2016-01-31, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nu har Göteborg bestämt var flyktingbaracker ska smällas upp. Verkar vara fokus på stadens finare områden, heller vad sägs om Örgryte, Askim, Långedrag och Fiskebäck. Flera av dessa områden berikas dessutom med flera bosättningar.

Artikel i Göteborgs-Posten med kartor över alla platser: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2972200-har-ska-tillfalliga-bostader-for-flyktingar-byggas

Flera av favelorna ska dessutom smällas upp precis vid vattnet FRAMFÖR dyrt förvärvade bostäder. Vi pratar områden med några av Sveriges absolut högsta bostadspriser. Områden dår folk betalt multum för lugn och ro, fina skolor, osv.

Tror ni de boende är glada? Tror ni husen i områdena blir lättsålda? Haha, här pratar vi om en lokal bostadspris i megaklass. Kan de möjligen få ut halva priset mot idag?
Snarare stiger, tillgång och efterfrågan vet du!
Citera
2016-01-31, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Och du tror inte andra än de i de fina villaförorterna sliter? Där har du svaret på både skadeglädjen och varför jag tycker som jag tycker om dig. Så länge skiten drabbade mig och min familj var du tyst.

Men det är ju just de andra jag pratar om, dom som sliter, men som aldrig kan få bo i de fina områdena.

Du missförstår mina poänger totalt..
Citera
2016-01-31, 10:25
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Men det är ju just de andra jag pratar om, dom som sliter, men som aldrig kan få bo i de fina områdena.

Du missförstår mina poänger totalt..

Jag förstår precis vad han menar, verkar som att du medvetet undviker att förstå vad som menas.

Intill dess att misären syns från din farstukvist kommer du att strutsa, alltså behöver sådana som du få vara med och dela på den börda som svenska folket röstat fram genom förd migrationspolitik de senaste 20-30 åren.

Lägg till detta reinfeldts öppna era hjärtan så inser du att det är dags att även de allra rikaste enklaverna får se verkligheten - detta måste till om vi skall få förändring någon gång.
Citera
2016-01-31, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jag förstår precis vad han menar, verkar som att du medvetet undviker att förstå vad som menas.

Intill dess att misären syns från din farstukvist kommer du att strutsa, alltså behöver sådana som du få vara med och dela på den börda som svenska folket röstat fram genom förd migrationspolitik de senaste 20-30 åren.

Lägg till detta reinfeldts öppna era hjärtan så inser du att det är dags att även de allra rikaste enklaverna får se verkligheten - detta måste till om vi skall få förändring någon gång.

Men det är en annan poäng, vad jag tycker om det, jag tycker det är illa, men det var inte det jag ifrågasatte, min frågeställning var varför många är så skadeglada för att de finaste områdena får nyanlända ist för att tycka det är märkligt att de nyanlända skall bo i de dyraste områdena i Norden.

Om man ser det rent ekonomiskt så kostar en m2 där jag bor 70-100k, medans i många andra delar av landet kostar det 1/10. Det borde således vara billigare att inte inkvartera dem där jag bor, men visst jag inser att det är en solidaritet fråga. Sen lär det ju onekligen vara svårare att integrera en luspank familj bland 15-30 mill villor.
Citera
2016-01-31, 10:35
Medlem
Citat:
Men det är en annan poäng, vad jag tycker om det, jag tycker det är illa, men det var inte det jag ifrågasatte, min frågeställning var varför många är så skadeglada för att de finaste områdena får nyanlända ist för att tycka det är märkligt att de nyanlända skall bo i de dyraste områdena i Norden.

Om man ser det rent ekonomiskt så kostar en m2 där jag bor 70-100k, medans i många andra delar av landet kostar det 1/10. Det borde således vara billigare att inte inkvartera dem där jag bor, men visst jag inser att det är en solidaritet fråga. Sen lär det ju onekligen vara svårare att integrera en luspank familj bland 15-30 mill villor.

Håller helt med. Invandrarna har inget att göra i villaförorten, åtminstone inte initialt. När/om de kommit upp sig kan de självklart flytta dit och bosätta sig där för sina egna pengar. Jag ser inga uppenbara värden i att invandrarna får bo i villaförorten som motiverar de ökade kostnader som sannolikt är associerade med att ha dem där.
Senast redigerad av universalgeniet 2016-01-31 kl. 10:38.
Citera
2016-01-31, 10:38
Medlem
sucuks avatar
Citat:

Rent ekonomiskt är skit samma, vad hjälper det när hela landet drivs ner i skiten? Det är dags att de som har pengar och makt får se verkligheten desutom kostar det knappast mer för kommunen att uppföra förläggningar på kommunal mark oavsett var den ligger - det hela är ju bara temporärt (15 år) eller hur? :-)
Citera
2016-01-31, 10:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Det är onekligen svårt att integrera araber och somalier varhelst de hamnar. Personligen jublar jag åt en utveckling där nymoderater och annat liberalt pack får ta konsekvenserna av sin landsförstörande politik. Den dag jag får läsa om inbrott, hot och slagsmål i detta område, kommer jag skratta.
Citera
2016-01-31, 10:39
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universalgeniet
Håller helt med. Invandrarna har inget att göra i villaförorten, åtminstone inte initialt. När/om de kommit upp sig kan de självklart flytta dit och bosätta sig där för sina egna pengar. Jag ser inga uppenbara värden i att invandrarna får bo i villaförorten som motiverar de ökade kostnader som sannolikt är associerade med att ha dem där.

Jag ser enormt värde i att alla tvingas se verkligheten, man skall inte kunna köpa sig fri.
Citera
2016-01-31, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är onekligen svårt att integrera araber och somalier varhelst de hamnar. Personligen jublar jag åt en utveckling där nymoderater och annat liberalt pack får ta konsekvenserna av sin landsförstörande politik. Den dag jag får läsa om inbrott, hot och slagsmål i detta område, kommer jag skratta.

Du tror inte att inbrott är en del av vardagen i finare områden?

Nu är det ju senast jag kollade inte moderaterna som drivit den här politiken och som röstade för att kommunerna inte själva skall få välja?
Citera
2016-01-31, 10:57
Medlem
Spelar ingen roll huruvida villaområden i Göteborg fördärvas eller ej. Först när motsvarande områden i vår huvudstad utsätts för hotet kommer det bli ändring.
Citera
2016-01-31, 11:01
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Spelar ingen roll huruvida villaområden i Göteborg fördärvas eller ej. Först när motsvarande områden i vår huvudstad utsätts för hotet kommer det bli ändring.

Var inte orolig, det kommer oundvikligen till stockholm också, det tar bara lite längre tid.
Citera
2016-01-31, 11:05
Medlem
Moderaterna röstar för att kommunerna inte ska få välja ...

Citat:
Nu är det ju senast jag kollade inte moderaterna som drivit den här politiken och som röstade för att kommunerna inte själva skall få välja?
Jag hoppas du skojar.
Det är den moderatledda regeringens kompromiss med Mp som ligger bakom att vi har fått den här extrema asylinvandringen.
Och moderaterna har röstar för att kommunerna inte ska få välja (en del av uppgörelsen mellan moderaterna, socialdemokraterna, miljöpartiet, liberalerna, kristdemokraterna och centern) i höstas.
(okt 2015)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in