Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-21, 13:50
  #469
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Gud va härligt det är att få ett svar från dig.
Har samma med höger ring och långfinger. Vareviga natt får jag skaka liv i dem.
LBM ?
Detta ska testas redan imorgon

LBM = Lean Body Mass.

Jo dessa domningar är karaktäristiska för GH.

Lycka till och dela gärna med dig av hur du upplever skillnaderna på de olika behandlingsprotokollen.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-12-26, 21:34
  #470
Medlem
kentathemans avatar
hur länge har du preppat igentligen ?
Citera
2016-12-26, 22:08
  #471
Medlem
Någon uppdatering om Primon?
Citera
2016-12-27, 12:56
  #472
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentatheman
hur länge har du preppat igentligen ?

Första var runt 18-årsåldern, en kortare susta-kur. Sen hade jag "uppehåll" tills jag var 30 och har sedan dess röjt upp en 5-6 mildare kurer varav nuvarande har pågått sedan februari i år.

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av mr.oxandrolone
Någon uppdatering om Primon?

PRL Primon? Alltså jag har kört 40ml nu å tycker det känns helt fab. Har dock inte fått se någon labb än.
Får hoppa på primo från Superman snart också, det lär bli skoj som fan men framförallt intressant att jämföra med PRL.
Såfort jag har något mer å säga så kommer jag dra ett till inlägg i journalen, så bara hålla utkik här!



Mvh,

-Alfred
Citera
2017-01-04, 11:30
  #473
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Uppdatering: Nytt år, nya prepp, nya tag!

Vi hoppar på statsen direkt:

Dagens form
Kropssvikt: 89,6 kg
Kroppsfett: 10,4%
Välmående: 5/5
Styrka: 5/5
Hälsa: 5/5



Fysiken & Hälsan


Det har varit en redigt stressig och hektiskt jul för Alfred. Lägg till ett gäng öl, GT's, glögg-race, snapsar och dessutom både tjo och ladd tro det eller ej (mycket för att ens orka med de grejer jag tvingats göra) under "ledigheten" och viktraset var ett faktum. Inte så att jag gråter över det men 4,5kg landade fallet på vid invägning på måndagen..
Det positiva i det hela, om vi ska vara sånna, är att fettet rann med också naturligtvis då inte ens kalori-intaget varit på nivå. Antikatabol är man ju med preppen i kroppen så det är med detta vikttapp än så länge inte tal om några muskeltapp utan rena glykogen-, fett- och vätsketapp. Möjligtvis att man varit nere å grävt lite i de grenade aminosyre-kedjorna av muskelfibrerna men inte mer än så.

I övrigt ligger allt kanon. Blodtrycket är där det ska, tillbaka kanske man ska tillägga efter jul som givetvis gav en markant ökning i tryck, på 110/70 eller där i faggorna.
Skadorna börjar bli riktigt reparerade nu! Skulle nog bedöma styrkan i drabbad muskulatur som jämlik med en normalperson nu med stillasittande jobb och måttligt aktiv fritid. Det innebär att träningen har steppats upp!




Prepp & Doser

• 400mg Primo E ew - måndag / torsdag
• 250mg Nandro D ew - måndag
• 250mg Test Cyp ew - måndag
• 1,35iu/0,45mg GH - dagligen + ytterligare 1,35iu post wo mån / ons / fre
• 50mg "Primaden" Primo A - dagligen ("primtabbar", methenolone acetate i tablett-form)
• 0,25mg Cabergoline ew - tisdag / fredag
• 12,5mg Exemestane - tisdag


Anledningen att jag intar caber och exemestane tisdag (och fredag) istället för måndag och torsdag som med allt annat är för att serumkurvan för caber och exemestane då ligger bättre mot serumkurvan för prolaktin och progesteron från GH som når topp framåt lördag pga post wo-injektionerna.

Vidare har jag, som ni ser, sänkt dosen GH ytterligare till 1,35iu ed och istället lagt till ytterligare 1,35iu 30min post workout för att maximera IGF enbart kring de tillfällen jag har engagerat den muskulatur som behöver mest hjälp samt de muskler jag vill ska växa mest och då är det inom ett fönster om 2h från träningspasset, förutsatt att passet inte är mer än typ 60-90min långt max, som IGF når maximal effekt i kroppen pga alla pathways som öppnas genom fysisk ansträngning och som direkt understödjer bland annat effekten av IGF.
Går jag upp mot 2,4iu ed så kommer domningarna och lägger jag till 1,2iu post wo är domningarna rejäla. Går jag upp mot 3,6iu som jag kört tidigare så sitter domningen ända ut i höger ring- och långfinger med förlorad känsel i fingertoppen på ringfingret.
Skönt med äkta varor!

Jag har också lagt till ett nytt preparat: Primtabbar, eller "Primaden" som BM Pharma kallar dem.
Tabbarna är på 25mg och jag tar en kl 9 på morgonen och en kl 21 på kvällen.
So far känns det som att jag börjar få en tydligare primo-effekt, blodådrorna börjar växa främst den stora ådran längs biceps faktiskt som nu syns tydligt mer eller mindre 24/7 oavsett pump.
Upplevde en enorm trötthet första 2-6 dagarna men den har avtagit lite nu känns det som.

