2016-08-11, 09:49
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Bra fråga. För det första så är det ett ekonomiskt skäl, men det finns även ett annat skäl; hade en osäker period på leverans-fronten vilket gjorde att jag hellre avstod från att köra. Är man inte 1OO% på att man har äkta GH så ska man skita i det, det kan få förödande konsekvenser att till exempel få en dålig reaktion mot kopian med 192 aminosyror lång kedja vilket då leder till att kroppen börjar stöta bort det exogena hormonet och sen kan inte kroppen skilja sitt egna från kopian, vilket ja.. Det blir ju inte bra så den risken tar jag aldrig, även om den är mindre.
Men främsta skälet är nog ekonomin. Varje iu kostar minst 45kr och primon kostar 90kr/100mg.
Mina doser ligger på 3,6iu ed och mellan 400-700mg primo ew. Sen tillkommer "mindre kostnader för testo, EQ, adex osv. men som även dem adderar upp. Man är inget rikemansbarn uppfött med Amex Black i bakslidan direkt.

Jag jobbar dock på att få till ett recept och eventuellt få en ny leverantör på GH, men vi får se hur det blir med det!

Mvh,

-Alfred

Jag har också tänkt tanken om hur man skulle kunna på GH på recept. Känns rätt så omöjligt om man inte har en bra polare som är läkare. Hur ska du försöka få det? Enligt dina stats så behöver du det ju verkligen inte
Citera
2016-08-11, 10:05
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Jag har också tänkt tanken om hur man skulle kunna på GH på recept. Känns rätt så omöjligt om man inte har en bra polare som är läkare. Hur ska du försöka få det? Enligt dina stats så behöver du det ju verkligen inte

Hur menar du med "Enligt mina stats så behöver jag inte GH"? Vilka stats snackar vi om? Jag trycker inga 7iu ed för å växa om du tror det. GH ligger jag på mestadels pga den underbara föryngrande effekten, fettförbränningen, sömnen och libidon samt faktumet att jag får mer mos av AAS på samma dos än utan GH.
Finns inga nackdelar att ligga på GH, om man inte har en tumör dvs.

Hur "man får" recept på GH är en fråga som det nog inte finns ett svar på. "Man får" inte ett recept på GH helt enkelt. Därav kan jag heller inte förklara hur det går till. Alla som får recept får dessutom en koll på sig om de behöver det eller ej. Garanterar att jag skulle få mitt recept synat rätt snabbt. Då vill det till att man har en trovärdig story samt möjlighet för läkaren att rent praktiskt göra den bedömningen att jag bör sättas på GH-behandling.
Där vet du upplägget - nu kan du forska och teoretisera på egen hand om du verkligen är nyfiken.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-08-11, 11:06
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Hur menar du med "Enligt mina stats så behöver jag inte GH"? Vilka stats snackar vi om? Jag trycker inga 7iu ed för å växa om du tror det. GH ligger jag på mestadels pga den underbara föryngrande effekten, fettförbränningen, sömnen och libidon samt faktumet att jag får mer mos av AAS på samma dos än utan GH.
Finns inga nackdelar att ligga på GH, om man inte har en tumör dvs.

Hur "man får" recept på GH är en fråga som det nog inte finns ett svar på. "Man får" inte ett recept på GH helt enkelt. Därav kan jag heller inte förklara hur det går till. Alla som får recept får dessutom en koll på sig om de behöver det eller ej. Garanterar att jag skulle få mitt recept synat rätt snabbt. Då vill det till att man har en trovärdig story samt möjlighet för läkaren att rent praktiskt göra den bedömningen att jag bör sättas på GH-behandling.
Där vet du upplägget - nu kan du forska och teoretisera på egen hand om du verkligen är nyfiken.

