Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
I områden som "drabbats" av detta tidigare finns det mycket tidningsartiklar och liknande där grannat är övertygade om att värdet på deras hus ska sjunka. När man har facit i hand så har det dock inte hänt. orsaken är att alla människor är inte lika bekymrade och därmed kan man tex sälja ett hus som är granne till en flyktingförläggning till en person som inte är rasist. Och trot eller ej men det finns väldigt många såna personer.
Samma sak när tex LSS-boenden ska öppna. Av och till blir det väldiga skriverier i tidningar av upprörda grannar, ofta med dåliga bortförklaringar, sen går det några år och märkligt nog är det en normal prisutveckling. Samma sak där att det beror på att det finns så oerhört många människor som inte bryr sig om eventuellt konstiga grannar.
Det där är bara skitsnack. Inte en käft
köper en villa för 5-10 miljoner, alltså betalar full pris, bredvid en flyktingförläggning.
Jag håller med de som kritiserar vissa i tråden. Gör inte sverigevänner till en klassfråga rakt av. Jag vaknade ca 2010 och det utan att själv ha drabbats och jag bor i ett snarlikt område som de som nämns här. Jag vet folk i överklassen som fattade redan på 70-talet.
Låt oss gotta oss åt PK och 7K som drabbas och far illa, men låt oss ännu hellre lida med de sverigevänner som drabbas oavsett var de bor någonstans.
Apropå fatta tidigt så kan Sverigebesöket med Owe Thörnqvist rekommenderas:
https://www.youtube.com/watch?v=drXDFQaok1U