• 1
  • 2
2016-01-31, 17:49
Medlem
Hej, ni tjejer som hänger på flashback!

Har en liten fråga angående komplimanger. Hur känner ni när en främmande person ger en komplimang?
Blir ni glada eller ledsna?

Jag gav två olika tjejer på olika ställen varsina komplimanger.
Första tjejen sa jag att hon hade fina ögon. Den andra tjejen har en tshirt med Misfits och det har även jag. Så jag sa att hon hade en snygg tröja och att det är ett bra band.
Citera
2016-01-31, 17:54
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Beror på om killen som ger komplimangen är snygg och ser rik ut.
Citera
2016-01-31, 17:55
Medlem
Ducadreams avatar
Jag tar det inte personligt, så jag bryr mig inte. Men jag tackar självklart för komplimangen.
Citera
2016-01-31, 17:56
Medlem
Fagbosses avatar
Det beror på hur stor kuk killen har. Är den under 18 så tittar jag inte ens på honom
Citera
2016-01-31, 17:57
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag tar det inte personligt, så jag bryr mig inte. Men jag tackar självklart för komplimangen.

om komplimangen handlar om dig till fullo, hur kan du inte ta det personligt?
är du på något sätt dum i huvudet?
Citera
2016-01-31, 17:57
Medlem
Alla mår bra av komplimanger. Jag kommer ibland på mig själv med att ge komplimanger för sällan!
Citera
2016-01-31, 18:02
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
om komplimangen handlar om dig till fullo, hur kan du inte ta det personligt?
är du på något sätt dum i huvudet?

Jag har lärt mig att stänga av mina känslor för kritik och komplimanger. Att ge komplimanger är ett verktyg för att kontrollera en annan människa eller få ut något av den andra personen.
Citera
2016-01-31, 18:14
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Du måste vara ganska osmidig för att någon ska bli ledsen över en komplimang. Du ska t.ex. inte gratulera någon till barnet, bara för att hon ser gravid ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag har lärt mig att stänga av mina känslor för kritik och komplimanger. Att ge komplimanger är ett verktyg för att kontrollera en annan människa eller få ut något av den andra personen.
Så bränd man kan vara.
Citera
2016-01-31, 18:27
Medlem
YP4XQs avatar
Kille här. Men lär dig ge komplimanger kravlöst och respektfullt så blir det/du inte lika jobbig. Då känns det bra varje gång även för dig och det är antagligen det viktigaste. Till slut blir det en vana och du går sån på automatik.. Du kan nog uppfattas som en gentleman och naturlig charmör längs vägen.
Senast redigerad av YP4XQ 2016-01-31 kl. 18:29.
Citera
2016-01-31, 18:56
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffmaker
Hej, ni tjejer som hänger på flashback!

Har en liten fråga angående komplimanger. Hur känner ni när en främmande person ger en komplimang?
Blir ni glada eller ledsna?

Jag gav två olika tjejer på olika ställen varsina komplimanger.
Första tjejen sa jag att hon hade fina ögon. Den andra tjejen har en tshirt med Misfits och det har även jag. Så jag sa att hon hade en snygg tröja och att det är ett bra band.

Om någon säger något snällt, något bra, något som gör att du blir glad, är det bra eller dåligt.

Vad är ditt svar på det?

Samma svar gäller på din fråga...
Citera
2016-01-31, 20:13
Medlem
SweetReds avatar
Om någon säger att jag har fina ögon så vänder jag mig om och springer. Finns inget mer obehagligt och generiskt att få höra och personen brukar alltid ha en baktanke. Samma med "fint leende". Det spelar ingen roll hur snygg personen är, tycker det är mycket creepy. Jag blir glad av att få komplimanger om min klädstil.

Om personen är trevlig så blir jag glad om den säger att jag ser bra ut, är vacker eller dylikt. Men det har inte med utseende att göra, snygga personer kan vara obehagliga och fula personer kan vara angenäma, så det handlar mer om hur det sägs.
Citera
2016-01-31, 20:16
Medlem
Fagbosses avatar
Brukar alltid berömma folks fötter i hopp om att dem ska låta mig komma på deras fötter, jag gillar att komma på fötter förstår ni
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in