Mvh,

-Alfred

Nej jag är inte superpåläst just kring GH, men antingen bara fått för mig eller förklarat för längesedan att om man inte växte på längd eller bredd i ung ålder kunde man senare få GH för att "komma ikapp". Sen har jag 0 belägg för det så du får väl rätta mig om jag har fel och du orkar såklart Men jag ska absolut forska lite i ämnet GH-behandlingar.
7iu:s är ändå rätt mycket om man ska lyssna på palumbo, han påstår att 2-4iu:s ger mycket större effekt om man använder det under en längre period. Och 7ius/dag drar iväg ganska duktigt på kostnaderna så för att ligga på det/dag blir närmare 10k kr /månad om du köper 1iu för 45kr. Dessutom om du inte är ute efter storlekseffekten utan den föryngrande etc borde väl 7iu:s vara i högsta laget?
Som sagt ta det jag skriver med ett öppet sinne då jag inte läst så mycket om det och inte planerat in det pga kostnaderna. Däremot ett recept kan man kanske få högkostnadsskydd på om det inte är superstor skillnad mot svarta marknaden
Citera
2016-08-11, 16:59
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Nej jag är inte superpåläst just kring GH, men antingen bara fått för mig eller förklarat för längesedan att om man inte växte på längd eller bredd i ung ålder kunde man senare få GH för att "komma ikapp". Sen har jag 0 belägg för det så du får väl rätta mig om jag har fel och du orkar såklart Men jag ska absolut forska lite i ämnet GH-behandlingar.
7iu:s är ändå rätt mycket om man ska lyssna på palumbo, han påstår att 2-4iu:s ger mycket större effekt om man använder det under en längre period. Och 7ius/dag drar iväg ganska duktigt på kostnaderna så för att ligga på det/dag blir närmare 10k kr /månad om du köper 1iu för 45kr. Dessutom om du inte är ute efter storlekseffekten utan den föryngrande etc borde väl 7iu:s vara i högsta laget?
Som sagt ta det jag skriver med ett öppet sinne då jag inte läst så mycket om det och inte planerat in det pga kostnaderna. Däremot ett recept kan man kanske få högkostnadsskydd på om det inte är superstor skillnad mot svarta marknaden

Det är typ dyrare på apotek men där gäller ju högkostnadsskyddet som sagt.

7iu är vad man kallar "byggardosen". Uttalandet du citerade från palumbo är nog taget lite ur sin kontext. Om man får välja att ligga på 2 månader på 8iu ed eller 4 månader med 4iu ed så är 4 månader på 4iu att föredra, men om man verkligen vill växa så är det minst 4 månader på minst 7 iu som gäller.
För mig är 3,6iu ed den absolut mest optimala dosen. Får då en rejäl fettförbränning, riktigt skönt pålägg på AAS-effekterna, fin hy å sömn som en kung samt bra libido. Går jag över detta, låt säga 4iu så börjar jag känna vätsketryck kring anklarna och fötterna, ilningar/domningar i armarna osv.
3iu ed gav mig mindre effekt gällande fettförbränningen, vill jag iaf påstå.

Gällande att ta GH för att växa på längden; man sätter sällan in GH om inte tillväxtplattorna har kalcifierats, detta pga att man kan få missväxter eller deformationer i skelettet om man inleder GH-behandling innan tillväxtplattorna har kalcifierats.

Finns en fin guide om GH här på f12, bara å söka.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-09-03, 11:04
Medlem
-KarlAlfreds avatar
September-Oktober Blast sedan cruise in i 2017

God förmiddag!

Jag har som sagt hållit min journal under sängen större delen av min "Bridge Cycle" mellan förra kuren och kommande blast.
Vad som har hänt under denna "Bridge Cycle" är att jag har lyckats hålla formen fint utan något egentligt tapp. Hälsan och humöret har varit på topp trots att livet fortsätter kasta curveballs på en.

Dagens form
Kropssvikt: 89,6 kg
Kroppsfett: 10,4%
Välmående: 5/5
Styrka: 5/5
Hälsa: 5/5

Oxandrolone (anavar) är numer ett preparat som jag tycker är kanon, naturligtvis så tycker jag fortfarande att det ofta räcker med oljor men om jag vill trycka på lite extra så kommer oxandrolone/anavar vara det jag vänder mig till. Samma gäller om jag behöver rehabba en skada. Är faktiskt lite förundrad över att det är så få som känner till oxandrolonets finfina egenskaper gällande detta.

