Uppdatering: Nytt r, nya prepp, nya tag!
Vi hoppar p statsen direkt:
Dagens form
Kropssvikt: 89,6 kg
Kroppsfett: 10,4%
Vlmende: 5/5
Styrka: 5/5
Hlsa: 5/5
Fysiken & Hlsan
Det har varit en redigt stressig och hektiskt jul fr Alfred. Lgg till ett gng l, GT's, glgg-race, snapsar och dessutom bde tjo och ladd tro det eller ej (mycket fr att ens orka med de grejer jag tvingats gra) under "ledigheten" och viktraset var ett faktum. Inte s att jag grter ver det men 4,5kg landade fallet p vid invgning p mndagen..
Det positiva i det hela, om vi ska vara snna, r att fettet rann med ocks naturligtvis d inte ens kalori-intaget varit p niv. Antikatabol r man ju med preppen i kroppen s det r med detta vikttapp n s lnge inte tal om ngra muskeltapp utan rena glykogen-, fett- och vtsketapp. Mjligtvis att man varit nere grvt lite i de grenade aminosyre-kedjorna av muskelfibrerna men inte mer n s.
I vrigt ligger allt kanon. Blodtrycket r dr det ska, tillbaka kanske man ska tillgga efter jul som givetvis gav en markant kning i tryck, p 110/70 eller dr i faggorna.
Skadorna brjar bli riktigt reparerade nu! Skulle nog bedma styrkan i drabbad muskulatur som jmlik med en normalperson nu med stillasittande jobb och mttligt aktiv fritid. Det innebr att trningen har steppats upp!
Prepp & Doser
400mg
Primo E ew -
mndag / torsdag
250mg
Nandro D ew -
mndag
250mg
Test Cyp ew -
mndag
1,35iu/0,45mg
GH -
dagligen + ytterligare 1,35iu post wo mn / ons / fre
50mg "Primaden"
Primo A -
dagligen ("primtabbar", methenolone acetate i tablett-form)
0,25mg
Cabergoline ew -
tisdag / fredag
12,5mg
Exemestane -
tisdag
Anledningen att jag intar caber och exemestane tisdag (och fredag) istllet fr mndag och torsdag som med allt annat r fr att serumkurvan fr caber och exemestane d ligger bttre mot serumkurvan fr prolaktin och progesteron frn GH som nr topp framt lrdag pga post wo-injektionerna.
Vidare har jag, som ni ser, snkt dosen GH ytterligare till 1,35iu ed och istllet lagt till ytterligare 1,35iu 30min post workout fr att maximera IGF enbart kring de tillfllen jag har engagerat den muskulatur som behver mest hjlp samt de muskler jag vill ska vxa mest

och d r det inom ett fnster om 2h frn trningspasset, frutsatt att passet inte r mer n typ 60-90min lngt max, som IGF nr maximal effekt i kroppen pga alla pathways som ppnas genom fysisk anstrngning och som direkt understdjer bland annat effekten av IGF.
Gr jag upp mot 2,4iu ed s kommer domningarna och lgger jag till 1,2iu post wo r domningarna rejla. Gr jag upp mot 3,6iu som jag krt tidigare s sitter domningen nda ut i hger ring- och lngfinger med frlorad knsel i fingertoppen p ringfingret.
Sknt med kta varor!
Jag har ocks lagt till ett nytt preparat: Primtabbar, eller "
Primaden" som BM Pharma kallar dem.
Tabbarna r p 25mg och jag tar en kl 9 p morgonen och en kl 21 p kvllen.
So far knns det som att jag brjar f en tydligare primo-effekt, bloddrorna brjar vxa frmst den stora dran lngs biceps faktiskt som nu syns tydligt mer eller mindre 24/7 oavsett pump.
Upplevde en enorm trtthet frsta 2-6 dagarna men den har avtagit lite nu knns det som.
Nandrolone Decanoate ("deca") har lagts till p lg dos d primon inte riktigt rcker fr att hlla knn, hfter och rygg helt uppsmorda. 250mg e7d tror jag kommer gra tricket alldeles utmrkt, lr ju f en knnbar kning i massa ocks om allt gr rtt.
Primon jag kr nu r fortfarande frn Primus Ray. Jag kan fr allt smr i Smland inte tro att detta skulle va ngot annat n just kta prima primo frn Primus d allt knns precis topp och som primo har knts tidigare. Jag tycker dock att de 400 jag ligger p nu i veckan knns som 525 som jag brukar kra annars s det bdar ju gott!
Jag har ftt hem primo frn bde Pro Oil och Superman som jag skall testa ocks. Sen ryktas det ju om att kta Bioniche Primamed som har analys kommer att finnas tillgngligt s det kommer bli mycket inkp p primo i r! Frhoppningsvis kommer man hitta guld i alla tre och sledes kunna bunkra upp infr kommande r.
Trningsupplgg & Kost
Kr rtt enkelt gllande kosten; t minst 200g protein och 50g fett (minst 75% fleromttat och omttat fett) och fyll ut med kolhydrater frn basmatiris, rris, stpotatis, potatis, pasta (sllan), bnor, vriga rotfrukter tills jag nr minst 2800 kalorier. Detta hller jag 4-5 dagar sen kr jag 1-2 dagar med i princip 250g protein, 50-75g kolhydrat, 50g fett eller drikring. Svrt frklara dynamiken i hur och vad samt nr jag ter, det r ngot som vxt fram under alla r av trning och tande och det hr fungerar absolut optimalt fr mig om jag vill gra LBM-gains.
Lgintagsdagarna infaller alltid p de dagar jag inte har ett styrkepass p agendan, vilket nu r lrdag / sndag.
Trningen ser ut som fljer:
Mndag: Styrka 1
(ben, rumpa, lndrygg) + 45 min cardio p morgonen
Tisdag: Core/Stretch 1
(5 vningar, 10 reps p varje som krs i ett svep, 5 set av detta med 2 min vila)
Onsdag: Styrka 2
(axlar, brst, rygg) + 45 min cardio p morgonen
Torsdag: Core/Stretch 2
(6 vningar, 15 reps p varje som krs i ett svep, 5 set av detta med 2 min vila)
Fredag: Styrka 3
(armar) + Core/Stretch 1
Lrdag: 45 min promenad + 30 min stretch
Sndag: 45 min promenad + 30 min stretch
Jag kan fortfarande inte belasta kroppen vertikalt med ngra vikter att tala om s de stora fokuspunkterna i detta upplgg r 2-3 sekunder "upp" och 3-4 sekunder "ner" p varje repetition i varje vning med maximalt fokus p att ENBART engagera de muskler som skall vara med, inkluderat hr balansmuskulatur. Stort fokus p form allts. Detta ger en enorm kontakt och utmattning och jag har blivit smtt frbluffad ver hur lngt man kommer p detta vis. Klart att jag inte blir strongman-stark men jag bygger helt klart en bra grundstyrka och muskelkoordination samtidigt som jag synbart vxer riktigt bra.
Nu kommer jag rulla vidare p detta upplgg under vintern i alla fall s fr jag ta tag i den dr tjuren kallad PCT och brja fundera lite kring hur jag vill gra framt vren/sommaren med kurandet. Den biten kan man ju inte sopa under mattan heller!
Gott nytt och god fortsttning p er brder och systrar!
Mvh,
-Alfred