2016-01-29, 17:59
Medlem
Jackschnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Rökat idag är skit.
Inte alls som förr.

Starkare, kanske.
Men också mer destruktivt, för både kropp och själ.

Har rökt under 80-talet, en hel del. Och aldrig fått de problem som jag fått av rökat nu när jag rökt på efter ett 15årigt uppehåll på senare tid. Rökt i 2-3 år och mådde skit i slutet. Åt inte, sov inte, gick ned i vikt, mådde skit psykiskt, ångest från helvetet.

NÅGOT är annorlunda.
Så jag la av i oktober.
Saknar det inte.
Inte det som finns nu i alla fall. Det är något skumt med det.

Flera säger samma sak.
Så jag driver inte med er.

Hoppas att det blir legaliserat någongång. Så att man vet och kan röka tryggt.

Det är sant att det blivit starkare, men vafan om man blir så hög att man har huvudvärk kanske det är dags att justera sin dos. Man behöver inte sluta om man gillar det.
Citera
2016-01-29, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av Jackschnus
Det är sant att det blivit starkare, men vafan om man blir så hög att man har huvudvärk kanske det är dags att justera sin dos. Man behöver inte sluta om man gillar det.

Varför måste man "justera sin dos" och vara så jävla om och omkring sig för att röka på idag?
Alla tjatar om alternativa saker som får en att må dåligt.

Du röker nog med tobak.
Du röker ur pipa.
Du röker på fel ställen.
Du har inte ätit, druckit.

Jösses.
Sådär var det inte förr.
Ingen mådde dåligt av röka.
Nu mår massor av människor dåligt av röka.

Jag vill röka, men gör det inte längre pga. att det rökat som finns på marknaden är skit.
Vad som är skit, vet jag inte än. Men det är stor skillnad mot förr.

Man märker det inte först.
Men efter ett tag blir man sjuk, både psykiskt och fysiskt.
Citera
2016-01-29, 19:16
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heltoklart
Utblandning? Låter inte alls soft faktiskt..

Citat:
Ursprungligen postat av Flippertrollkarl
Jag har också märkt det då och då, bara en lätt "hängande" huvudvärk. Men jag tror inte det har att göra med att mitt hasch är bankat, utan mer att jag blir lite seg, sliten och ljuskänslig om jag rökt mycket dagen innan. Nästan som en mycket mysigare version av bakfylla.

Hoppas inte någon spetsar vårt hasch, då blir jag ledsen.

I princip allt hasch i Sverige är utbankat. Främst henna troligtvis, hur bra det är att röka är ju frågan. Smakar bränt och äckligt (ofta en svag smak av hamsterbur) och man hostar upp slem med små svarta fläckar. Händer alltid med bruning, aldrig med gräs.

Citat:
Jag vill röka, men gör det inte längre pga. att det rökat som finns på marknaden är skit.

Känner du detta både för grönt och brunt eller endast brunt?
Senast redigerad av breeze420 2016-01-29 kl. 19:19.
Citera
2016-01-29, 20:25
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420

Känner du detta både för grönt och brunt eller endast brunt?

Rökte mest brunt, då jag var rädd för utblandning av/med spice och skit.. Men även grönt ibland.
Att röka på idag är inte alls som förr.
Tom. Chris har ändrats, även om det är en fristad i dubbel bemärkelse.

Vågar inte röka på längre.
Slutat sedan slutet av oktober.
Var inte ett dugg sugen. Men fick ångest, sömnproblem och skit.
Precis som jag fick av rökat.
Gick över efter några månader...

Lek inte med rökat idag!

Förr var det ok.
Idag är det fan farligt!
Eller inte ok.
Man ska vara försiktig!
Citera
2016-01-29, 20:50
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Rökte mest brunt, då jag var rädd för utblandning av/med spice och skit.. Men även grönt ibland.
Att röka på idag är inte alls som förr.
Tom. Chris har ändrats, även om det är en fristad i dubbel bemärkelse.

Vågar inte röka på längre.
Slutat sedan slutet av oktober.
Var inte ett dugg sugen. Men fick ångest, sömnproblem och skit.
Precis som jag fick av rökat.
Gick över efter några månader...

Lek inte med rökat idag!

Förr var det ok.
Idag är det fan farligt!
Eller inte ok.
Man ska vara försiktig!

