2018-03-29, 23:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartatkatten
Så den här lilla hysterin gäller lagändringarna SFS 2017:1136 och 2017:1137, eller? Lite svårt att följa...

admin tyckte uppenbarligen att det var viktigt eftersom han ändrade Flashbacks regler så att de skulle stämma med den nya BBS-lagen:

(FB) Regel 1.12. har uppdaterats (ändrad tolkning av integritetskänsliga uppgifter)

Ändringen skedde fem dagar innan den nya lagen trädde i kraft.
Citera
2023-11-12, 22:16
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
admin tyckte uppenbarligen att det var viktigt eftersom han ändrade Flashbacks regler så att de skulle stämma med den nya BBS-lagen:

(FB) Regel 1.12. har uppdaterats (ändrad tolkning av integritetskänsliga uppgifter)

Ändringen skedde fem dagar innan den nya lagen trädde i kraft.

Trådar som handlar om individer och deras juridiska rättsfall censureras, så efter att ha läst igenom hela denna tråd så är det min mening att trådar där man hänger ut juridiska fall om individer, specifikt i civilärenden - nu censureras på Flashback, plockas bort innan de hinner få läsare.

Den fria debatten vad gäller civilrättsliga fall är således död.
Citera
2023-11-14, 13:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
Trådar som handlar om individer och deras juridiska rättsfall censureras, så efter att ha läst igenom hela denna tråd så är det min mening att trådar där man hänger ut juridiska fall om individer, specifikt i civilärenden - nu censureras på Flashback, plockas bort innan de hinner få läsare.

Den fria debatten vad gäller civilrättsliga fall är således död.

Lagändringen för snart fem år sedan förbjöd spridande av uppgifter om enskilda människors sexliv och eventuella sjukdomar. Med de vanliga brasklapparna om uppenbart allmänintresse m.m.

Så om trådar och inlägg censureras lär det väl i första hand handla om sådana uppgifter.
Citera
2023-11-17, 11:07
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Lagändringen för snart fem år sedan förbjöd spridande av uppgifter om enskilda människors sexliv och eventuella sjukdomar. Med de vanliga brasklapparna om uppenbart allmänintresse m.m.

Så om trådar och inlägg censureras lär det väl i första hand handla om sådana uppgifter.

Nej, man får inte ens nämna namn på folk längre. Jag hade postat om en kurator som ljugit om mig och bara för att jag nämnde hennes namn så plockades hela tråden bort.

Förr var sådana inlägg okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in