September-Oktober Blast sedan cruise in i 2017
God förmiddag!
Jag har som sagt hållit min journal under sängen större delen av min
"Bridge Cycle" mellan förra kuren och kommande blast.
Vad som har hänt under denna "
Bridge Cycle" är att jag har lyckats hålla formen fint utan något egentligt tapp. Hälsan och humöret har varit på topp trots att livet fortsätter kasta curveballs på en.
Dagens form
•
Kropssvikt: 89,6 kg
•
Kroppsfett: 10,4%
•
Välmående: 5/5
•
Styrka: 5/5
•
Hälsa: 5/5
Oxandrolone (anavar) är numer ett preparat som jag tycker är kanon, naturligtvis så tycker jag fortfarande att det ofta räcker med oljor men om jag vill trycka på lite extra så kommer oxandrolone/anavar vara det jag vänder mig till. Samma gäller om jag behöver rehabba en skada. Är faktiskt lite förundrad över att det är så få som känner till oxandrolonets finfina egenskaper gällande detta.
Utgångsläget inför denna blast känns toppen. Börjar få fram bra ådror, kroppen är stark och fin samt redo att växa. Skall in till läkaren i veckan för att mäta av aktuella värden för att säkerställa "inre" hälsa också.

Blasten har fått ny tappning dock och ser nu ut som följer;
- Nandrolone Phenylpropionate (NPP) 455mg ew
- Testosterone Propionate 525mg ew
- Oxandrolone (anavar) 50mg ed -
körs september ut
- Oxymetholone (Oxar) 25-50mg ed -
sätts in när anavaret sätts ut, ASAT/ALAT samt magens status efter 1 vecka med oxarna avgör eventuell doshöjning till 50mg ed.
- Anastrozole (arimidex) 0,5mg eod
eventuellt kommer följande läggas till;
- Tillväxthormon Genotropin (GH) 3,6iu ed
- Levotyroxin (T4) 125mcg ed
- Methenolone Enanthate (Primobolan) 525mg ew
Huruvida GH, T4 å primo läggs till eller ej beror naturligtvis på tillgången/budgeten. Behöver spika en affär för att detta skall finnas utrymme för att lyfta in i blasten. Annars är planen att spara upp GH, primo, propp och T4 inför vårens kur.
De fokus jag kommer ha under denna blast är att beefa till armarna, axlarna å bröstet. Siktar på 94-95kg vid avslut och hoppas landa på 91-92kg 2 veckor efter avslut då jag kommer ligga på cruise 200mg cyp ew hela vägen in i 2017 och vidare. Jag har ju ingen erfarenhet av hur min kropp reagerar på oxar så blir lite svårt att sätta något mål gällande vikten där, så jag kommer köra en väldigt kontrollerad kost; noll alkohol, inget socker och inga halvfabrikat eller andra konstigheter samt bra kolhydratskällor så hoppas att jag inte blåser upp alltför mkt.
Jag kan också meddela att jag under denna
bridge har funderat mkt på vad som egentligen är intressant gällande kurande och träning samt reflekterat lite över min egna kurjournal. Det jag har kommit fram till är att jag är väldigt dålig på att prata om allt runtomkring mitt kurande. Mjuka värden såsom tankar å känslor som dyker upp pga fluktuerande hormonvärden samt hur man på ett bra sätt kan coacha sig själv genom trångmål osv är sådant som också är intressant - åtminstone för mig.
Jag tänker att detta är nog vad man som oerfaren är mest intresserad av - hur hanterar man sig själv under kur? Jag tror de flesta vid det här laget är överens om hur nybörjarkurer bör se ut samt hur man kontrar/hanterar olika situationer. Att få ta del av de erfarenheter som någon med kurhistorik har i form av tankar och reflektioner gällande allt från stickande bröstvårtor till vätskesvullna anklar, smärtande muskler eller leder, kramper osv osv tror jag kan vara något som är väldigt matnyttigt för någon utan egen erfarenhet. Detta är en punkt som jag anser att jag är väldigt dålig på att tillgodose och jag skall göra en seriös satsning på att bli bättre på den fronten under min blast-rapport åtminstone.
Jag kommer givetvis försöka hålla en så objektiv och faktaorioenterad ton i rapporten som möjligt, men jag skall alltså även försöka ta inlägg som inte är dagsspecifika gällande något som hänt utan satsa på att formulera tankar och reflektioner rörande mitt kurande och det som händer i kuren. Mjukare värden alltså, subjektiva bedömningar och allt sådant som jag normalt är förhållandevis allergisk mot.
Före/Efter-bilder finns och kommer finnas för betrodda.
Blasten är igång och jag är taggad. Nu kör vi.
-Alfred