Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-30, 11:54
  #1
Medlem
Efter att ha följt med i nyhetsflödet och diskussioner på diverse sociala medier slog det mig precis att 2016 nog blir ödesåret i invandringsfrågan. Jag föreställde mig tidigare att det först skulle ske i och med riksdagsvalet 2018 (eller då möjligen i ett tidigarelagt extraval), men på grund av den senaste tidens händelser jag har fått revidera denna uppfattning.

Aldrig någonsin tidigare har vi tagit emot så mycket folk, på så kort tid. Över 160.000 människor sökte asyl i Sverige 2015 och många fler korsade säkerligen landets gräns. Många av dem kommer från länder i Mellanöstern och Nordafrika, från länder som Syrien, Afghanistan eller Somalia. Flertalet av dessa grupper asylsökande är svårintegrerade i samhället och riskerar fastna i ett livslångt bidragsberoende och utanförskap.

Vi har tagit emot flest så kallade ensamkommande flyktingbarn inom EU. Alla normalbegåvade individer kan se att dessa "barn" ofta är betydligt äldre än vad de utger sig för att vara. Dessutom är en mycket stor del av dem män, vilket gjort att vi nu får årskullar i Sverige med så mycket som 25% fler män än kvinnor.

De flesta av samhällets funktioner (vård, skola, rättsväsende och så vidare) är under stor belastning från trycket av invandringsvågen, och då har man hittills endast börjat tillgodose de mest basala: tak över huvudet och mat på bordet.
Det har varit smärtsamt uppenbart att Sverige inte varit rustat för denna extrema invandring. Allt prat om medmänsklighet och öppna hjärtan hjälper föga när verkligheten knackar på dörren: Nu är alla flyktingar här - vad gör vi nu då?

Vidare har vi i media kunnat läsa otaliga artiklar om hur nyanlända invandrare antastar kvinnor och flickor på bland annat badhus. Vi har fått massvis med rapporter om oroligheter på flyktingboenden, från norr till söder. Upplopp, våld, kaos.
Och vad än värre är: Polisen och media har gjort sitt bästa för att mörka dessa händelser för folket, av rädsla att gynna Sverigedemokraterna. Bara sedan oktober 2015 (det vill säga på tre månader) rapporterades över 5000 incidenter kopplade till flyktingar, som föll under kod 291. Incidenter som alltså inte skulle komma till allmän kännedom, som undanhölls oss. Fem tusen! Det är i runda slängar 50 incidenter om dagen.

Men svensken, verkar det som, har börjat att vakna. Senast igår hände något i Stockholm; en stor mängd ilskna män gav sig på de marockanska gatubarnen som Polisen stått maktlösa inför, då de är (eller säger sig vara) mycket unga.
Idag anordnas en demonstration mot den havererade invandringspolitiken och samtidigt en motdemonstration mot rasism. Sverige har fullständigt slitits itu av denna oerhört viktiga fråga.


Jag tror det är nu det kommer ske. Det är i år som svenskarna bestämmer sig om vi vill fortsätta på den inslagna banan eller om vi vill ha förändring. Denna vår och sommar kommer gå till historien, för allting tycks konspirera för att skapa den "perfekta skitstormen": en uppretad majoritetsbefolkning som börjat få nog på allvar, asylsökande som visar otacksamhet, som begår grova brott och tafsar på svenska småflickor, en allt mer radikaliserad vänster som vill fortsätta på den inslagna banan och försvarar asylsökarna med näbbar och klor.
Det kommer demonstreras och motdemonstreras, saboteras, härjas och slåss. Blod kommer flyta och martyrer skapas. För att ta ett exempel: i sommar lär sexualbrott såsom våldtäkt med stor sannolikhet nå oanade höjder, och repressalierna från en allt mer ursinnig befolkning kommer garanterat eskalera när Polisen står bakbunden. Boenden kommer brinna, det är jag helt säker på (och då menar jag inte på grund av fritöser eller sängrökning, utan på grund av hämndaktioner).

Det kommer i vilket fall bli ett oerhört händelserikt år.


