• 1
  • 2
2016-01-28, 16:47
Medlem
Började med att jag sa upp min TV avgift hos radiotjänst.
Dagen efter får jag ett brev från ComHem där det står:
"Vi misstänker fel i er bostad. Var god kontakta kundservice för tidbokning."

Med kundservice överstruket och ersatt med ett mobilnummer skrivet med bläck.

Bor i en BRF med ComHem. Men jag har inget abbonemang hos ComHem.

Vad kan detta vara? Sammanträffande? Kan det vara fel i min lägenhet som påverkar andra lägenheter?
Citera
2016-01-28, 16:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Bara säg ifrån att du inte har ComHem och att de inte får tillträde till din lägenhet.
Tror dock inte att det är något suspekt. Så fort kan det väl inte gå?
Citera
2016-01-28, 16:57
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbakattla

Vad kan detta vara? Sammanträffande? Kan det vara fel i min lägenhet som påverkar andra lägenheter?

Varför skulle Radiotjänst skicka dig ett skriftligt bevis om dom nu vill fulspela? Mest troligt är det något fel på själva installationen av Comhem i lägenheten vilket kan påverka både bredband och TV och som Comhem vill kolla upp. Ingenting att vara paranoid över. Det är garanterat inte Radiotjänst som härjar i alla fall.
Citera
2016-01-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Bara säg ifrån att du inte har ComHem och att de inte får tillträde till din lägenhet.
Tror dock inte att det är något suspekt. Så fort kan det väl inte gå?

Jag vet inte vad jag ska tro, Lappen från ComHem är inte ett postat brev, utan nån har troligtvis gett mig den idag.
Citera
2016-01-28, 17:04
Medlem
Jag tycker det låter väldigt suspekt med ett handskrivet nummer sådär. Behöver någon från ComHem komma in hos dig ska du kunna få det verifierat hos kundtjänsten. Jag tycker detta verkar skumt, mer som om någon vill komma in och reka för inbrott eller liknande.

/Paranoid
Citera
2016-01-28, 17:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Jag vet inte vad jag ska tro, Lappen från ComHem är inte ett postat brev, utan nån har troligtvis gett mig den idag.

Alltså har de personligen lagt det i din brevlåda. Troligtvis fastighetsskötaren då.

Men jag tror inte att ComHem skulle ta kontakt med din fastighetsskötare så snabbt och för en sådan grej.
Då skulle de behöva ta kontakt med flera fastighetsskötare varje dag, vilket jag inte tror Radiotjänst gör.
Citera
2016-01-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Varför skulle Radiotjänst skicka dig ett skriftligt bevis om dom nu vill fulspela? Mest troligt är det något fel på själva installationen av Comhem i lägenheten vilket kan påverka både bredband och TV och som Comhem vill kolla upp. Ingenting att vara paranoid över. Det är garanterat inte Radiotjänst som härjar i alla fall.

Jag använder själv varken TV eller bredband från Comhem.
Citera
2016-01-28, 17:07
Medlem
Vad är problemet? Kontakta Comhem och fråga?

Sedan gör det väl inget om Radiotjänst får chansen att göra en inspektion, för självklart är tv utkastad, den är ändå bara en propagandamaskin för SVT.

Säg inte upp tv-licensen och fulspela och sen oroa dig för att någon ska komma på dig. Då lär du få magsår...
Citera
2016-01-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Alltså har de personligen lagt det i din brevlåda. Troligtvis fastighetsskötaren då.

Men jag tror inte att ComHem skulle ta kontakt med din fastighetsskötare så snabbt och för en sådan grej.
Då skulle de behöva ta kontakt med flera fastighetsskötare varje dag, vilket jag inte tror Radiotjänst gör.

Tänker att att Radiotjänst inte litade på min avanmälan och satte genast igång med att undersöka mig ?
Citera
2016-01-28, 17:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Tänker att att Radiotjänst inte litade på min avanmälan och satte genast igång med att undersöka mig ?

