• 1
  • 2
2016-01-29, 09:38
Medlem
Gaffelpärms avatar
Jag läser ständigt annonser i lokaltidningen där det står "Förlorat Pass" med namn och sedan mobilnummer. I 100% är det icke svenska pass. Vad är poängen?
Citera
2016-01-29, 09:38
Moderator
manamanahs avatar
Integration och invandring --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2016-01-29, 09:39
Medlem
loliravers avatar
Dom vill ha tillbaka sina pass.
Citera
2016-01-29, 09:42
Medlem
SkepticalHippos avatar
Va? Det har jag aldrig sett. Det verkar ju extremt konstigt att söka sitt pass på det sättet. Vi vanliga dödliga anmäler ju passet som borttappat till polisen och lämnar in upphittade pass till polisen. Om vi befinner oss utomlands tar vi hjälp av vårat lands ambassad.

Brukar det bara stå att det är borttappat eller något mer?

Låter som att de egentligen annonserar att de har pass som man kan köpa.
Citera
2016-01-29, 09:43
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Jag läser ständigt annonser i lokaltidningen där det står "Förlorat Pass" med namn och sedan mobilnummer. I 100% är det icke svenska pass. Vad är poängen?
Kanske någon som vill köpa ett stulet pass?
Citera
2016-01-29, 10:20
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kanske någon som vill köpa ett stulet pass?

Tanken har slagit mig.

Senast var det 5st annonser från samma Irakiska familj, samtliga pass var "borttappade" på tågstationen i Växjö. Konstigt att man vet var man har tappat bort dem
Citera
2016-01-29, 10:32
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm

Tydligen är det så att om de ska kunna få ut nya irakiska pass så måste de kunna påvisa att de gjort allt för att få tag på de "försvunna" passen. Annonserna är tydligen nödvändiga för detta.
Citera
2016-01-29, 10:48
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Tydligen är det så att om de ska kunna få ut nya irakiska pass så måste de kunna påvisa att de gjort allt för att få tag på de "försvunna" passen. Annonserna är tydligen nödvändiga för detta.
japp

Citat:
If the residential citizen in foreign country lost the passport or need to renew it:
The lost passport citizen should announcement that states that the passport has been lost already; to make sure that the passport is being held by the local authorities or the employer and after the issuance of the passport is informing the local authorities that the old passport was canceled and it became a confiscated if found.

https://www.linkedin.com/pulse/20140...-your-passport
Citera
2016-01-29, 10:50
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa

Ja för dom har ju redan sålt passen innan. Borde vara nackskott på alla som säljer sina pass.
Citera
2016-01-29, 13:45
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Jag har fått information om att det i själva verket rör sig om ett försök att sälja det aktuella passet.
Citera
2016-01-29, 19:54
Medlem
Abwehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GAMLE SVARTEN
Jag har fått information om att det i själva verket rör sig om ett försök att sälja det aktuella passet.
Ingen vidare bra info du fått då, vilka som är sugna på att köpa irakiska pass läser svenska tidningar?
Det är som föregående postare skriver att man måste visa att man blivit av med (sålt ) sitt pass för att kunna ansöka om ett nytt.
Citera
2016-01-29, 21:30
Medlem
Ring från skyddat nummer och säg att du hittat det men vill ha hittelön, bara för att höra deras story!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in