Hmm.. Det där med att man får svårt att äta har jag aldrig hört talas om tidigare förutom när någon som i princip endast röker brunt förklarade att han slutat för att kunna äta bättre. "Eh va?" svarade jag, då jag som sagt aldrig hört talas om att det skulle påverka aptiten på det sättet tidigare.

En annan intressant/skrämmande grejj är att en bekant förklarat att han får en slags abstinens till just hasch. Och ännu värre. Personen förklarade att abstinensen inte försvinner när denne röker gräs. Personen kan alltså precis ha rökt en fet joint gräs och samtidigt sucka och säga att han "vill ha brunt". Visserligen KAN det bero på att gräs ofta är svagare, men just faktumet att det inte försvinner trots att gräs har rökts är mycket konstigt.

Frågan är ju vad det i sådana fall kan vara som orsakar problemen? Tycker du att ruset känts annorlunda (inte bara svagare) än när du rökte tidigare? Tänker ifall det kan vara så att de faktiskt bankar ut t.ex hasch med små mängder spice. Alltså tillräckligt för att inte känna sig hög på spicet, men tillräckligt för att rökat upplevs aningen bättre? Och tillräckligt för att få abstinens efter drogen de bankat ut med?
Citera
2016-01-29, 21:05
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Hmm.. Det där med att man får svårt att äta har jag aldrig hört talas om tidigare förutom när någon som i princip endast röker brunt förklarade att han slutat för att kunna äta bättre. "Eh va?" svarade jag, då jag som sagt aldrig hört talas om att det skulle påverka aptiten på det sättet tidigare.

En annan intressant/skrämmande grejj är att en bekant förklarat att han får en slags abstinens till just hasch. Och ännu värre. Personen förklarade att abstinensen inte försvinner när denne röker gräs. Personen kan alltså precis ha rökt en fet joint gräs och samtidigt sucka och säga att han "vill ha brunt". Visserligen KAN det bero på att gräs ofta är svagare, men just faktumet att det inte försvinner trots att gräs har rökts är mycket konstigt.

Frågan är ju vad det i sådana fall kan vara som orsakar problemen? Tycker du att ruset känts annorlunda (inte bara svagare) än när du rökte tidigare? Tänker ifall det kan vara så att de faktiskt bankar ut t.ex hasch med små mängder spice. Alltså tillräckligt för att inte känna sig hög på spicet, men tillräckligt för att rökat upplevs aningen bättre? Och tillräckligt för att få abstinens efter drogen de bankat ut med?

Ja, jag har nog känt mig lite mer hög på brunt, än på grönt.
Å andra sidan är jag ganska säker på ett jag fick spice en gång, när jag köpte grönt.

Man ska, som sagt var vara försiktig.
Men hur är man det?
Är ju liksom inte vår marknad.
Citera
2016-01-29, 21:59
Medlem
Jackschnuss avatar
Citat:
Varför måste man "justera sin dos" och vara så jävla om och omkring sig för att röka på idag?
Alla tjatar om alternativa saker som får en att må dåligt.

Du röker nog med tobak.
Du röker ur pipa.
Du röker på fel ställen.
Du har inte ätit, druckit.

Jösses.
Sådär var det inte förr.
Ingen mådde dåligt av röka.
Nu mår massor av människor dåligt av röka.

Herregud... fattar du inte att färre rökte på 80-talet och att internet finns nu, så de är klart de hörs mycket här.

Det är ju bara bra att man kan justera sin joint

Om man jämnför hur starkt de är nu från 90 talet, kan de nog vara 10 gånger starkare nu.
Citera
2016-01-29, 22:03
Medlem
rEEgs avatar
Låter som vätskebrist blandat med, eller exklusivt, näringsbrist.
Inget farligt
Citera
2016-01-29, 22:11
Citat:
Ursprungligen postat av Jackschnus
Herregud... fattar du inte att färre rökte på 80-talet och att internet finns nu, så de är klart de hörs mycket här.

Det är ju bara bra att man kan justera sin joint

Om man jämnför hur starkt de är nu från 90 talet, kan de nog vara 10 gånger starkare nu.

Vad sa du nu?

Färre rökte på 80-talet- Fler röker nu, men allra flest rökte på 60-talet, eller?
Skärp dig!
Du har ingen susning.