Så, Sverige, blir 2016 ett ödesår för invandrinsfrågan? Vad tror ni?
Citera
2016-01-30, 12:09
  #2
Medlem
Onanizts avatar
Jag förstår vad du säger men skulle vilja lägga ödesåret långt tidigare. 1779 beslöt Gustav III (utmärkt kung på många sätt) att judarna skulle få tillstånd att flytta till Sverige.

Är det någon minoritetsgrupp (med enskilda undantag, som alltid) som lobbat inte bara för massinvandring utan även andra "liberala" reformer så är det denna.

https://sv.wikisource.org/wiki/Judereglementet
Citera
2016-01-30, 12:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanizt
Jag förstår vad du säger men skulle vilja lägga ödesåret långt tidigare. 1779 beslöt Gustav III (utmärkt kung på många sätt) att judarna skulle få tillstånd att flytta till Sverige.

Är det någon minoritetsgrupp (med enskilda undantag, som alltid) som lobbat inte bara för massinvandring utan även andra "liberala" reformer så är det denna.

https://sv.wikisource.org/wiki/Judereglementet
Ur ett historiskt perspektiv kan man säkerligen hitta andra ödesdigra händelser som konspirerat för att vi har hamnat där vi gjort, men frågeställningen i denna tråden är riktad till det som händer just nu i samhället. (Tack ändå för länken, skall läsas med intresse!)
Citera
2016-01-30, 12:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Efter att ha följt med i nyhetsflödet och diskussioner på diverse sociala medier slog det mig precis att 2016 nog blir ödesåret i invandringsfrågan. Jag föreställde mig tidigare att det först skulle ske i och med riksdagsvalet 2018 (eller då möjligen i ett tidigarelagt extraval), men på grund av den senaste tidens händelser jag har fått revidera denna uppfattning.

Aldrig någonsin tidigare har vi tagit emot så mycket folk, på så kort tid. Över 160.000 människor sökte asyl i Sverige 2015 och många fler korsade säkerligen landets gräns. Många av dem kommer från länder i Mellanöstern och Nordafrika, från länder som Syrien, Afghanistan eller Somalia. Flertalet av dessa grupper asylsökande är svårintegrerade i samhället och riskerar fastna i ett livslångt bidragsberoende och utanförskap.

Vi har tagit emot flest så kallade ensamkommande flyktingbarn inom EU. Alla normalbegåvade individer kan se att dessa "barn" ofta är betydligt äldre än vad de utger sig för att vara. Dessutom är en mycket stor del av dem män, vilket gjort att vi nu får årskullar i Sverige med så mycket som 25% fler män än kvinnor.

De flesta av samhällets funktioner (vård, skola, rättsväsende och så vidare) är under stor belastning från trycket av invandringsvågen, och då har man hittills endast börjat tillgodose de mest basala: tak över huvudet och mat på bordet.
Det har varit smärtsamt uppenbart att Sverige inte varit rustat för denna extrema invandring. Allt prat om medmänsklighet och öppna hjärtan hjälper föga när verkligheten knackar på dörren: Nu är alla flyktingar här - vad gör vi nu då?

Vidare har vi i media kunnat läsa otaliga artiklar om hur nyanlända invandrare antastar kvinnor och flickor på bland annat badhus. Vi har fått massvis med rapporter om oroligheter på flyktingboenden, från norr till söder. Upplopp, våld, kaos.
Och vad än värre är: Polisen och media har gjort sitt bästa för att mörka dessa händelser för folket, av rädsla att gynna Sverigedemokraterna. Bara sedan oktober 2015 (det vill säga på tre månader) rapporterades över 5000 incidenter kopplade till flyktingar, som föll under kod 291. Incidenter som alltså inte skulle komma till allmän kännedom, som undanhölls oss. Fem tusen! Det är i runda slängar 50 incidenter om dagen.

Men svensken, verkar det som, har börjat att vakna. Senast igår hände något i Stockholm; en stor mängd ilskna män gav sig på de marockanska gatubarnen som Polisen stått maktlösa inför, då de är (eller säger sig vara) mycket unga.
Idag anordnas en demonstration mot den havererade invandringspolitiken och samtidigt en motdemonstration mot rasism. Sverige har fullständigt slitits itu av denna oerhört viktiga fråga.