Utgångsläget inför denna blast känns toppen. Börjar få fram bra ådror, kroppen är stark och fin samt redo att växa. Skall in till läkaren i veckan för att mäta av aktuella värden för att säkerställa "inre" hälsa också.
Blasten har fått ny tappning dock och ser nu ut som följer;

- Nandrolone Phenylpropionate (NPP) 455mg ew
- Testosterone Propionate 525mg ew
- Oxandrolone (anavar) 50mg ed - körs september ut
- Oxymetholone (Oxar) 25-50mg ed - sätts in när anavaret sätts ut, ASAT/ALAT samt magens status efter 1 vecka med oxarna avgör eventuell doshöjning till 50mg ed.
- Anastrozole (arimidex) 0,5mg eod

eventuellt kommer följande läggas till;

- Tillväxthormon Genotropin (GH) 3,6iu ed
- Levotyroxin (T4) 125mcg ed
- Methenolone Enanthate (Primobolan) 525mg ew

Huruvida GH, T4 å primo läggs till eller ej beror naturligtvis på tillgången/budgeten. Behöver spika en affär för att detta skall finnas utrymme för att lyfta in i blasten. Annars är planen att spara upp GH, primo, propp och T4 inför vårens kur.

De fokus jag kommer ha under denna blast är att beefa till armarna, axlarna å bröstet. Siktar på 94-95kg vid avslut och hoppas landa på 91-92kg 2 veckor efter avslut då jag kommer ligga på cruise 200mg cyp ew hela vägen in i 2017 och vidare. Jag har ju ingen erfarenhet av hur min kropp reagerar på oxar så blir lite svårt att sätta något mål gällande vikten där, så jag kommer köra en väldigt kontrollerad kost; noll alkohol, inget socker och inga halvfabrikat eller andra konstigheter samt bra kolhydratskällor så hoppas att jag inte blåser upp alltför mkt.

Jag kan också meddela att jag under denna bridge har funderat mkt på vad som egentligen är intressant gällande kurande och träning samt reflekterat lite över min egna kurjournal. Det jag har kommit fram till är att jag är väldigt dålig på att prata om allt runtomkring mitt kurande. Mjuka värden såsom tankar å känslor som dyker upp pga fluktuerande hormonvärden samt hur man på ett bra sätt kan coacha sig själv genom trångmål osv är sådant som också är intressant - åtminstone för mig.

Jag tänker att detta är nog vad man som oerfaren är mest intresserad av - hur hanterar man sig själv under kur? Jag tror de flesta vid det här laget är överens om hur nybörjarkurer bör se ut samt hur man kontrar/hanterar olika situationer. Att få ta del av de erfarenheter som någon med kurhistorik har i form av tankar och reflektioner gällande allt från stickande bröstvårtor till vätskesvullna anklar, smärtande muskler eller leder, kramper osv osv tror jag kan vara något som är väldigt matnyttigt för någon utan egen erfarenhet. Detta är en punkt som jag anser att jag är väldigt dålig på att tillgodose och jag skall göra en seriös satsning på att bli bättre på den fronten under min blast-rapport åtminstone.
Jag kommer givetvis försöka hålla en så objektiv och faktaorioenterad ton i rapporten som möjligt, men jag skall alltså även försöka ta inlägg som inte är dagsspecifika gällande något som hänt utan satsa på att formulera tankar och reflektioner rörande mitt kurande och det som händer i kuren. Mjukare värden alltså, subjektiva bedömningar och allt sådant som jag normalt är förhållandevis allergisk mot.

Före/Efter-bilder finns och kommer finnas för betrodda.

Blasten är igång och jag är taggad. Nu kör vi.

-Alfred
Citera
2016-09-03, 14:51
Medlem
flashbackuserzyzzs avatar
Låter otroligt spännande att du ska dela med dig om lite mer än bara fakta. Har alltid velat veta lite mer om vad du tänker och hur du uppfattar olika saker under tiden. Väldigt intressant vändning ang anavar och oralt och ska bli kul att höra hur du reagerar på "skit" som oxar.

Har en helt orelevant fråga men är du snaggad hardcore eller har du hår kvar på huvudet?

Och bilder skulle ju vara otroligt grymt egentligen. Kanske kan byta som pokemonkort du och jag

/ z<yzz
Citera
2016-09-03, 15:30
Medlem
thechosenoness avatar
hur länge har du käkat adexen?

jag har fått så in i helvete ont i leder och muskelfesten, speciellt i axlarna efter en kur på 8 veckor med testo och adex. det onda kom väl cirka vecka 5-6 tror jag. kuren med testo avslutades för 3-4 veckorsen och adexen avslutade jag med för 2 veckorsen men har fortfarande ont!

