2016-07-25, 17:18
Medlem
Citat:
Det var den 43-åriga mannen själv som ringde.

– Jag är livrädd, tänk om jag har dödat honom, sa han då.

Ett halvår senare faller nu domen. Rätten går inte fullt ut på åklagarens linje, utan dömer de båda för grov misshandel och vållande till annans död. Kvinnan döms till fem års fängelse då hon anses ha varit mindre delaktig, medan mannen döms till sex års fängelse.

Mannen har själv erkänt att han slagit och kastat en stol mot den nu avlidna. Kvinnan har även hon erkänt misshandel då hon hällt stearin i den skadade mannens ansikte. Men sedan har försvarets och åklagarens versioner gått isär.

Enligt åklagarna, som i första hand yrkade på mord, skedde misshandeln i samförstånd och var orsaken till att mannen i 65-års åldern avled. De menar att paret varit likgiltiga inför mannens tillstånd och därmed att det finns ett likgiltighetsuppsåt
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6481333
Citera
2016-07-27, 00:59
Medlem
http://www.kristianstadsbladet.se/kr...sa-blev-domen/

Citat:
Det gifta paret som åtalades för dödsmisshandeln i Degeberga döms till inte för mord utan grov misshandel och vållande till annans död.

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...dsmisshandeln/

Citat:
Frågan som delar åklagarna och tingsrätten i fallet om misshandeln i Degeberga är om paret agerat likgiltigt inför offrets död eller inte.

Kristianstads tingsrätt har dömt paret som misshandlade en man i 65-årsåldern man till döds i Degeberga stugby i januari i år till fängelse för grov misshandel och vållande till annans död. Åklagarna i fallet yrkade på fängelse i 14 år för mord.

– Jag har förstått att det som skiljer vår uppfattning från tingsrättens är frågan om uppsåt. Jag förstår tingsrättens bedömning men delar inte deras uppfattning fullt ut, säger vice chefsåklagaren Eva Norberg.
Citera
2016-07-27, 09:57
Medlem
SurTrollets avatar
Fem respektive sex år, vad blir det i reell tid? tre & fyra år(?) ...alldeles for lite när man (enligt mig) med uppsåt slagit ihjäl en annan person. Ett skattebrott av normalgraden räntar ju längre tid på Sing Sing än vad detta gjorde..
Citera
2016-07-29, 01:17
Medlem
Essvents avatar
Kan säga jag tyvärr kände dessa mänskors på nära håll o hoppades deras dom skulle bli hårdare
Citera
2016-08-11, 14:26
Medlem
Kan bara säga som så att svar nä dom var inga pundare varken offer eller gärningsmännen d vet jag då jag vet vem gärningsmännen är
Citera
2016-08-11, 14:31
Medlem
Vad har du för säkra bevis att Xenedra jönsson är knarkare o valt knarket före sina barn absurt att du bara uttalar dig om sådant som du inte vet ett skit om
Citera
2016-08-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag är impad över din energi. Jag är bara på sidan 452 men jag jobbar på det.

Hur som helst. Tragisk händelse med massor utav berörda människor som är inblandade. Jag har svårt för att se ett överlagt handlande så här långt som skulle leda till ett mordåtal utan jag uppfattar det mer som en impulsiv handling och då landar det förmodligen på dråp. En eller två rättspsykiatriska undersökningar skulle det kanske vara läge för utan att kasta bort för många pengar, och då skulle straffen antagligen bli lite mildare än vad du förväntar dig.

Hoppas att alla anhöriga, både BO´s som GM´s, kan hantera händelsen så smärtfritt som möjligt men jag förstår att det är med all säkerhet förknippat med en hel del traumatiska stunder. Om det är till någon tröst så tänker jag på er...
Han hette ej bo utan Ingemar Sjögren
Citera
2016-08-11, 17:19
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schalle67
Han hette ej bo utan Ingemar Sjögren

Haha.

Men om det nu inte var ett skämt, jag ser att du är ny på Flashback, så är BO en förkortning för Brottsoffer och GM står för Gärningsman. Ganska så vanliga uttryck här men det är ju så klart inte så lätt att veta.

Hur som helst. Välkommen till Flashback!
Citera
2016-08-12, 14:40
Medlem
Essvents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schalle67
Vad har du för säkra bevis att Xenedra jönsson är knarkare o valt knarket före sina barn absurt att du bara uttalar dig om sådant som du inte vet ett skit om

Du känner tydligen inte Maria " xenedra" Jönsson såväl som du påstår..... Eller??? Antar du är antingen någon av hennes barn el vän som vill försvars henne???
Känner henne Tomas väl sedan många år..... Nä dom va inga pundare som punda dagligen MEN det förekom både droger och bl.a. Tjack genom åren
Citera
2016-08-12, 14:45
Medlem
Essvents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essvent
Du känner tydligen inte Maria " xenedra" Jönsson såväl som du påstår..... Eller??? Antar du är antingen någon av hennes barn el vän som vill försvars henne???
Känner henne Tomas väl sedan många år..... Nä dom va inga pundare som punda dagligen MEN det förekom både droger och bl.a. Tjack genom åren
O även tabletter som tramadol tradolan Citodon mm mm
Citera
2017-09-17, 09:20
Medlem
Maff1as avatar
Vilket stugnr var det ?
Citera
2017-09-17, 13:37
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maff1a