Jag tror det är nu det kommer ske. Det är i år som svenskarna bestämmer sig om vi vill fortsätta på den inslagna banan eller om vi vill ha förändring. Denna vår och sommar kommer gå till historien, för allting tycks konspirera för att skapa den "perfekta skitstormen": en uppretad majoritetsbefolkning som börjat få nog på allvar, asylsökande som visar otacksamhet, som begår grova brott och tafsar på svenska småflickor, en allt mer radikaliserad vänster som vill fortsätta på den inslagna banan och försvarar asylsökarna med näbbar och klor.
Det kommer demonstreras och motdemonstreras, saboteras, härjas och slåss. Blod kommer flyta och martyrer skapas. För att ta ett exempel: i sommar lär sexualbrott såsom våldtäkt med stor sannolikhet nå oanade höjder, och repressalierna från en allt mer ursinnig befolkning kommer garanterat eskalera när Polisen står bakbunden. Boenden kommer brinna, det är jag helt säker på (och då menar jag inte på grund av fritöser eller sängrökning, utan på grund av hämndaktioner).

Det kommer i vilket fall bli ett oerhört händelserikt år.


Så, Sverige, blir 2016 ett ödesår för invandrinsfrågan? Vad tror ni?


Titta på det fetstilta så förstår man att vi är ett land som för en total vansinnig politik.
Vilket annat land kan jag som svensk åka till och få en njutbar livslång försörjning.
Den svenska befolkningen kommer inte vara i majoritet länge till om vi fortsätter med våra generösa erbjudanden som vi ger idag.

Bidrag i Sverige är en ren lyxtillvaro för många som kommer från fattigare länder och inget som avskräcker dem att fastna i direkt, tvärtom.

Sverige som en gång i tiden hade en av världens mest framgångsrika och harmoniska samhälle och sågs som en förebild för många länder.
Idag varnar många länders ledare sitt folk att de inte vill hamna i samma kaotiska situation som det förlorade landet Sverige.
Sorgligt är det minsta man kan säga om denna utveckling.
__________________
Senast redigerad av anteW 2016-01-30 kl. 12:39.
Citera
2016-01-30, 12:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Titta på det fetstilta så förstår man att vi är ett land som för en total vansinnig politik.
Vilket annat land kan jag som svensk åka till och få en njutbar livslång försörjning.
Den svenska befolkningen kommer inte vara i majoritet länge till om vi fortsätter med våra generösa erbjudanden som vi ger idag.

Bidrag i Sverige är en ren lyxtillvaro för många som kommer från fattigare länder och inget som avskräcker dem att fastna i direkt, tvärtom.
Det ligger mycket i det.

Om jag inte minns fel läste jag en gång i en bok att man simulerat fram vilken metod som är den bästa att tillämpa inför främlingar. De som inte gav något blev snabbt isolerade. Men än mer skrämmande är att de som var för snälla och hjälpsamma även de "förlorade spelet" eftersom de blev utnyttjade av de som var själviska.
Tydligen är det mest framgångsrika att vara försiktigt samarbetande: man ger en krona och får en tillbaka, man ger 10 kronor och får 10 tillbaka etc. Det säger sig självt att samma förhållande bör gälla en flykting och invandrare i Sverige: man ger lite och ser om man får något tillbaka. Inte som idag när en invandrare får allt och inte behöver ge något - det är sjukt!


Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Sverige som en gång i tiden hade en av världens mest framgångsrika och harmoniska samhälle och sågs som en förebild för många länder.
Idag varnar många länders ledare sitt folk att de inte vill hamna i samma kaotiska situation som det förlorade landet Sverige.
Sorgligt är det minsta man kan säga om denna utveckling.
Visst är det sorgligt.

Men vad tror du om frågeställningen? Kan det vända i år med tanke på vad som sker just nu? Eller tror du vi fortsätter på den inslagna banan ett tag till?
Citera
2016-01-30, 13:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Det ligger mycket i det.