Nandrolone Decanoate ("deca") har lagts till på låg dos då primon inte riktigt räcker för att hålla knän, höfter och rygg helt uppsmorda. 250mg e7d tror jag kommer göra tricket alldeles utmärkt, lär ju få en kännbar ökning i massa också om allt går rätt.

Primon jag kör nu är fortfarande från Primus Ray. Jag kan för allt smör i Småland inte tro att detta skulle va något annat än just äkta prima primo från Primus då allt känns precis topp och som primo har känts tidigare. Jag tycker dock att de 400 jag ligger på nu i veckan känns som 525 som jag brukar köra annars så det bådar ju gott!
Jag har fått hem primo från både Pro Oil och Superman som jag skall testa också. Sen ryktas det ju om att äkta Bioniche Primamed som har analys kommer att finnas tillgängligt så det kommer bli mycket inköp på primo i år! Förhoppningsvis kommer man hitta guld i alla tre och således kunna bunkra upp inför kommande år.




Träningsupplägg & Kost


Kör rätt enkelt gällande kosten; ät minst 200g protein och 50g fett (minst 75% fleromättat och omättat fett) och fyll ut med kolhydrater från basmatiris, råris, sötpotatis, potatis, pasta (sällan), bönor, övriga rotfrukter tills jag når minst 2800 kalorier. Detta håller jag 4-5 dagar sen kör jag 1-2 dagar med i princip 250g protein, 50-75g kolhydrat, 50g fett eller därikring. Svårt å förklara dynamiken i hur och vad samt när jag äter, det är något som växt fram under alla år av träning och ätande och det här fungerar absolut optimalt för mig om jag vill göra LBM-gains.
Lågintagsdagarna infaller alltid på de dagar jag inte har ett styrkepass på agendan, vilket nu är lördag / söndag.

Träningen ser ut som följer:

Måndag: Styrka 1 (ben, rumpa, ländrygg) + 45 min cardio på morgonen
Tisdag: Core/Stretch 1 (5 övningar, 10 reps på varje som körs i ett svep, 5 set av detta med 2 min vila)
Onsdag: Styrka 2 (axlar, bröst, rygg) + 45 min cardio på morgonen
Torsdag: Core/Stretch 2 (6 övningar, 15 reps på varje som körs i ett svep, 5 set av detta med 2 min vila)
Fredag: Styrka 3 (armar) + Core/Stretch 1
Lördag: 45 min promenad + 30 min stretch
Söndag: 45 min promenad + 30 min stretch

Jag kan fortfarande inte belasta kroppen vertikalt med några vikter att tala om så de stora fokuspunkterna i detta upplägg är 2-3 sekunder "upp" och 3-4 sekunder "ner" på varje repetition i varje övning med maximalt fokus på att ENBART engagera de muskler som skall vara med, inkluderat här balansmuskulatur. Stort fokus på form alltså. Detta ger en enorm kontakt och utmattning och jag har blivit smått förbluffad över hur långt man kommer på detta vis. Klart att jag inte blir strongman-stark men jag bygger helt klart en bra grundstyrka och muskelkoordination samtidigt som jag synbart växer riktigt bra.



Nu kommer jag rulla vidare på detta upplägg under vintern i alla fall så får jag ta tag i den där tjuren kallad PCT och börja fundera lite kring hur jag vill göra framåt våren/sommaren med kurandet. Den biten kan man ju inte sopa under mattan heller!


Gott nytt och god fortsättning på er bröder och systrar!



Mvh,

-Alfred
Citera
2017-01-04, 12:42
  #474
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Jag kan fortfarande inte belasta kroppen vertikalt med några vikter att tala om så de stora fokuspunkterna i detta upplägg är 2-3 sekunder "upp" och 3-4 sekunder "ner" på varje repetition i varje övning med maximalt fokus på att ENBART engagera de muskler som skall vara med, inkluderat här balansmuskulatur. Stort fokus på form alltså. Detta ger en enorm kontakt och utmattning och jag har blivit smått förbluffad över hur långt man kommer på detta vis. Klart att jag inte blir strongman-stark men jag bygger helt klart en bra grundstyrka och muskelkoordination samtidigt som jag synbart växer riktigt bra.
Måste helt klart hålla med dig här.
Tidigare tränade jag, som exempel, snedbänk på ca 120kg, 6x6. Men har upptäckt att jag bygger ungefär likvärdigt med massa, nu när jag har mitt legendariska hemmagym med begränsad vikttillgång. Något som gör att jag blir t.ex. tvungen att kör bänkpress på 72kg men med fokus på att göra varje repetition så tung som möjligt. Håller emot maximalt på nervägen samt exploderar uppåt eller kör långsamt både upp och ner. Sen så kör jag komplementsövningarna först för att vara ordentligt mör i brösten när jag går över till bänken.
Hur kör du med vila mellan setten? Själv kör jag i princip utan vila vilket även hjälper till att hålla belastningen uppe och vikterna nere. Något som jag anser minskar påfrestningen på kroppen, och reducerar skaderisken till viss del.
Citera
2017-01-04, 12:54
  #475
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Måste helt klart hålla med dig här.
Tidigare tränade jag, som exempel, snedbänk på ca 120kg, 6x6. Men har upptäckt att jag bygger ungefär likvärdigt med massa, nu när jag har mitt legendariska hemmagym med begränsad vikttillgång. Något som gör att jag blir t.ex. tvungen att kör bänkpress på 72kg men med fokus på att göra varje repetition så tung som möjligt. Håller emot maximalt på nervägen samt exploderar uppåt eller kör långsamt både upp och ner. Sen så kör jag komplementsövningarna först för att vara ordentligt mör i brösten när jag går över till bänken.
Hur kör du med vila mellan setten? Själv kör jag i princip utan vila vilket även hjälper till att hålla belastningen uppe och vikterna nere. Något som jag anser minskar påfrestningen på kroppen, och reducerar skaderisken till viss del.