Det förstod jag att du menar. Och det kommer de säkert finna ut av senare. Men knappast så snabbt.
Citera
2016-01-28, 17:50
Medlem
muneys avatar
Citat:

Brf:en jag bor i har avtal med Comhem som gör att alla lägenheter har deras grundutbud till TV:n inbakat i månadsavgiften. Det innebär att Comhem "äger" och servar TV-uttagen i alla lägenheter. När grannen hade strul med TV-mottagningen kollade Comhem hela "stammen" för att hitta felet. Det kan vara något sådant.
Citera
2016-01-28, 19:49
Medlem
Smulhamsterns avatar
Tyvärr verkar det som att ryktena om Radiotjänst snabbinsatsstyrka är sanna och att du råkat ut för dessa.

Det troligaste är att det blev kod röd och DEFCON 1 i Radiotjänsts sambandscentral i samma ögonblick som din tv-avgift sades upp. Har hört talas om dessa utryckningar tidigare och de verkar tyvärr inte vara en ovanlighet i dagens Sovjetsverige. Det mest märkliga i sammanhanget skulle jag nog ändå faktiskt säga är att det tog över en dag för dig att få dem efter dig, men den troligaste förklaringen till det är nog att man varit på plats för bevisinsamling redan strax efter uppsägningen och inte VELAT att du skall veta om det så man har kunnat jobba ostört.

Jag skulle bli mycket förvånad om man inte har använt riktantenn för att pejla in din aktiva TV-signal. Alla TV-apparater strålar mycket i ett speciellt frekvensband, så de är lätta att upptäcka med rätt utrustning och lite kunskap. Och ja, det gäller även nyare TV-apparater, även om de faktiskt strålar mindre än de äldre så har såklart inte utvecklingen på pejlingsutrustningen stått still heller. Snarare tvärtom. Med tanke på de stora pengar som finns inblandade och hur mycket som i hemlighet har spenderats under årens lopp på forskning och utveckling, skulle jag bli förvånad om inte en modern pejl-antenn har en sökförmåga och precision som är 1000-tals gånger mer exakt än för 10 år sedan. Det är det ingen TV som kommer undan, oavsett hur modern den är. Även om din rationaliserande hjärna kanske inte vill tro på detta, är jag övertygad om att du egentligen vet sanningen innerst inne.

Enligt min uppfattning är det glasklart att du är så gott som rökt. Frågan är bara hur du skall hantera detta och minimera skadeverkningarna framöver. Du bör fundera över både vilka bevis du redan har lämnat efter dig och hur du skall undvika att lämna flera framöver och inte göra det lättare för de som är efter dig. Köpte du till exempel TV:n med ett kontantkort i ditt eget namn? Stort misstag, enligt Lagen om datalagring av TV-köp (1989:41), så skall alla köp lagras på obestämd tid. Det är faktiskt det enda som inte har ett bäst före-datum inom juridiken. Likaså gäller såklart omvänd bevisbörda om detta väl dras till högsta domstolen (vad trodde du HD-ready stod för egentligen?), du måste visa att du aldrig ens har köpt en TV.

Mitt tips till dig är att ligga lågt ett bra tag. Undvik allt TV-tittande och dra ut sladden för att minimera utsöndrandet av den passiva TV-strålningen, om du nu faktiskt är så jävla oförsiktig att du har kvar denna (ursäkta svordomarna, men jag blir så uppjagad av människor som lyckas sätta sig i skiten så här hårt som du har gjort). Sen bör även handskar i plast eller latex och heltäckande kläder användas för att undvika spridning av din hud som bär på din TV:s signatur i form av små strålskador. Det bästa vore att bränna alla nuvarande kläder och köpa helt nya, men om det inte är möjligt räcker troligtvis 2 tvättar på 90°C med stora mängder blekmedel. Rekommenderar även kolloidalt silver och homeopatisk behandling för att snabbt utsöndra de TV-joner som fortfarande finns i ditt blodomlopp. Självklart får läkarbesök och ev. tandvård vänta ett bra tag tills spåren i din kropp är helt borta. Låt dem under inga omständigheter ta ett blodprov på dig! Kan inte påpeka detta starkt nog...

Så har jag gjort så länge jag minns, trots att jag bor ensam långt ute i skogen och inte har ägt en TV sedan 1986. Är övertygad om att det är en stor anledning till att jag går fri än idag.

Eller så behöver du egentligen bara ta till dig av följande två råd:

1: Var inte så jävla paranoid
2: När du går på amfetamin längre perioder bör du sova minst varannan dag, annars får du såna här idiottankar.
Senast redigerad av Smulhamstern 2016-01-28 kl. 19:59.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in