• 1
  • 2
2016-01-28, 19:58
Medlem
Hej o hå!

Jag har rökt nu nästan dagligen i 8 månader, och har aldrig haft ont av det förut.

Nu till problemet, jag har börjat få huvudvärk när jag röker, inte alltid, men det händer allt för ofta tycker jag.. Vad kan det bero på? Mina dåliga matvanor kanske?

Tack för svar..
Citera
2016-01-28, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heltoklart
Hej o hå!

Jag har rökt nu nästan dagligen i 8 månader, och har aldrig haft ont av det förut.

Nu till problemet, jag har börjat få huvudvärk när jag röker, inte alltid, men det händer allt för ofta tycker jag.. Vad kan det bero på? Mina dåliga matvanor kanske?

Tack för svar..
10/10

Men ja, det är mycket skit i dagens weed.
Lite inte på någon, inte ens alla trevliga säljare på FS.
Senast redigerad av FX5000 2016-01-28 kl. 21:04.
Citera
2016-01-28, 20:46
Bannlyst
Utbankat skit kan också vara orsaken framförallt i dagens hasch, kan vara blandat med vad fan som.
Har upplevt det själv ibland på enstaka sorter
Citera
2016-01-29, 00:21
Medlem
dr-snuggles avatar
Är du rökare annars? Har du mer tobak än förut i spliffarna?

Mängden nikotin din kropp tar upp när du kör med eget rullat filter kan ge huvudvärk.

Testa att dricka mer vatten och röka mindre tobak så tror jag att det löser sig
Citera
2016-01-29, 01:06
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Jag har också märkt det då och då, bara en lätt "hängande" huvudvärk. Men jag tror inte det har att göra med att mitt hasch är bankat, utan mer att jag blir lite seg, sliten och ljuskänslig om jag rökt mycket dagen innan. Nästan som en mycket mysigare version av bakfylla.

Hoppas inte någon spetsar vårt hasch, då blir jag ledsen.
Citera
2016-01-29, 02:55
Medlem
flaouapaouas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flippertrollkarl

+1

On-topic: Se till att vara utvilad, mätt och har druckit bra. Annars kan man ju få huvudvärk bara av att få i sig lite nikotin om man är känslig. Har också fått huvudvärk ibland & misstänkt rökat, men det har nästan uteslutande alltid berott på främst dåliga matvanor när jag tänkt efter & testat genom att ändra på dem.
Citera
2016-01-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choise
Utbankat skit kan också vara orsaken framförallt i dagens hasch, kan vara blandat med vad fan som.

Röker bara gräs.. Andra polare som röker samma sort som jag får inte det..
Citera
2016-01-29, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-snuggle
Är du rökare annars? Har du mer tobak än förut i spliffarna?

Mängden nikotin din kropp tar upp när du kör med eget rullat filter kan ge huvudvärk.

Testa att dricka mer vatten och röka mindre tobak så tror jag att det löser sig

Yes! Jag är rökare, nej jag har mindre tobak än förut i spliffarna.

Tack för ditt svar! Jag ska prova detta!
Citera
2016-01-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flippertrollkarl
Jag har också märkt det då och då, bara en lätt "hängande" huvudvärk. Men jag tror inte det har att göra med att mitt hasch är bankat, utan mer att jag blir lite seg, sliten och ljuskänslig om jag rökt mycket dagen innan. Nästan som en mycket mysigare version av bakfylla.

Känner igen det du skriver också, men denna huvudvärken är intensiv, inte så intensiv så jag inte kan röra mig, men det känns ju att huvudet finns..
Citera
2016-01-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaouapaoua
+1

On-topic: Se till att vara utvilad, mätt och har druckit bra. Annars kan man ju få huvudvärk bara av att få i sig lite nikotin om man är känslig. Har också fått huvudvärk ibland & misstänkt rökat, men det har nästan uteslutande alltid berott på främst dåliga matvanor när jag tänkt efter & testat genom att ändra på dem.

Måste se till att få mina matvanor bättre då alltså.. För jag antar att det fungerade på dig?
Citera
2016-01-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choise

Utblandning? Låter inte alls soft faktiskt..
Citera
2016-01-29, 16:26
Rökat idag är skit.
Inte alls som förr.

Starkare, kanske.
Men också mer destruktivt, för både kropp och själ.

Har rökt under 80-talet, en hel del. Och aldrig fått de problem som jag fått av rökat nu när jag rökt på efter ett 15årigt uppehåll på senare tid. Rökt i 2-3 år och mådde skit i slutet. Åt inte, sov inte, gick ned i vikt, mådde skit psykiskt, ångest från helvetet.

NÅGOT är annorlunda.
Så jag la av i oktober.
Saknar det inte.
Inte det som finns nu i alla fall. Det är något skumt med det.

Flera säger samma sak.
Så jag driver inte med er.

Hoppas att det blir legaliserat någongång. Så att man vet och kan röka tryggt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in