2016-01-31, 16:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill
Det är intressant och se hur ni klamrar er fast vid vid halmstrån hela tiden

Om det inte finns några byar i närheten då?

Då måste man frakta saker med fordon.

Om det inte finns någon väg att frakta på, TADAA, ja, då blir det svårt att frakta.

Har du koll på alla byar runt omkring i Tyskland och polen?
Hur vet du att det inte fanns vägar? Måste man köra på vägar? Går det inte bra på bar mark ??
Hur tro du krigsfordon kör i ett slag, de står kö på vägarna? Hur kunde tyska upprustning ministeriet transportera bort X antal ton dokumenter till berlin. Hur kunde de utföra "dödens marsch" med de friska judar fanns i lägret "på vägar" om det inte fanns vägar enligt dig?? mfl...
2016-01-31, 16:54
Medlem
Citat:
Med tanke på denna https://www.youtube.com/watch?v=hbp61fOVFaE där Eisenhower svalt ihjäl alla kvarvarande Tyska soldater på ett stort fält, så stämmer till påstående mycket bra.

Men detta skrivs det aldrig om någonstans. Hyckleri är dom så duktiga på judeasen

Många av tyska Wehrmacht soldater valde att desertera till de allierade, soldaterna hamnade i krigsfångeläger och sedan när kriget tog slut, placerade man ut soldaterna i dom länder Tyskland var i krig med som någon form av återbetalning. Soldaterna fick jobba bland annat i kolgruvor som slavar i Frankrike. Men givetvis var det brist på mat, förnödenheter och medicin vilket gjorde att en del dog också.

Tyskarna valde många gånger själv att desertera till de allierade, största farhågan var om Ryssen fick tag i dom, hamna i gulag Sibirien, ledde bara till en plågsam död.
Senast redigerad av Pedrokaka 2016-01-31 kl. 16:58.
2016-01-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akehodell
Om jag har räknat rätt och de eldade upp 6 miljoner och hade 10 år på sig så skulle de behöva ca 1600 om dagen 365 dagar om året utan avbrott.
Detta är utan zigenare, tjuvar, bögarm.m. som också ska ha gasats i lägren.
Imponerande att göra detta samtidigt som man först byggde upp Tyskland och industrin för att sedan föra två frontskrig i Europa , kriga i Afrika och på Atlanten.

Innan du börjar räkna och förneka folkmordet så är det en god idé att du faktiskt lär dig något om vad som menas med förintelsen. Du visar brist på okunskap i det inlägget.
Senast redigerad av Laughlines 2016-01-31 kl. 17:05.
2016-01-31, 17:00
Medlem
Citat:
Tror jag också. Det är inte lätt att ge mat till fångar om de Allierade har bombat sönder all infrastruktur så att man inte kan frakta förnödenheter.

De planerade och upprättade ett 50-tal mufflar i Auschwitz långt innan de allierade fick kontroll över Tysklands luftrum. Det var alltså planerat att folk skulle dö där.
2016-01-31, 17:04
Medlem
Citat:
Om jag har räknat rätt och de eldade upp 6 miljoner och hade 10 år på sig så skulle de behöva ca 1600 om dagen 365 dagar om året utan avbrott.
Detta är utan zigenare, tjuvar, bögarm.m. som också ska ha gasats i lägren.
Imponerande att göra detta samtidigt som man först byggde upp Tyskland och industrin för att sedan föra två frontskrig i Europa , kriga i Afrika och på Atlanten.

Visst är det imponerande. Av dessa anledningar du nämnde så föll även Nazityskland.
2016-01-31, 17:31
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Innan du börjar räkna och förneka folkmordet så är det en god idé att du faktiskt lär dig något om vad som menas med
förintelsen. Du visar brist på okunskap i det inlägget.

Var har jag förnekat något?

Jag enbart diskuterat siffran 6 miljoner.

Du borde kanske lära dig läsa!
2016-01-31, 17:39
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:

Det gasades/eldades inte 6 miljoner judar. Vad har du fått det ifrån?
2016-01-31, 17:40
Medlem
Citat:

Sorry, antog att du var en av dem som förnekar att det skedde något fel mord. Fel av mig. Jag tror inte heller att 6 miljoner nödvändigtvis är den korrekta siffran.

Men det verkar vara ett ganska vanligt missförstånd att 6 miljoner skulle ha gasats och kremerats. Siffran innefattar judar som dog på andra sätt också.
2016-01-31, 18:12
Medlem
akehodells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Sorry, antog att du var en av dem som förnekar att det skedde något fel mord. Fel av mig. Jag tror inte heller att 6 miljoner nödvändigtvis är den korrekta siffran.

Men det verkar vara ett ganska vanligt missförstånd att 6 miljoner skulle ha gasats och kremerats. Siffran innefattar judar som dog på andra sätt också.

