2016-07-03, 11:52
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
jag har läst hela förundersökningen och även varit på rättegången.
Du har ingen möjlighet att lägga upp FUP'en här i tråden?

Hade varit väldigt intressant för oss andra/mig(?) att läsa sen ikväll efter att dagens sysslor & måsten är avklarat.
Citera
2016-07-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Du har ingen möjlighet att lägga upp FUP'en här i tråden?

Hade varit väldigt intressant för oss andra/mig(?) att läsa sen ikväll efter att dagens sysslor & måsten är avklarat.

fick tag i den här.. kanske något omständigare version men bara att sätta igång och läsa drygt 2000 sidor

http://www.mord.nu/resurs.php?fall=2...8&fil=1&sida=1
Citera
2016-07-04, 12:34
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
fick tag i den här.. kanske något omständigare version men bara att sätta igång och läsa drygt 2000 sidor

http://www.mord.nu/resurs.php?fall=2...8&fil=1&sida=1
Nästan 2500 sidor, sommarlektyr.

Xenandra får 16000:- per månad i socialbidrag...

edit: har kommit till sidan 336, den trasiga människan till ras har förnedrat BO genom att ta bilder på honom medan han låg döende på golvet, det är iaf hur jag tolkar bilderna utan att ha läst vidare.

Och så ful hon är, vidriga bröst, ölmage trots hon är så klent byggd, hemska trosor.
Senast redigerad av emapti 2016-07-04 kl. 13:19.
Citera
2016-07-04, 18:40
Medlem
emaptis avatar
Har kommit till sidan 1108, en enda mening som kan sammanfatta Xenandra så klockrent, hennes egna ord:
Citat:
-O jag kan inte höger o vänster
hon är precis lika smart som hon ser ut.
Citera
2016-07-05, 13:48
Medlem
emaptis avatar
Tjoho, 2579 sidor genomskummade, så mycket tramsande och meningslöst drabbel genom förhören att man inte orkar läsa allt. Men vilka tragiska människor det finns, ändå verkar dom inte vara missbrukare, man känner sig jävligt normal i jämförelse.

Det mest tragiska är nog att jag tvivlar att det blir speciellt hårda straff. En sjövild gissning är att maken får 6-8 år, frugan 1-2 år. Gert borde varit åtalad för något han med.
Citera
2016-07-05, 17:08
Medlem
[quote=emapti|57761439]Nästan 2500 sidor, sommarlektyr.

Xenandra får 16000:- per månad i socialbidrag...

Med en hyra på 11000:- så blir det ju dock inte så mycket kvar.
Citera
2016-07-05, 23:56
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
Tjoho, 2579 sidor genomskummade, så mycket tramsande och meningslöst drabbel genom förhören att man inte orkar läsa allt. Men vilka tragiska människor det finns, ändå verkar dom inte vara missbrukare, man känner sig jävligt normal i jämförelse.

Det mest tragiska är nog att jag tvivlar att det blir speciellt hårda straff. En sjövild gissning är att maken får 6-8 år, frugan 1-2 år. Gert borde varit åtalad för något han med.

Jag är impad över din energi. Jag är bara på sidan 452 men jag jobbar på det.

Hur som helst. Tragisk händelse med massor utav berörda människor som är inblandade. Jag har svårt för att se ett överlagt handlande så här långt som skulle leda till ett mordåtal utan jag uppfattar det mer som en impulsiv handling och då landar det förmodligen på dråp. En eller två rättspsykiatriska undersökningar skulle det kanske vara läge för utan att kasta bort för många pengar, och då skulle straffen antagligen bli lite mildare än vad du förväntar dig.

Hoppas att alla anhöriga, både BO´s som GM´s, kan hantera händelsen så smärtfritt som möjligt men jag förstår att det är med all säkerhet förknippat med en hel del traumatiska stunder. Om det är till någon tröst så tänker jag på er...
Citera
2016-07-08, 20:28
Medlem
emaptis avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten...id-stugfesten/

Citat:
Åklagarna Eva Norberg och Johanna Kullander yrkar på att de båda döms till fängelse i 14 år.
– Kallhamrat, kyligt, nedlåtande, kränkande, och tortyr att hälla stearin i ansiktet på honom, säger Ingrid Björnwid, advokat till 67-åringens anhöriga, till Kristianstadsbladet.

Citat:
När kvinnans advokat, Christina Davéus, i dag pläderade yrkade hon på att kvinnan enbart ska dömas för misshandel.
Även mannens advokat, Niklas Mandelholm, tycker att hans klient ska dömas för misshandel.

Citat:
Förutom offret och det gifta paret fanns ytterligare en person med i stugan under festen, ett vittne som enligt åklagarna Norberg och Kullander är "trovärdigt och tillförlitligt" och vars version av det inträffade ska ligga till grund för tingsrättens bedömning.
Dom meddelas den 25 juli.

14 år hade ju varit passande men jag tror inte det blir i närheten.

Det var en fras som fastnade när jag läste FUPen, "man kastar inte bort 18 år" var hennes ursäkt att ta tillbaka honom. Undras om hon ser åren i fängelse som en investering hon inte ska kasta bort också.
Citera
2016-07-09, 02:33
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emapti
http://www.expressen.se/kvallsposten...id-stugfesten/

14 år hade ju varit passande men jag tror inte det blir i närheten.

Det var en fras som fastnade när jag läste FUPen, "man kastar inte bort 18 år" var hennes ursäkt att ta tillbaka honom. Undras om hon ser åren i fängelse som en investering hon inte ska kasta bort också.

Tja varför inte. Fjorton år ligger ju i fas med åklagarens synpunkter.
Citera
2016-07-10, 01:14
Medlem
JackSm1ths avatar
http://www.kristianstadstingsratt.do...8-arig-kvinna/

Pressmeddelande
Beslut om dom mot 43-årig man och 38-årig kvinna
[2016-07-08] Kristianstads tingsrätt

Kristianstad tingsrätt kommer måndagen den 25 juli 2016 kl. 14.00 att meddela dom i målet mot en 43-årig man och en 38-årig kvinna som båda åtalats för mord alternativt grov misshandel och vållande till annans död, grov brott, för en händelse den 28 januari 2016 i Degeberga. De båda tilltalade ska vara kvar i häkte till dess dom meddelas.

Kopia av domen (tingsrättens mål nr B 192-16) kan beställas från tingsrätten via e-post kristianstads.tingsratt@dom.se

Målnummer:
B 192-16
Citera
2016-07-25, 14:08
Medlem
emaptis avatar
http://www.kristianstadstingsratt.do...nden/B-192-16/

Citat:
Kristianstads tingsrätt dömer en 43-årig man till 6 års fängelse och en 38-årig kvinna till 5 års fängelse för synnerligen grov misshandel och vållande till annans död, grovt brott

Citat:
Påföljden har bestämts till 6 års fängelse för 43-åringen och till 5 års fängelse för 38-åringen. Tingsrätten har då tagit hänsyn bl.a. till att det är ett mycket allvarligt brott men också till de båda dömdas psykiska tillstånd. Skillnaden i straffets längd beror på att 38-åringen medverkade i mindre mån än 43-åringen.
Som väntat. Kommer dom att överklaga? Åklagaren riskerar att dom får strafflindring och de dömda riskerar att få hårdare straff, jag tror dom kommer nöjda sig från båda håll.
Senast redigerad av emapti 2016-07-25 kl. 14:10.
Citera
2016-07-25, 15:50
Medlem
Åklagaren kommer att överklaga, dödsmisshandel ger inte mildare straff vid dessa omständigheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in