är det nåt du själv känner av? kan tillägga att jag käkade 1mg adex ed och det var väl för mycket antar jag. testot låg på 2g ew, så därför la jag mig högt på adexen men det blev för högt som sagt.

vilar nu helt från adex och kliver jag på dem igen så blir det 0.5mg e3d max.
Citera
2016-09-04, 18:52
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackuserzyzz
Låter otroligt spännande att du ska dela med dig om lite mer än bara fakta. Har alltid velat veta lite mer om vad du tänker och hur du uppfattar olika saker under tiden. Väldigt intressant vändning ang anavar och oralt och ska bli kul att höra hur du reagerar på "skit" som oxar.

Har en helt orelevant fråga men är du snaggad hardcore eller har du hår kvar på huvudet?

Och bilder skulle ju vara otroligt grymt egentligen. Kanske kan byta som pokemonkort du och jag

/ z<yzz

Jag var preussiskt kortklippt när jag var yngre men nu har jag sånt där hår som damerna älskar att pilla i.

Jodå, bara skicka på en formbild på WickR så kan du få en tillbaka!

-Alfred

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenones
hur länge har du käkat adexen?

jag har fått så in i helvete ont i leder och muskelfesten, speciellt i axlarna efter en kur på 8 veckor med testo och adex. det onda kom väl cirka vecka 5-6 tror jag. kuren med testo avslutades för 3-4 veckorsen och adexen avslutade jag med för 2 veckorsen men har fortfarande ont!

är det nåt du själv känner av? kan tillägga att jag käkade 1mg adex ed och det var väl för mycket antar jag. testot låg på 2g ew, så därför la jag mig högt på adexen men det blev för högt som sagt.

vilar nu helt från adex och kliver jag på dem igen så blir det 0.5mg e3d max.

Under Bridge käkade jag väl 0,25-0,5 adex ew typ. Helt på känsla. Nu när jag växlade upp testot till 525 propp ew har jag även ökat adexen till 0,5mg eod. Börjar dock känna lite tecken på lågt östradiol så kommer imorgon att växla ner till 0,25mg eod igen om dessa tecken kvarstår.
Har inga problem med leder och fästen, kan få lite huvudvärk ibland några timmar efter intag men det är nog allt jag upplever som negativt med min anastrozole.

Har ju hört om folk som mår som råttor av anastrozole förvisso, och detta preparat är ju inget undantag gällande eventuella bieffekter; de flesta medicinerna har ju en rejäl lista på bipacksedeln och så även anastrozole. Känns som att de individer som mår risigt av anastrozole däremot svarar väldigt bra på aromasin. Har du testat det istället?

På 2g test ew så tror jag nog att det är en bättre idé att kontrollera östradiolen med letrozole faktiskt.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-09-04, 22:34
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
September-Oktober Blast sedan cruise in i 2017

God förmiddag!

Jag har som sagt hållit min journal under sängen större delen av min "Bridge Cycle" mellan förra kuren och kommande blast.
Vad som har hänt under denna "Bridge Cycle" är att jag har lyckats hålla formen fint utan något egentligt tapp. Hälsan och humöret har varit på topp trots att livet fortsätter kasta curveballs på en.

Dagens form
Kropssvikt: 89,6 kg
Kroppsfett: 10,4%
Välmående: 5/5
Styrka: 5/5
Hälsa: 5/5

Oxandrolone (anavar) är numer ett preparat som jag tycker är kanon, naturligtvis så tycker jag fortfarande att det ofta räcker med oljor men om jag vill trycka på lite extra så kommer oxandrolone/anavar vara det jag vänder mig till. Samma gäller om jag behöver rehabba en skada. Är faktiskt lite förundrad över att det är så få som känner till oxandrolonets finfina egenskaper gällande detta.

Utgångsläget inför denna blast känns toppen. Börjar få fram bra ådror, kroppen är stark och fin samt redo att växa. Skall in till läkaren i veckan för att mäta av aktuella värden för att säkerställa "inre" hälsa också.
Blasten har fått ny tappning dock och ser nu ut som följer;

- Nandrolone Phenylpropionate (NPP) 455mg ew
- Testosterone Propionate 525mg ew
- Oxandrolone (anavar) 50mg ed - körs september ut
- Oxymetholone (Oxar) 25-50mg ed - sätts in när anavaret sätts ut, ASAT/ALAT samt magens status efter 1 vecka med oxarna avgör eventuell doshöjning till 50mg ed.
- Anastrozole (arimidex) 0,5mg eod

eventuellt kommer följande läggas till;

- Tillväxthormon Genotropin (GH) 3,6iu ed
- Levotyroxin (T4) 125mcg ed
- Methenolone Enanthate (Primobolan) 525mg ew

Huruvida GH, T4 å primo läggs till eller ej beror naturligtvis på tillgången/budgeten. Behöver spika en affär för att detta skall finnas utrymme för att lyfta in i blasten. Annars är planen att spara upp GH, primo, propp och T4 inför vårens kur.

