Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-30, 07:47
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Volvo V60, V70, XC70, XC60, XC90 och S80 tillverkas på Torslandaverken i Göteborg. Fabriken spottar ut bilar som aldrig förr öppnade ett tredje skift för ett år sedan.

V70 it is! Jag har alltid tyckt att V70 ser snyggare ut än E200, speciellt framifrån. Det är något speciellt när man ser en taxi V70 i backspegeln. Man blir glad!

Hellre svensktillverkad än tysktillverkad. Nu kommer ju även de tyska biltillverkarna ta in flyktingar som arbetskraft. Vi får väl se vad det gör med kvaliteten på bilarna.
Citera
2016-01-30, 07:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Alla bilmärken släpper ifrån sig något "måndagsexemplar" ibland och det verkar dessvärre TS råkat ut för. Men att dra så långtgående slutsatser för hela Mercedes som bilmärke pga problem med en enda bil känns rätt osunt och överdrivet.

Finns nog jävligt missnöjda Volvoägare också som sett sin V70 brinna upp vid vägkanten.

Jag tror inte på resonemanget att det är ett "måndagsexemplar". Speciellt inte när bilarna till stora delar görs av maskiner. Mercedes har helt enkelt blivit sämre och snålat in på kvaliteten för att öka vinsten.

Har du något exempel på när en V70 brinner upp vid vägkanten? Det låter ju illavarslande om det inte är föraren som har kört av vägen och krockat med ett träd på grund av för hög hastighet.
Citera
2016-01-30, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tror inte på resonemanget att det är ett "måndagsexemplar". Speciellt inte när bilarna till stora delar görs av maskiner. Mercedes har helt enkelt blivit sämre och snålat in på kvaliteten för att öka vinsten.

Har du något exempel på när en V70 brinner upp vid vägkanten? Det låter ju illavarslande om det inte är föraren som har kört av vägen och krockat med ett träd på grund av för hög hastighet.

Det torde ha varit svårt att missa att Volvo haft en rätt lång episod med bilar som tagit eld av sig själva...

Googla på ”Volvo V70 brand” så får du en radda träffar...
Citera
2016-01-30, 08:25
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det torde ha varit svårt att missa att Volvo haft en rätt lång episod med bilar som tagit eld av sig själva...

Googla på ”Volvo V70 brand” så får du en radda träffar...

Verkar mest vara äldre modeller som börjar brinna. Volvo V70 är dessutom den vanligaste taxibilen och jag har aldrig hört talas om att en taxi har börjat brinna.
Citera
2016-01-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Mitten 90-talet enligt mina erfarenheter. W124 och W201 var/är relativt tillförlitliga och robusta pjäser, men dess efterföljare var däremot undermåliga med vidsträckta och elakartade rost- och elektronikproblem.

Med importen av bilar från Asien måste man hitta sin plats i bilvärlden.
Kommer ihåg någon Mercedeschef i mitten/slutet av 90talet.
Han sa att inte tillräckligt många ville betala för kvalite och man ville komma
upp i volym( 1 milj/år ?).
Citera
2016-01-30, 09:43
Medlem
Citat:
Om man kör taxi har man i stort sätt bara två bilmärken att välja på och det är Mercedes och Volvo.

Toyota Prius håller bättre som taxibil än Volvo och MB
Citera
2016-01-30, 09:48
Medlem
Problemet är mycket att Mercorna har blivit fullproppade med elektronik så det är ju bara fler saker som kan gå sönder. Dessutom var det inte längesen Mercedes använde usel plåt runt millennieskiftet. Vilket resulterade i att bilarna rostade ordentligt. I deras fall var det bättre förr.
Citera
2016-01-30, 09:56
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiralblocket
Toyota Prius håller bättre som taxibil än Volvo och MB

Kanske det, men hållbarhet är inte allt. Det viktigaste är att bilen ska vara skön att köra och sitta i.
Citera
2016-01-30, 10:04
Medlem
WisteriaLanes avatar
Volvo ägs av ett Geely, kineser, men utvecklar o tillverkar det mesta i Sverige. Vilken jävla bullshit från vissa här dessutom går det bättre än på länge för bolaget. Bra kvalitet, har en XC60 själv
Citera
2016-01-30, 10:05
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Varför får jag ett helvete om jag köper en V70?
För att de enbart tillverkar de V70 som är beställda senast 2015-12-31. Sedan går den i graven.
Citera
2016-01-30, 10:20
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
För att de enbart tillverkar de V70 som är beställda senast 2015-12-31. Sedan går den i graven.

Vad kommer istället?
Citera
2016-01-30, 10:24
Medlem
tastass avatar
Citat:
Vad kommer istället?

V90
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera