2016-01-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Det här är så galet. Snälla alla som läser detta mejla Daily Mail och be dom sluta censuren.

news@mailonline.co.uk

Tackar, ett långt mail skickat.
Citera
2016-01-29, 22:30
Medlem
Inget om detta i svenskt media. Det är extremt uppenbart nu vad massmedia gör. Och nu har vi konkreta bevis på att de försöker dölja fakta. Sprid detta för alla ni känner! Spara ned kopior av webbsidorna och sedan ge ut länkarna.
Citera
2016-01-29, 22:32
Medlem
drwaddes avatar
Okej, lätt för mig att påstå såhär i slutändan att jag kände från början att det var dailymail som blockade själva.

Inte för att verka smart osv. Men detaljen att man inte kunde få sökresultat på deras sida betyder att man inte kunde blockat det på isp-nivå.
Den specifika adressen (http://www.dailymail.co.uk/news/article-3420881/Swedish-social-worker-stabbed-thigh-tried-break-fight-two-teenage-migrants-Police-officer-reveals-sh ocking-new-details-killing.html)

Går ju att låsa ute med DNS-poisoning. Något jag provat direkt med google dns.
Upptäckte sen att mobilversionen gick att komma åt från telia.

Att filtrera interna databasers sökresultat på isp-nivå är ganska knepigt skulle jag som lekman säga.
Ex. man försöker filtrera från BBB's håll sökresultaten på flashbacks egna sökfunktion, svårt att se hur det fungerar.

Min misstanke nu som jag tänkte komma till är: Svenska medier har kontakt med Daily mail.
Jag skulle vilja se deras "juristers" mail-box.... vad den kan tänkas innehålla för korrespondens med kanske Aftonbladet eller expressen. Möjligen Expo/piscastus.

Men lite väl hög smäll att spekulera i att mail från en svensk statstjänsteman skulle förekomma.
Inte omöjligt, men lite väl foliehatt.

Hoppas några lite duktiga på att sniffa epost hittar nått, eller att Daily mail råkar avslöja vad som egentligen fick dem att göra detta.

Saker jag hört om denhär tidningen förut är att den är minst lika sanningsglidande som våra svenska motparter. Jävligt PK med andra ord.
Citera
2016-01-29, 22:32
Bannlyst
Kom ni smarta på anledningen till varför? Var det något IT problem? Eller är det medvetet blockerat av Sverige? Akami? Företag från Israel?

Margot Wallström blev nekad inträde i Israel...

Psykologisk krigsföring?
Citera
2016-01-29, 22:33
Medlem
Sixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Sturarna-Old
Om det ar Daily Mail sjalva som blockat, undrar hur de tankte? Tidningens historiska foretradare borde ju rimligtvis kampat mot just godtycklig censur. Och nu resonerar de "Det ar inte censur nar vi gor det"

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Snyggt maskad censur. För det tror jag är vad det faktiskt är.

Varför skulle Daily Mail censurera läsare till sin egen sajt?
Citera
2016-01-29, 22:34
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Kom ni smarta på anledningen till varför? Var det något IT problem? Eller är det medvetet blockerat av Sverige? Akami? Företag från Israel?

Margot Wallström blev nekad inträde i Israel...

Psykologisk krigsföring?

http://www.friatider.se/daily-mails-artiklar-om-mordet-pa-alexandra-blockeras-for-svenskar

Daily Mail har blockerat svenska läsare.
Citera
2016-01-29, 22:41
Medlem
Uppmanar ALLA att ringa till dailymail. Om många ringer så kommer dom undersöka och skriva om saken och på så sätt kommer sanningen fram.

Om det nu inte är så att regeringen ligger bakom detta så är jag ändå väldigt stolta över er. Det var någon som skrev något om paranoia, det är väl helt NATURLIGT att man inte liter ett skvatt på både media och regeringen i dagsläget. Det är tamefan helt sjukt vad som försigår.

Vi lever verkligen inte i en demokrati. I en demokrati ska inte media vara partiskt, utan objektivt. Ett parti kan inte ens komma med konkreta lösningar på ett samhällsproblem utan att bli totalt mobbade i årtal... Och inte bara partiet utan röstarna med..

Detta är precis en sådan sak 7-klövern och alla massinvandrarvänliga i höga positioner skulle kunna koka ihop.

Varför i helvete kan vi inte bara ha en objektiv media ilandet för? Hur kan vi vara så underutvecklade?

Så fruktansvärt trött på denna skiten...

Edit: Fortfarande enormt stolta över er, logiska och resonabla människor i denna forumsdel.
Senast redigerad av Nishikori 2016-01-29 kl. 22:44.
Citera
2016-01-29, 22:48
Medlem
2big4yous avatar
Detta är ju jävligt skumt.
Varför i h-vete skulle en brittisk tidning blockera svenska läsare utan vidare?
Det låter i mina öron att de gör det på uppdrag.
Citera
2016-01-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
http://www.friatider.se/daily-mails-artiklar-om-mordet-pa-alexandra-blockeras-for-svenskar

Daily Mail har blockerat svenska läsare.

Detta måste skett på begäran från någon i Sverige. Blockeringen verkar gälla för IP-ranges som täcker Telias, Comhems och Bredbandsbolagets fasta bredbandsnät.
Citera
2016-01-29, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Detta måste skett på begäran från någon i Sverige. Blockeringen verkar gälla för IP-ranges som täcker Telias, Comhems och Bredbandsbolagets fasta bredbandsnät.

Jag har ingen av dom och det är blockat för mig.
Citera
2016-01-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Varför skulle Daily Mail censurera läsare till sin egen sajt?

Nu spanar jag bara, med betoning pa spanar. For att de tror att de kommer tjana pa det ekonomiskt just nu. Enligt min analys tjanar man pa att vara trogen vardegrunden
Citera
2016-01-29, 23:01
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Även blockat på Bahnhof´s landlina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in