De fokus jag kommer ha under denna blast är att beefa till armarna, axlarna å bröstet. Siktar på 94-95kg vid avslut och hoppas landa på 91-92kg 2 veckor efter avslut då jag kommer ligga på cruise 200mg cyp ew hela vägen in i 2017 och vidare. Jag har ju ingen erfarenhet av hur min kropp reagerar på oxar så blir lite svårt att sätta något mål gällande vikten där, så jag kommer köra en väldigt kontrollerad kost; noll alkohol, inget socker och inga halvfabrikat eller andra konstigheter samt bra kolhydratskällor så hoppas att jag inte blåser upp alltför mkt.

Jag kan också meddela att jag under denna bridge har funderat mkt på vad som egentligen är intressant gällande kurande och träning samt reflekterat lite över min egna kurjournal. Det jag har kommit fram till är att jag är väldigt dålig på att prata om allt runtomkring mitt kurande. Mjuka värden såsom tankar å känslor som dyker upp pga fluktuerande hormonvärden samt hur man på ett bra sätt kan coacha sig själv genom trångmål osv är sådant som också är intressant - åtminstone för mig.

Jag tänker att detta är nog vad man som oerfaren är mest intresserad av - hur hanterar man sig själv under kur? Jag tror de flesta vid det här laget är överens om hur nybörjarkurer bör se ut samt hur man kontrar/hanterar olika situationer. Att få ta del av de erfarenheter som någon med kurhistorik har i form av tankar och reflektioner gällande allt från stickande bröstvårtor till vätskesvullna anklar, smärtande muskler eller leder, kramper osv osv tror jag kan vara något som är väldigt matnyttigt för någon utan egen erfarenhet. Detta är en punkt som jag anser att jag är väldigt dålig på att tillgodose och jag skall göra en seriös satsning på att bli bättre på den fronten under min blast-rapport åtminstone.
Jag kommer givetvis försöka hålla en så objektiv och faktaorioenterad ton i rapporten som möjligt, men jag skall alltså även försöka ta inlägg som inte är dagsspecifika gällande något som hänt utan satsa på att formulera tankar och reflektioner rörande mitt kurande och det som händer i kuren. Mjukare värden alltså, subjektiva bedömningar och allt sådant som jag normalt är förhållandevis allergisk mot.

Före/Efter-bilder finns och kommer finnas för betrodda.

Blasten är igång och jag är taggad. Nu kör vi.

-Alfred

Ska bli mycket intressant att följa.
Att Anavar skulle vara bra mot skador är helt nytt för mig. Det skulle vara intressant om du kunde berätta lite runt det.

Det där med mjuka värden är en UTMÄRKT ide.
Det hade hjälpt mig enormt när jag för första gången ( för 24 årsedan ) började dopa mig.
Då var det Bill Philips bok " Doping" och en om DDR tidens dopingvanor som var min mentor. Och den biten fanns verkligen inte med
Senast redigerad av Gustav2adolf 2016-09-04 kl. 22:42.
Citera
2016-09-05, 09:56
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ska bli mycket intressant att följa.
Att Anavar skulle vara bra mot skador är helt nytt för mig. Det skulle vara intressant om du kunde berätta lite runt det.

Det där med mjuka värden är en UTMÄRKT ide.
Det hade hjälpt mig enormt när jag för första gången ( för 24 årsedan ) började dopa mig.
Då var det Bill Philips bok " Doping" och en om DDR tidens dopingvanor som var min mentor. Och den biten fanns verkligen inte med

Oxandrolone (anavar) har inkluderats i behandlingar utav brännskadade patienter med väldigt goda resultat. Egentligen så är ju all höjd anabol aktivitet ett plus för vem som helst som har skadat sig, men som bekant fungerar ju AAS på olika sätt och alla effekter/bieffekter är inte önskvärda i en sårläkning t.ex. utan kan istället vara direkt kontraproduktivt.
Oxandrolone som snabbt kommer ut i blodbanan, har väldigt milda bieffekter, låg androgen aktivitet men hög anabol aktivitet lämpar sig således tydligen väldigt bra för terapeutisk behandling av olika typer av sår och skador.

