2016-01-31, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetRed
Om någon säger att jag har fina ögon så vänder jag mig om och springer. Finns inget mer obehagligt och generiskt att få höra och personen brukar alltid ha en baktanke. Samma med "fint leende". Det spelar ingen roll hur snygg personen är, tycker det är mycket creepy. Jag blir glad av att få komplimanger om min klädstil.

Om personen är trevlig så blir jag glad om den säger att jag ser bra ut, är vacker eller dylikt. Men det har inte med utseende att göra, snygga personer kan vara obehagliga och fula personer kan vara angenäma, så det handlar mer om hur det sägs.

Du borde söka hjälp. En normal människas respons handlar uteslutande om huruvida personen som ger komplimangen är snygg eller inte. Eller seriöst, tycker det är kul att få komplimanger oavsett för att vara ärlig, bara suga åt sig ju! Sen om de innehåller någon sorts motprestation så springer man för livet om personen är ful men tycker det är riktigt trevligt om personen är snygg.

Du borde nog också sluta läsa på dina konstiga vänstersajter och umgås med generiskt vänsterdrägg som indoktrinerar sig till att behandla alla lika oavsett utseende. Men visst, vill man hamna med en ful jävel som partner så be my guest. Men för ditt eget bästa bör du nog lyssna lite om du inte alls känner att hur personen ser ut har något med din respons att göra för då är det fel någonstans.
Citera
2016-01-31, 21:12
Medlem
SweetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Du borde söka hjälp. En normal människas respons handlar uteslutande om huruvida personen som ger komplimangen är snygg eller inte. Eller seriöst, tycker det är kul att få komplimanger oavsett för att vara ärlig, bara suga åt sig ju! Sen om de innehåller någon sorts motprestation så springer man för livet om personen är ful men tycker det är riktigt trevligt om personen är snygg.

Du borde nog också sluta läsa på dina konstiga vänstersajter och umgås med generiskt vänsterdrägg som indoktrinerar sig till att behandla alla lika oavsett utseende. Men visst, vill man hamna med en ful jävel som partner så be my guest. Men för ditt eget bästa bör du nog lyssna lite om du inte alls känner att hur personen ser ut har något med din respons att göra för då är det fel någonstans.

Haha. Kärlek till dig <3
Citera
2016-01-31, 21:58
Medlem
Det kan vara trevligt tycker jag! Dock får det inte vara ''too much'' utan mer att komplimangen faktiskt känns ärlig och naturlig
Citera
2016-01-31, 22:04
Medlem
Mooons avatar
Håller med. Kommentarer om ens utseende kan lätt bli för närgångna och det känns inte bra.

Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kille här. Men lär dig ge komplimanger kravlöst och respektfullt så blir det/du inte lika jobbig. Då känns det bra varje gång även för dig och det är antagligen det viktigaste. Till slut blir det en vana och du går sån på automatik.. Du kan nog uppfattas som en gentleman och naturlig charmör längs vägen.
Citera
2016-02-01, 00:28
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffmaker
Hej, ni tjejer som hänger på flashback!

Rule no 1: fråga inte tjejer om raggningstips.

Citat:
Har en liten fråga angående komplimanger. Hur känner ni när en främmande person ger en komplimang?
Blir ni glada eller ledsna?

Hur de reagerar är individuellt samt beror även mycket på underliggande faktorer hos killen.
Om du gör en svag approach och kommunicerar (på mer eller mindre uppenbara sätt) att du behöver deras bekräftelse kommer det mottagas sämre än om du gör en stark approach där du är mer care-free kring responsen. Ha en stark attityd och var inte så överdrivet brydd om varje enskild tjejs respons. Ge en komplimang för att du vill göra det, oavsett hur det mottages. Om tjejen inte gillar det så prata med någon annan. Var självsäker.
Citera
2016-02-01, 18:39
Medlem
Komplimanger ska man väl ge till dem man känner. Att sitta å smöra komplimanger på främlings tjejer är bara jävligt korkat.
Citera
2016-02-01, 19:26
Medlem
Citat:

Har en liten fråga angående komplimanger. Hur känner ni när en främmande person ger en komplimang?

Jag gav två olika tjejer på olika ställen varsina komplimanger.
Första tjejen sa jag att hon hade fina ögon. Den andra tjejen har en tshirt med Misfits och det har även jag. Så jag sa att hon hade en snygg tröja och att det är ett bra band.

Det är vi dåliga på i Sverige men jag ser det bara som positivt.
Citera
2016-02-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Komplimanger ska man väl ge till dem man känner. Att sitta å smöra komplimanger på främlings tjejer är bara jävligt korkat.

tror vi alla behöver mer av komplimanger än vad vi tror..
Citera
2016-02-01, 19:39
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohnae
Alla mår bra av komplimanger. Jag kommer ibland på mig själv med att ge komplimanger för sällan!

Errhm nej?

Jag skulle inte gilla alla komplimanger, och inte av vem som helst. Skulle en främling till exempel dyka upp och säga att jag har vackra ögon (något som TS har gjort mot en främmande tjej), så skulle jag knappast bli glad. Jag menar, jag är ju artig och tackar för komplimangen. Men att få en komplimang för att jag har vackra ögon eller något annat som baseras på något rent utseendemässigt? Många gånger är det rena rama klyschan, något som kan sägas till vem som helst och inte nödvändigtvis är äkta.

Jag har fått en del komplimanger som bara låter överflödigt och fjäskigt eftersom man vet syftet bakom. Får jag däremot en äkta komplimang, kanske för att till exempel visa uppskattning för något jag har gjort, så är det lättare att bli glad för det.
Citera
2016-02-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
tror vi alla behöver mer av komplimanger än vad vi tror..
Yes.. Men sådana som är av helt random folk, på samma bilder.. hela tiden.. Det gör inte någon nytta heller tror jag
Citera
2016-02-02, 19:16
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal

Så bränd man kan vara.

Din mening säger inte mig mycket.
Citera
2016-02-02, 23:41
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:

Jag gav två olika tjejer på olika ställen varsina komplimanger.
Första tjejen sa jag att hon hade fina ögon. Den andra tjejen har en tshirt med Misfits och det har även jag. Så jag sa att hon hade en snygg tröja och att det är ett bra band.
Vad fick du för respons av dessa då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in