• 2
  • 3
2016-02-01, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Hög tid att skaffa familj med 700 hos kfm? Nae. Inte direkt. Iallafall jag har inte lust att betala för att du tycker det är hög tid att skaffa barn.

Kanske jag var otydlig, men jag menade att jag är i en ålder där det är hög tid att skaffa familj. Det är alltså inget alternativ för mig idag och det är betungande.

Har inte bett om att du ska betala något.
Senast redigerad av Nettoliv 2016-02-01 kl. 18:55.
Citera
2016-02-01, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Hur mycket av skulden betalar du av just nu per månad? Rena återbetalningar alltså, inte ränta.

Har inte koll på det just nu. När jag ansökte om skuldsanering begärde jag ut vad jag betalade i ränta, och vissa var värre än andra. Handelsbanken och Nordea var helt humana, medan Sileo, Lindorff och gänget tog desto mer. Dessa skulder backar också väldigt sakta trots att KFM drar 12-14 tusen varje månad.
Senast redigerad av Nettoliv 2016-02-01 kl. 19:00.
Citera
2016-02-02, 00:12
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettoliv
Problemet är att jag inte sitter i något vidare förhandlingsläge då jag inte kan betala av allt på ett bräde på någon av skulderna.
Men jag hör vad ni säger, och ska tänka på det om jag mot förmodan får någon att låna ut pengar till mig.

Det går absolut att deala även om du inte kan lösa en viss skuld på ett bräde, men det blir kanske inte riktigt lika stora minskningar. Även om du förhandlar om avbetalningsplaner så skall du försöka få dem att skriva ned totalskulden. Som sagt, ibland går det.
Citera
2016-02-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHager
Tydligen inte (blev tvungen att googla eftersom du sa emot något som jag hade hört på radio):
Jag och maken har skuldsanering, ansökningarna skulle skickas till Kalmar, drygt 30 mil från där vi bor.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in