Det har inte gjorts överdrivet många seriösa studier, märkligt nog, kring detta men det finns ett par som tydligt visar den positiva effekten kring bl.a. trycksår på ryggrad och brännskador; Anabolic Effects of Oxandrolone After
Severe Burn

Så enligt dessa resultat anser jag att förlängningen går att dras vidare genom läkning av muskelskador eller övriga skador där en höjd anabol aktivitet (enkelt uttryck) har möjlighet att påverka läkningsprocessen i positiv bemärkelse.

Mjuka värden är något man som pragmatiskt inriktad fakta-bejakare ofta glömmer, men det fråntar inte vikten av att behandla dessa mjuka värden. Det är enormt viktigt att ha koll på dessa saker. Det är dock ett väldigt knivigt ämne då det är en resa som alla får göra själva, det är så subjektivt liksom så det enda man kan göra är att ta del av och dela med sig utav erfarenheter för att på så sätt skaffa sig nycklar att låsa upp alla tankar och idéer eller känslor som man brottas med i sitt inre. Att reglera hormonnivåer är i jämförelse en väldigt enkel sak att tala om på ett konkret sätt.
Men som sagt det fråntar inte värdet av att prata om mjuka värden.
Jag har ett par punkter som jag har gått och marinerat ett tag som jag vid tillfälle tänkte sätta mig ner och reda ut samt försöka formulera. Lär ta ett gäng timmar i anspråk för att lyckas reda ut tankarna till en begriplig text men jag ska göra mitt bästa så fort jag får tillfälle.

Mvh,

-Alfred
Citera
2016-09-05, 11:48
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Mjuka värden är något man som pragmatiskt inriktad fakta-bejakare ofta glömmer, men det fråntar inte vikten av att behandla dessa mjuka värden. Det är enormt viktigt att ha koll på dessa saker. Det är dock ett väldigt knivigt ämne då det är en resa som alla får göra själva, det är så subjektivt liksom så det enda man kan göra är att ta del av och dela med sig utav erfarenheter för att på så sätt skaffa sig nycklar att låsa upp alla tankar och idéer eller känslor som man brottas med i sitt inre.
Du är en insiktsfull man och när vi kommer till aspekten om mjuka värden så är är min kurrapport i princip inversen utav din. Där din är faktabaserad och seriös, är min ett epos i subjektiva analyser av kurlivets lunkande gång. Jag måste medge att din rapport innehåller ett faktadjup som jag uppskattar.
Citera
2016-09-05, 15:02
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Du är en insiktsfull man och när vi kommer till aspekten om mjuka värden så är är min kurrapport i princip inversen utav din. Där din är faktabaserad och seriös, är min ett epos i subjektiva analyser av kurlivets lunkande gång. Jag måste medge att din rapport innehåller ett faktadjup som jag uppskattar.

Haha ja du! Jag ser din journal lite som en övning i att ytterligare förfina ett språkbruk som självaste Strindberg hade fällt en tår av stolthet över. Om inte annat är det läsvärt just av anledningen att du hanterar ord likt Peter North hanterar sliddjur - dvs mästerligt.

Jo, jag har en tendens att sky subjektiva uttalanden och sikta för kung och fosterland på faktabaserad diskussion. Det är dock något jag som person egentligen inte ser som fördelaktigt då mjuka värden, subjektiva som de må vara, fortfarande är sådant som behöver ventileras, diskuteras och hanteras. Det är dock viktigt att man skiljer objektiva och subjektiva uttalanden och bedömningar, något som många här på f12/f161 inte verkar ha den blekaste av intentioner att göra.
Så jag kan väl villigt erkänna att jag i sken av detta på något vis har känt mig tvingad att ta ut svängen lika extremt åt andra hållet - dvs fakta och objektivitet - för att kompensera denna godtyckliga pseudovetenskap som trots allt besudlar och grumlar vårt debattklimat kring AAS.

Inflika gärna med subjektiva frågor/reflektioner i min journal, det skulle vara intressant att se hur ditt synsätt kan trigga mina tankar att utvecklas.

Mvh,

-Alfred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in