Ja ska du förfina lägenheten eller ska du blåsa ut ett platsbyggt kök till förmån för något rangligt modulbygge så tänk om. Lämna in luckorna för sprutlackering måla om resten själv, sätt in nya vitvaror vid behov om man har äldre som slukar energi. Elen lär ju öka i pris nu när miljötalibaner styr landet och worst case senario är att dom stänger igen kärnkraftverken.
Lite inspiration hur man kan göra:
http://www.styleroom.se/album/13311-50-tals-kok
Då har du ett kök som kommer stå längre än det där "fräscha" köket du köpte för onödigt mycket pengar.
Kostnad? 1/4 lägre om du kan pula lite själv.
Sedan har vi badrummet. Huset är alltså från 50-talet och badrummet är idagsläget från 80-talet? Då låter det inte som ett stambyte har gjorts? Risken är då att du bygger ett fint badrum, helst med golvvärme och allt och sen om ett par år så vill föreningen göra det där nödvändiga stambytet. Då har du helt plötsligt kastat ofantligt mycket pengar i sjön.
Sistas steget tar jag nu, hade ni tänkte bo kvar 7-10 år? Så kör då kommer ni trivas i lägenheten och kanske gå plus-minus-noll. Men har ni tänkt att sälja den inom två år så avråder jag stark att göra det för när amorteringskraven gå igenom nu till vår/sommar så kommer vi se en helt annan typ av bostadsmarknad. Min syster som är mäklare ringer och tjatar att jag ska sälja nu innan maj för dom tror på runt 17-20% direkt sänkning av bostadspriserna efter amorteringskraven går igenom av en rad anledningar.
Hon vill att jag ska göra som en annan tipsa om här i tråden att sälja nu, ta en hyresrätt och ligga lågt tills augusti och slå till då p.g.a. Prissänkningen av marknaden. Jag känner då själv inget större behov av detta då jag inte bor för att göra "klipp" och gå plus utan jag bor för att jag vill leva till ett förmånligt pris och jag ser sänkta priser på marknaden som något behövligt också.