Om jag inte minns fel läste jag en gång i en bok att man simulerat fram vilken metod som är den bästa att tillämpa inför främlingar. De som inte gav något blev snabbt isolerade. Men än mer skrämmande är att de som var för snälla och hjälpsamma även de "förlorade spelet" eftersom de blev utnyttjade av de som var själviska.
Tydligen är det mest framgångsrika att vara försiktigt samarbetande: man ger en krona och får en tillbaka, man ger 10 kronor och får 10 tillbaka etc. Det säger sig självt att samma förhållande bör gälla en flykting och invandrare i Sverige: man ger lite och ser om man får något tillbaka. Inte som idag när en invandrare får allt och inte behöver ge något - det är sjukt!


Visst är det sorgligt.

Men vad tror du om frågeställningen? Kan det vända i år med tanke på vad som sker just nu? Eller tror du vi fortsätter på den inslagna banan ett tag till?

Larmklockorna ringer från alla håll men ingen av våra ledare tar det på större allvar känns det som.
landet blir bara allt mer segregerat och många svenskar har ingen större kontakt med mångkulturen och då är det inget problem.

Sverige sjunker allt djupare men jag vill inte vara pessimist men det ser inte ljust ut för svensken om inget drastiskt händer.
Vilket land skulle kunna fungera normalt om de fick enorma mängder av manlig invandring?
__________________
Senast redigerad av anteW 2016-01-30 kl. 13:08.
Citera
2016-01-30, 13:09
  #7
Medlem
Jag tror absolut att 2016 kommer bli väldigt avgörande. Med det vi såg i Stockholm precis så känns det som att bägaren har runnit över för många.
__________________
Senast redigerad av tjugosex 2016-01-30 kl. 13:24.
Citera
2016-01-30, 13:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteW
Larmklockorna ringer från alla håll men ingen av våra ledare tar det på större allvar känns det som.
landet blir bara allt mer segregerat och många svenskar har ingen större kontakt med mångkulturen och då är det inget problem.

Sverige sjunker allt djupare men jag vill inte vara pessimist men det ser inte ljust ut för svensken om inget drastiskt händer.
Vilket land skulle kunna fungera normalt om de fick enorma mängder av manlig invandring?
Nej det känns som du säger inte som om regeringen tar detta på allvar. Man fick visserligen lite panik och införde gränskontroller, men fortfarande finns ingen plan för hur man skall hantera den kris som jag tror kommer slå ut i full blom nu till våren och sommaren, när man "släpper lös" de krafter som nu ligger i idé runt om i landet. Det övervintrade missnöje och hat som kommer blomma ut hos otacksamma "flyktingar" och lokalbefolkningen.

Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
Jag tror absolut att 2016 kommer bli väldigt avgörande. Med det vi såg i Stockholm precis så känns det som att bägaren har runnit över för många.
Just precis, bägaren har runnit över. Och samtidigt arbetar vänstern och media för fullt med att mobilisera ett motstånd mot detta missnöje - det lär explodera! Man jobbar extremt hårt nu för att försöka vinna tillbaka folket, men det är nog för sent. Jag tror krafter är i rörelse nu som inte går att stoppa.
__________________
Senast redigerad av oddman84 2016-01-30 kl. 13:49.
Citera
2016-02-01, 10:18
  #9
Medlem
Jag skapade faktiskt detta konto för att kunna starta en tråd om just detta ämne.

Med säkerhet är 2016 året då den mångkulturella utopin dör. Jag har följt invandringsdiskussionen på nätet i cirka 11 år, och aldrig förr har det känts som att det faktiskt är på väg mot slutet. Jag är övertygad om att det är en elit som velat göra Sverige till ett låglöneland eller kanske rentav en del av ett muslimskt imperium. Man har på vägen anspelat på folks svagheter, vem vill liksom inte vara god? Vem vill vara hatisk rasist som stänger ute folk från fattiga länder? Bara man själv får känna sig fluffigt god på insidan så kan konsekvenserna sopas under mattan.