Precis. Det är skillnad på att lyfta och att lyfta. Om fokus ligger på att slita så tunga vikter som möjligt så är det ju självklart att 90% av utövarna kommer att brista hårt formmässigt för att de inte har muskulaturen att genomföra övningen på de vikter som de "egentligen klarar av".
Vidare kan man också tillägga att enligt "The Quadfather" Tom Platz som var känd för sina extremt välutvecklade ben så svarar till exempel benen bättre på fler antal reps än högre viktbelastning i syfte att bygga. Han kunde förvisso gå lite väl extremt åt och köra set på mellan 50 och 100 reps, men håller man det till mellan 15-20 reps så har jag märkt att effekten är kanon! Jag får en vikt som är låg nog för att jag verkligen ska kunna fokusera på varenda vinkel och i vilken ordning musklerna tar vid genom att långsamt genomföra övningen helt korrekt och när jag är klar med passet så har jag sådan pump i benen att det är likvärdigt med att mosa på 10x10 böj på 120kg. Jag känner dock en helt annan sorts träningsvärk som sitter där den ska och inte är smärtande jobbig i ländrygg t.ex. när jag kör som jag gör nu.

Gällande vilan så varierar det. Jag vet hur det ska kännas när jag ligger på 70, 90 eller 100% och anpassar alltid belastningsnivån efter hur dagsformen är. Känns allt bra så kör jag på 100% och då är vilan minimal mellan seten, ibland är träningsvärken lite väl påtaglig på fel ställen och 70% med kanske 30-45 sekunders vila som mest mellan seten är vad som gäller. Så länge jag håller ångan uppe och svettas så håller jag rätt tempo.



Mvh,

-Alfred
Citera
2017-01-09, 12:54
  #476
Medlem
Förlåt om jag kladdar ner, undrar var du fick tag på caber någonstans då de flesta svenska shoppar inte väljer att sälja det..

Älskar dina rapporter, vore kul att utbyta formbilder någon gång i framtiden.
Citera
2017-01-14, 09:47
  #477
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
LBM = Lean Body Mass.

Jo dessa domningar är karaktäristiska för GH.

Lycka till och dela gärna med dig av hur du upplever skillnaderna på de olika behandlingsprotokollen.

Mvh,

-Alfred

Har nu efter 3v nog på fötterna för att kunna uttala mig om hur jag upplevde att dela upp GH på 2 ggr med 2,4iu direkt vid uppvaknandet och med 1,2iu 30 min efter träningen. Och helt klart gjorde det skillnad. Tycket hölls sig klart mycket bättre.
Mina domningar är det dock ingen som helst skillnad på.

Citera
2017-01-20, 12:41
  #478
Medlem
thechosenoness avatar
Vart fan har du tagit vägen Kalle?
Citera
2017-01-20, 15:30
  #479
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShawnRay
Förlåt om jag kladdar ner, undrar var du fick tag på caber någonstans då de flesta svenska shoppar inte väljer att sälja det..

Älskar dina rapporter, vore kul att utbyta formbilder någon gång i framtiden.

Från ett svenskt recept, uthämtat på svenskt apotek.

Tackar!

Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Har nu efter 3v nog på fötterna för att kunna uttala mig om hur jag upplevde att dela upp GH på 2 ggr med 2,4iu direkt vid uppvaknandet och med 1,2iu 30 min efter träningen. Och helt klart gjorde det skillnad. Tycket hölls sig klart mycket bättre.
Mina domningar är det dock ingen som helst skillnad på.


Härligt. Säger ju att det funkar. Se vad viktigt det är med timing på allt man gör. Skönt att inga av de oönskade effekterna följde med upp i intensitet!


Mvh,

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
Vart fan har du tagit vägen Kalle?

Har kört en spontan-semester.

Läget med dig gubben?

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-01-21, 00:29
  #480
Medlem
thechosenoness avatar
Nice! Jo bara bra här. Skönt å se att du lever min vän! Blev orolig där ett tag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback