Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-29, 22:38
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nej, det har jag inte skrivit. Jag vet faktiskt inte om Volvo V70 är bättre eller sämre än E200 årsmodell 2015. Jag skrev att jag skulle vända mig till Volvo för att se hur den är att köra. Om man kör taxi har man i stort sätt bara två bilmärken att välja på och det är Mercedes och Volvo.
Oavsett får du ett helvete om du ska köpa en V70 när du saffat egen firma.

Vad gäller Mercedes har väll deras kvalitet på de icke exklusiva modellerna varit skit sedan 80-talet
Citera
2016-01-29, 22:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Volvo tillverkas i Sverige idag. Imorgon vet jag inte.

Är det inte bara Volvo lastbilar som tillverkas i Sverige?
Citera
2016-01-29, 22:46
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0

Vad gäller Mercedes har väll deras kvalitet på de icke exklusiva modellerna varit skit sedan 80-talet

Angående bilarna från 80-talet så har du helt rätt. Dessa gamla goda kärror rullar fortfarande runt om i världen. Deras dieselmotorer är helt suveräna. Finns dock guldkorn kvar från 90-talet, e-klassen framförallt.
Citera
2016-01-29, 22:48
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Så du söker efter en taxibil? Ja, då kan det bli svårt med en hilux. Testa en Volvo kanske. Håll dig dock borta från Audi, dessa får lätt strömproblem.

Blev förvånad över hur du beskrev att kvalitén på Mercedes har gått ner såpass. Har kört både c och e-klass äldre modeller och dessa var grymma.

Audi är inte vanliga som taxibilar heller. Däremot är VW det, men jag har kört VW Passat i något år för några år sen och krassare bil får man leta efter. Passaten är köpförbud på som taxibil för att den gick sönder hela tiden. Men de har ju andra taxibilar, men nej tack. Audi och VW är samma koncern.

Jag tycker att nya E-klass påminner mer om Passaten än om äldre E-klasser. Komforten är som bortblåst.
Citera
2016-01-29, 22:50
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:

Varför får jag ett helvete om jag köper en V70?
Citera
2016-01-29, 23:00
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Jag tycker att nya E-klass påminner mer om Passaten än om äldre E-klasser. Komforten är som bortblåst.

Är det såpass illa? Det var som fan.
Citera
2016-01-29, 23:04
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Är det såpass illa? Det var som fan.

Ja, i alla fall förarstolen. Man sitter lika illa när man kör. Men visst är nya e-klassen en bättre bil än Passaten på alla fronter.
Citera
2016-01-29, 23:06
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ja, i alla fall förarstolen. Man sitter lika illa när man kör. Men visst är nya e-klassen en bättre bil än Passaten på alla fronter.

Ja det kan jag tänka mig.
Citera
2016-01-30, 01:29
Medlem
TRIMMARNs avatar
Har också ägt en pre facelift w212 E200. Ja, lädret har väl kanske rent generellt blivit sämre på just Mercedes då man använder sig av konstläder istället för det tjocka lädret som Mercedes var så kända för tidigare, men Mercedes är knappast ensamma med att använda sig av konstläder. Om man konfigurerar en Mercedes med ARTICO-konstläder så kommer lädret definitivt att gå sönder om man använder bilen som taxi och inte behandlar och tar hand om lädret.

Som taxibil skulle jag starkt rekommendera att välja en av Mercedes Nappaklädsel eller ännu bättre designo-nappaklädsel för att få bättre läder som kommer att hålla sig bättre för dina ändamål.

Äger en w221 S350 -13 som även den har rattväxel som du beskriver. Jag har inte upplevt några problem med att bilen skulle börja skaka till när man använder den. Jag föredrar rattväxeln mer då det påminner mig om de riktigt gamla modellerna med rattväxel som Mercedes använde förr.
Senast redigerad av TRIMMARN 2016-01-30 kl. 01:31.
Citera
2016-01-30, 01:58
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Är det inte bara Volvo lastbilar som tillverkas i Sverige?
Volvo V60, V70, XC70, XC60, XC90 och S80 tillverkas på Torslandaverken i Göteborg. Fabriken spottar ut bilar som aldrig förr öppnade ett tredje skift för ett år sedan.
Citera
2016-01-30, 02:36
Medlem
Oddballs avatar
Alla bilmärken släpper ifrån sig något "måndagsexemplar" ibland och det verkar dessvärre TS råkat ut för. Men att dra så långtgående slutsatser för hela Mercedes som bilmärke pga problem med en enda bil känns rätt osunt och överdrivet.

Finns nog jävligt missnöjda Volvoägare också som sett sin V70 brinna upp vid vägkanten.
Citera
2016-01-30, 03:46
Medlem
IceEyess avatar
Citat:

Mitten 90-talet enligt mina erfarenheter. W124 och W201 var/är relativt tillförlitliga och robusta pjäser, men dess efterföljare var däremot undermåliga med vidsträckta och elakartade rost- och elektronikproblem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in