Vem och var, undrar jag då?
I ditt lilla kvarter, eller i USA?
Fan, du har ju ingen aning.

Rökat är skit idag. i mitt lilla kvarter.
Tänker inte röka mer. Om det inte är bra grejor på Chris.
Vet inte om jag röker då heller.

Hoppas på legalisering, så någon har koll på grejorna.
Citera
2016-01-29, 22:49
Medlem
Citat:
Vad sa du nu?

Färre rökte på 80-talet- Fler röker nu, men allra flest rökte på 60-talet, eller?
Skärp dig!
Du har ingen susning.
ja fler röker cannabis idag än på 80talet, men mindre människor rökte gräs på 60 talet än idag, skärp dig, varannan kille i 18 års åldern röker cannabis idagens läge.

Vem och var, undrar jag då?
I ditt lilla kvarter, eller i USA?
Fan, du har ju ingen aning.
utspritt över hela världen, användningen har exploderat dom senaste 10-20 åren över världen.

Rökat är skit idag. i mitt lilla kvarter.
Tänker inte röka mer. Om det inte är bra grejor på Chris.
Vet inte om jag röker då heller.
nope rökat idag har väldigt hög kvalitet mot vad det fanns förr, medtanke på att odlings sätten och utrustningen ständigt förbättras, samt att fröna framställs för så hög kvalite som möjligt, vilket blir bättre och bättre för varje år som går, sedan chris har bra hash och medel bra gräs, du kan idag hitta bättre gräs i sverige än i chris, men hashet däremot är svårslaget, hash innehåller ju inte bara gräs i många sorter, därav att hash är billigare än gräs.

Hoppas på legalisering, så någon har koll på grejorna.

när legalisering sker, kommer samma odlare som idag odlar ditt gräs att odla det lagliga gräset.

Till TS: förmodligen så röker du för mycket och dricker för lite vatten, när jag rökte dagligen drack jag 3 liter vatten minst varje dag, eller så röker du för mycket och för starka varor, man vänjer sig lätt vid en viss kvalite.

vill man vara säker på att man får rena saker, odlar man själv sitt egna ganja med organiska gödnings medel, simsalabim du får rent och fint cannabis till en bråkdel av vad du betalar på gatan, går inte detta, så får man fint leta tills man hittar en bra langare eller så lägger man gräset på hyllan.

Och med Tor och flugsvamp är det inte vidare svårt att hitta en bra langare, finns många sorters dealers att välja mellan.

till Pripps3.5 yeah du köper av noobs som säljer skit, grattis du är inte den första...
har tidigare rökt 5g om dagen i 2 års tid, fick ingen huvudvärk eller negativa följder av det trotts toppkvalite på gräset.
Citera
2016-01-29, 22:59
Citat:
Ursprungligen postat av Anne-Berit1937
när legalisering sker, kommer samma odlare som idag odlar ditt gräs att odla det lagliga gräset.

Till TS: förmodligen så röker du för mycket och dricker för lite vatten, när jag rökte dagligen drack jag 3 liter vatten minst varje dag, eller så röker du för mycket och för starka varor, man vänjer sig lätt vid en viss kvalite.

vill man vara säker på att man får rena saker, odlar man själv sitt egna ganja med organiska gödnings medel, simsalabim du får rent och fint cannabis till en bråkdel av vad du betalar på gatan, går inte detta, så får man fint leta tills man hittar en bra langare eller så lägger man gräset på hyllan.

Och med Tor och flugsvamp är det inte vidare svårt att hitta en bra langare, finns många sorters dealers att välja mellan.

till Pripps3.5 yeah du köper av noobs som säljer skit, grattis du är inte den första...
har tidigare rökt 5g om dagen i 2 års tid, fick ingen huvudvärk eller negativa följder av det trotts toppkvalite på gräset.

Förr var allt bra. Oavsett vem man köpte av.
Hur ska man veta att det är bra nu, menar du?
Citera
2016-01-29, 23:08
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Förr var allt bra. Oavsett vem man köpte av.
Hur ska man veta att det är bra nu, menar du?

På samma sätt som då nya produkter lanseras på din lokala matbutik, via smakprov...
Finns det folk som köper röka utan att ha testat det innan ens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in