• 1
  • 2
2016-01-28, 10:53
Medlem
rambostinas avatar
Citat:
2016-01-28 04:21, Mord/dråp, Kristianstad

Man avliden efter bråk, Degeberga.

Larm inkommer om ett bråk i en bostad i Degeberga där minst en person ska vara skadad. På platsen anträffas en grovt misshandlad man som förs till sjukhus med ambulans. Mannen avlider till följd av sina skador. Två personer, en man och en kvinna grips misstänkta för mord, alternativt dråp.
https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...-Kristianstad/

BO hittades utanför sin bostad enligt aftonbladet.
Citat:
En person har hittats svårt misshandlad utanför sin bostad i Degeberga söder om Kristianstad.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle22164607.ab
Senast redigerad av rambostina 2016-01-28 kl. 11:15.
Citera
2016-01-28, 10:58
Medlem
Någon som vet mer, som har varit platsen, som vet vem den avlidne är eller vilka det är som är gripna? Bakgrund?
Citera
2016-01-28, 11:46
Medlem
solklart fall... alkisar eller pundare.. tippar på det första
Citera
2016-01-28, 11:49
Medlem
Från Facebookgruppen "Allt som händer i Degeberga"

"Har hänt i stugbyn.
Just nu använder socialen stugbyn som transit boende för besvärliga fall.. (skyddad identitet osv.)"
Citera
2016-01-28, 11:51
Medlem
Kristianstadsbladet sänder live från stället:
http://www.kristianstadsbladet.se/kr...en-efter-brak/

Ingen vidare live sändning, för det skrivs inget direkt.
Citera
2016-01-28, 12:35
Medlem
lyktstolpes avatar
För er som vill veta så är Degeberga en by (läs:håla) söder om Kristianstad som man kör igenom om man ska från ovan nämnda staden ner mot Österlen, ganska mycket volvoraggare o whitetrash, lite som andra byar som ligger en bit från större samhällen.

Vad jag har för mig finns där endel boende, allt från ungdomsboenden/missbrukarboende/psykiskinstabila, stödboende o HVB. Förmodligen flyktingförläggning med, men inget jag vet om i nuläget.

Förövrigt vet jag inte något speciellt om det inträffade.

Men pundare / whitetrash är väl inte helt omöjligt.
Citera
2016-01-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t3000
Från Facebookgruppen "Allt som händer i Degeberga"

"Har hänt i stugbyn.
Just nu använder socialen stugbyn som transit boende för besvärliga fall.. (skyddad identitet osv.)"

Media går nu ut med att det har hänt i Degeberga Stugby och att den mannen som dog var i 65-årsåldern och den misstänkte gärningsmannen är i 40-årsåldern som nu är anhållen misstänkt för mord alternativ dråp.
Kvinnan som även greps är i 35-årsåldern är fortfarande gripen men inte anhållen.

Männen är sedan tidigare bekanta med varandra

http://www.kristianstadsbladet.se/kr...en-efter-brak/
Citera
2016-01-28, 13:27
Medlem
rambostinas avatar
Ålder på GM och BO

Citat:
En man i 40-årsåldern har anhållits som misstänkt för mord alternativt dråp sedan en man i 65-årsåldern misshandlats till döds i Degeberga i Skåne. Även en kvinna i 35-årsåldern misstänks vara inblandad.

http://www.metro.se/nyheter/man-anha...T@OXCBDe0HzVA/
Citera
2016-01-28, 15:52
Medlem
Nu är kvinnan också anhållen misstänkt för mord alternativ dråp.
Citera
2016-01-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
För er som vill veta så är Degeberga en by (läs:håla) söder om Kristianstad som man kör igenom om man ska från ovan nämnda staden ner mot Österlen, ganska mycket volvoraggare o whitetrash, lite som andra byar som ligger en bit från större samhällen.

Vad jag har för mig finns där endel boende, allt från ungdomsboenden/missbrukarboende/psykiskinstabila, stödboende o HVB. Förmodligen flyktingförläggning med, men inget jag vet om i nuläget.

Förövrigt vet jag inte något speciellt om det inträffade.

Men pundare / whitetrash är väl inte helt omöjligt.

Det är roligt att höra din bild över byn. Det är dock ganska många fler som bor här än volvoraggare och whitetrash.. Volvoraggarna är dessutom ganska utdöda och whitetrashet håller till mestadels vid pundartorget.

Och ja, det finns numera ett flyktingboende och bla ett hem för de som inte mår så bra.
Vad jag har förstått verkar det ha funnits också någon form av transitboende i stugbyn (där mordet inträffat) men detta har i alla fall inte jag varit medveten om. Jag bor i byn.
Citera
2016-01-28, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagveetinte
Det är roligt att höra din bild över byn. Det är dock ganska många fler som bor här än volvoraggare och whitetrash.. Volvoraggarna är dessutom ganska utdöda och whitetrashet håller till mestadels vid pundartorget.

Och ja, det finns numera ett flyktingboende och bla ett hem för de som inte mår så bra.
Vad jag har förstått verkar det ha funnits också någon form av transitboende i stugbyn (där mordet inträffat) men detta har i alla fall inte jag varit medveten om. Jag bor i byn.

Vad är ett transiboende?
Citera
2016-01-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgran
Vad är ett transiboende?

Jag kan inte bekräfta till 100 att detta är ett transitboende, men vad jag kan läsa i Degebergagruppen som finns på facebook, så ska det tydligen vara det. Komiskt att man inte visste om det.

Transitboende är ett tillfälligt boende för de som väntar på en annan bostad, till exempel kan flyktingarna hamna på ett transitboende innan de blir placerade på ett riktigt boende.

Såg dock nu att kommentaren om detta var borta på Facebook.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in