Okej, lätt för mig att påstå såhär i slutändan att jag kände från början att det var dailymail som blockade själva.
Inte för att verka smart osv. Men detaljen att man inte kunde få sökresultat på deras sida betyder att man inte kunde blockat det på isp-nivå.
Den specifika adressen (
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3420881/Swedish-social-worker-stabbed-thigh-tried-break-fight-two-teenage-migrants-Police-officer-reveals-sh ocking-new-details-killing.html)
Går ju att låsa ute med DNS-poisoning. Något jag provat direkt med google dns.
Upptäckte sen att mobilversionen gick att komma åt från telia.
Att filtrera interna databasers sökresultat på isp-nivå är ganska knepigt skulle jag som lekman säga.
Ex. man försöker filtrera från BBB's håll sökresultaten på flashbacks egna sökfunktion, svårt att se hur det fungerar.
Min misstanke nu som jag tänkte komma till är: Svenska medier har kontakt med Daily mail.
Jag skulle vilja se deras "juristers" mail-box.... vad den kan tänkas innehålla för korrespondens med kanske Aftonbladet eller expressen. Möjligen Expo/piscastus.
Men lite väl hög smäll att spekulera i att mail från en svensk statstjänsteman skulle förekomma.
Inte omöjligt, men lite väl foliehatt.
Hoppas några lite duktiga på att sniffa epost hittar nått, eller att Daily mail råkar avslöja vad som egentligen fick dem att göra detta.
Saker jag hört om denhär tidningen förut är att den är minst lika sanningsglidande som våra svenska motparter. Jävligt PK med andra ord.