Må så vara men det är egendomligt att siffran 6 miljoner dyker så ofta i historien.
Även om de inte eldades/gasades så nämns siffran alltid i samband med att judar gasats av nazister och det blir likförbannat ca 1600 om dagen om de höll på i 10 år.
Det går inte ens att diskutera antalet utan att bli utpekad som nazist, rasist, förintelseförnekare m.m.
Jag tycker det vore rimligt att frågan kunde diskuteras utan att alla möjliga invektiv ska uttalas samtidigt.
Det är i stort sätt alltid något skumt med frågor som inte får diskuteras utan att folk går i försvar direkt.
2016-01-31, 18:42
Medlem
Citat:
Må så vara men det är egendomligt att siffran 6 miljoner dyker så ofta i historien.
Även om de inte eldades/gasades så nämns siffran alltid i samband med att judar gasats av nazister och det blir likförbannat ca 1600 om dagen om de höll på i 10 år.
Det går inte ens att diskutera antalet utan att bli utpekad som nazist, rasist, förintelseförnekare m.m.
Jag tycker det vore rimligt att frågan kunde diskuteras utan att alla möjliga invektiv ska uttalas samtidigt.
Det är i stort sätt alltid något skumt med frågor som inte får diskuteras utan att folk går i försvar direkt.

Den gode Eichmann gjorde (vad jag minns) en skattning att mellan 5,1--5,9 millioner avled. Felmarginalen kan nog vara x antal 100 000 i särskilt öststaterna exklusive polen slank det nog med ett antal personer som judar men som var något annat. Sen svalt ju judar ihjäl i ghettona, som slavarbetare, under dödsmarschet osv osv. Så det är väl en smaksak om man ska kalla att dom som svalt ihjäl i ghettona dödades eller om dom bara svalt ihjäl men nassarnas avsikt var ju inte att dom skulle överleva
2016-01-31, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Den gode Eichmann gjorde (vad jag minns) en skattning att mellan 5,1--5,9 millioner avled. Felmarginalen kan nog vara x antal 100 000 i särskilt öststaterna exklusive polen slank det nog med ett antal personer som judar men som var något annat. Sen svalt ju judar ihjäl i ghettona, som slavarbetare, under dödsmarschet osv osv. Så det är väl en smaksak om man ska kalla att dom som svalt ihjäl i ghettona dödades eller om dom bara svalt ihjäl men nassarnas avsikt var ju inte att dom skulle överleva
Du "minns" helt fel. Eichmann förnekade att han någonsin sagt någon sådan siffra.

Påståendet kommer från en notorisk lögnare:
http://codoh.com/library/document/2997/
Senast redigerad av Mixix 2016-01-31 kl. 19:03.
2016-01-31, 19:04
Medlem
Herkulesbig om trådens ämne:

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

oh nej inte nu igen
(FB) -= År 1915 blev 6 miljoner judar torterade och förföljda

Vad kan han mena med det? Har siffran varit på tråd tidigare på konfan?

Söker man på "6 miljoner" i sökrutan t h på sidan får man 500 inlägg att klicka på - om man vill....:

https://www.flashback.org/sok/%226+m...%22?sp=1&f=147

Men man kan förstås nöja sig med att leta upp #300 i följande tråd...

(FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!)

...där Herkulesbig tänker hänga rabbinsiffran med hjälp av en större rabbin i sverige men nöjer sig med vad han hört klart med judar i sverige som inte hört att 6 miljoner måste dö.....

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag har berört Rabbi Blech och hans tolkning av tredje moseboken i Torahn som aknyter till trådens ämne. Flera gånger har jag saxat texten från hans bok med ordet VAV=6, men eftersom du endast är intresserad av sabotera tråden så rör du dig bara i cirklar. Fast nu har ju din stamfrände Masterbait redan slagit fast att siffran 6 är ett "uppenbart judiskt tal".
Jag tycker du ska ta titta på din kära 2 rabbins bakgrunder lite bättre. Det ser inte lovande ut för dig, inte konstigt ni förnekare tar dem bakom ryggen.

Jag väntar på ett svar till från en större rabbin i sverige. Sedan är det klart, har hört med några judar i sverige.
Ingen av judarna hört din story about "6" skulle betyda 6 milljoner judar måste dö. Konstigt, eller hur?
Kanske därför du inte hittar den själv ?? För du svara inte på varmluftsballongen fråga, om vilken sida och var det står.... För hade du hittat den, så hade du svarat. Just för sätta oss på plats.

DE säger det måste vara en egen predikan av han, för den finns ingenstans. Konstigt eller hur?
Då hade min rabbin rätt som vi tipsade om innan. Både Masterbait o jag... det finns inte någonstans.....

Så snaran dras åt runt dig nu ... hehehe
[,,,]
(FB) Judarnas roll i WW2 - Häpnadsväckande fakta har läkt ut (Obs!)

När ni klickat på länken till #300 ovan kan ni ju skrolla vidare i den tråden, om ni vill...

Då förstår man kanske att det inte är konstigt....

Citat:
[...]inte konstigt ni förnekare tar dem bakom ryggen.

...eller inte...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in