Nu har vi resultatet framför oss. Ett svagare och otryggare land som folk snarare skrattar åt än ser upp till. Men än så kan vi ändra på oss... men då krävs det faktiskt att Sverige får en ny regering som brutalt behandlar och kickar ut invandrare och gör landet ogästvänligt för folk från tredje världen.

Militär som vaktar gränsen. Murar. Alltså motsatsen till idag.

Historiskt många har kommit på kort tid. Historiskt många kan också sparkas ut med huvudet före. Det är bara att vi väntar in en våldtäktssomar och eventuella terrorattacker. Än har vi inte den politiska viljan att bli det där ogästvänliga landet som klarar av att resa sig ur askan, men vi är som sagt på väg.
Citera
2016-02-01, 13:43
  #10
Medlem
Det hela vänder definitivt 2016. Av judisk massmedias beteende att döma så har opinionen vänt. De försöker nu hålla kvar sina sista läsare genom att säga "Eller hur, visst är invandringen problematisk! Det tycker vi med!" Det hela är på väg att urarta totalt nu.

En våldtäktssommar 2016, Gott nytt taharrush 2017, Våldtäktssommar 2017, Gott nytt taharrush 2018, Våltdäktssommar 2018... sedan riksdagsval?

Nej, jag tror ärligt talat inte vi når nästa riksdagsval. Grytan kommer koka över innan dess. Klokast är att förbereda sig på en turbulent tid framöver. Polisen kan/hinner inte ens idag göra sitt jobb. Detta vet invandrarna om, därav deras upptrappade våldsbeteende. När systemet kollapsar kommer det uppstå någon typ av raskrig. I ghettona kommer det bli ras-och gängkonflikter utan dess like (där är ju rena soppan av olika raser). Krigsherrar kommer slåss om att kontrollera zoner. Frågan är dock hur pass bra icke-européer klarar sig i Sverige utan svenskens bidragsunderstöd, som ju kommer utebli efter en systemkollaps. Svenskar överlag kommer åter förstå att ras är den viktigaste gemensamma nämnaren för samarbete och likasinnighet angående planering för framtiden.

De svenskar som är Queer, bögfolk, feminister, kommunister, PK-iter, marxister, "världsmedborgare", "Hen", etc, kommer klara sig allra sämst. De kommer bli utnyttjade/förslavade/mördade av mer opportunistiska rasfrämlingar när shoppen väl öppnar och Sverige, framförallt i storstäderna, blir ett fullkomligt Vilda Västern. Men i historieböckerna kanske man kommer prata om Vilda Norden? En fullkomligt sinnessjuk epok, detta

Svensken som ras kommer dock överleva. Detta är vårt klimat. Vi fungerar bra i kylan, vi är genetiskt präglade på den. Vita har dessutom högst IQ av de grupper som finns här uppe nu (nordasiater är den grupp som har högre IQ än vita, de är kvar i sina egna länder. Afrikaner och araber har dålig samarbetsförmåga, låg impulskontroll etc). Blir till att förbereda sig på nordisk post-apokalyptisk tid. Tänk vad politik och propaganda kan "röra om i grytan" när ett folk inte är på sin vakt.
Citera
2016-02-01, 13:46
  #11
Medlem
Just nu är nog botten nådd i årstakten för 2016. Det kom in nästan 700 asylsökande på en vecka mitt i bistra vintern.

Sen när våren kommer stiger årstakten kraftigt igen.

Det är då sjuklövern får bekänna färg på allvar.
Citera
2016-02-01, 14:06
  #12
Medlem
Tror inte det händer så mycket i år. Inte mer än att opinionen stadigt blir mer "främlingsfientlig" i takt med att fler får upp ögonen för de problem som finns.

Valet 2018 blir det som verkligen avgör. Vilken invandringspolitik går borgerligheten till val på? Törs M regera tillsammans med SD eller finns beröringsskräcken kvar? Nu finns den definitivt kvar. Är helt otänkbart fortfarande för M att söka aktivt samarbete med SD.

Att börja orera om krigsherrar och skit, nåt jävla Mad Max-samhällen är inte seriöst. Vi är fortfarande långt från de problem som t ex USA har med sina våldsamma och obildbara afroamerikaner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback