berätta? eller vad är det för folk som sitter i fängelsen numera?
Jag gillar dessutom fängelseberättelser hur illa jag än tycker om personerna.
Hoppas hans bok blir lyssningsbar (lyssnar mest på talböcker nu. Jag har iallafall tagit igenom mig en del av boken "Gud gav oss tio bud. Jag har brutit 9 av dem." och han skriver ju inte olidligt dåligt. (Jag ville främst höra skvaller om Carola. Fullt medveten om att det är Runars version.)
Citera
2023-02-04, 08:21
Medlem
Man skall ha klart för sig att sitta isolerad är ingen lek och inte alla klarar det så att säga. Med tanke på vad han har genomlidit ser han ändå relativt välbehållen ut. Föv är svensk kriminalvård rena pajasvården och ett stort skämt för även om man är oskyldig i arresten behandlas man som en kriminell. Säger inte att Runar är oskyldig men en ekonomisk brottsling är inte samma sak som en galen mördare.
Citera
2023-02-04, 08:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
70 dagars mat- och vattenstrejk, haha.
Citera
2023-02-04, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Japp. Det blir skillnad som natt och dag om man ska ragga som plufsig respektive benig. Så mycket koll har han. Jag gissar att han är ute efter lite fett på sylen nu.
Citera
2023-02-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja, haha! Säkert!!
Då borde han vara död nu då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto