Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Jag förstår precis vad han menar, verkar som att du medvetet undviker att förstå vad som menas.
Intill dess att misären syns från din farstukvist kommer du att strutsa, alltså behöver sådana som du få vara med och dela på den börda som svenska folket röstat fram genom förd migrationspolitik de senaste 20-30 åren.
Lägg till detta reinfeldts öppna era hjärtan så inser du att det är dags att även de allra rikaste enklaverna får se verkligheten - detta måste till om vi skall få förändring någon gång.
Men det är en annan poäng, vad jag tycker om det, jag tycker det är illa, men det var inte det jag ifrågasatte, min frågeställning var varför många är så skadeglada för att de finaste områdena får nyanlända ist för att tycka det är märkligt att de nyanlända skall bo i de dyraste områdena i Norden.
Om man ser det rent ekonomiskt så kostar en m2 där jag bor 70-100k, medans i många andra delar av landet kostar det 1/10. Det borde således vara billigare att inte inkvartera dem där jag bor, men visst jag inser att det är en solidaritet fråga. Sen lär det ju onekligen vara svårare att integrera en luspank familj bland 15-30 mill villor.