2016-09-11, 11:58
Medlem
Ett mlm företag kan absolut funka, men alla företag som är stora och funkar säljer också en riktig produkt, som super-10 som alltså är ett rengöringsmedel, Tupperware som är plastburkar, andra företag som säljer smink eller hälsoprodukter.
På det viset vet man att det kommer in pengar, eller iaf kan komma in pengar som inte har att göra med att man måste rekrytera nya medlemmar.
I det här finns ingen produkt, förutom att de hävdar att de investerar pengarna i olika branscher, dock läggs det inte fram några officiella aktienamn, eller årsredovisningar eller något som man kan kolla upp och verifiera att det faktiskt sker en värdeökning (som då skulle vara skild från nya investeringar som kommer in från medlemmarna).
Jag har samtidigt svårt att se att ett seriöst företag byter namn och "struktur" tre gånger på typ två år på det här viset.
Vad är ens förresten grejen med att hålla på och omvandla pengarna till en kryptovaluta som eventuellt endast fungerar på en ö som ännu inte finns?
Att locka folk med häftiga eller svåra ord, mer eller mindre flashiga filmer och genom att upprepa att det är livets chans att tjäna stora pengar i var och varannan mening och sedan endast leverera några siffror på en skärm som säger att värdet stiger skriker ut att det är något som är fel.
Oberoende av om de i "toppen" av pyramiden eller de som hinner plocka ut en del pengar innan detta kollapsar känner att det ändå var värt det för deras skull så tror jag att majoriteten av alla som går med kommer förlora stora delar om inte allt som de stoppar in, det är bara en tidsfråga skulle jag säga.
Självklart hoppas jag att jag har fel och att det är magiska investerare som håller i detta på ett korrekt sätt så att alla kommer bli rika som troll, men det finns inget som tyder på det tyvärr.
Att rekrytera in i detta skulle jag anse vara högst oetiskt med den informationen jag har idag.
Om det såldes in som det pyramidspel som jag tror att det är så skulle säljpitchen låta ungefär såhär:
Stoppa in pengar här som vi delar ut till de som kom in innan dig, rekrytera sedan så många du kan att stoppa i mer pengar som då kommer fördelas mellan dig och de som kom in innan dig. Eftersom att det hela tiden fylls på med mer folk (exponentiell tillväxt) som stoppar in mer pengar så kommer vi kunna hålla detta vid liv ett tag. Men till slut kommer en av två saker hända (antagligen i en kombinationen): 1. Vi har så många nivåer att nyinkomma pengar ska fördelas till allt för många för att vi ska kunna hålla den avkastning vi har lovat. 2. Inga nya människor tillkommer och alltså Inga nya pengar.
Men så länge folk inte försöker ta ur sina pengar i för stor utsträckning så kan vi alltid säga att pengarna fortsätter öka. Till slut kommer allt gå åt helvete men det är främst de som kom in sist eller de som inte plockat ut något av det de satt in som det kommer gå sämst för, så så länge du kan leva med det på ditt samvete så har du en möjlighet att tjäna pengar här.
Citera
2016-09-11, 15:00
Medlem
Inget av dom nämnda mynten finns med på listan...

https://coinmarketcap.com/all/views/all/
Citera
2016-09-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loser71
Pellets kan du visa en skärmdump på din lönespec som bevisar att du faktiskt har den årslönen, och som du får ut till ditt bankkonto som du kan betala räkningar med -Annars så har du absolut ingenting att tillföra i tråden.

Du själv riskerar då att bli FB scam och kommer att klassas som ett enda stort Klappmongo scam.

Men lilla loser..... Absolut... Kommer imorgon...

Observera att ingen fortfarande har kommit med något i tråden vad gäller detta idiot företag...
Citera
2016-09-12, 08:52
Medlem
Citat:
Pellets kan du visa en skärmdump på din lönespec som bevisar att du faktiskt har den årslönen, och som du får ut till ditt bankkonto som du kan betala räkningar med -Annars så har du absolut ingenting att tillföra i tråden.

Du själv riskerar då att bli FB scam och kommer att klassas som ett enda stort Klappmongo scam.

Förresten ditt troll - lite off topic - men måste ju fråga eftersom du helt plötsligt dyker upp från din sten igen....

Hur gick det med Emgoldex och ditt "follow the system"?
"Follow the system är en grupp Emgoldex medlemmar som har som policy att för sin första bonus på 3000 euro investera i fem nya medlemmar, dvs bjuda in fem nya och betala 540€."

Har du blivit intagen på förhör av Åklagaren?

(FB) Emgoldex / Global InterGold. Pyramidspel. /Mod

För att gå tillbaka till On Topic

https://rbfi.io/img/gSMh0G.jpg

Maj - totalt utbetalt 257225,25 (c:a 600k i årslön) , dock varierar allt p.g.a. Bonus - blir ett bra år i år så om jag slutar upp mot 700/800 skulle det inte förvåna mig....
Dock en jävla massa semester kvar som jag inte blir av med

Varför jag skall visa att jag har ett jobb och en inkomst tillför inte tråden ett skit...
Däremot skulle det tillföra tråden om någon inblandad kunde bevisa att det går att få ut pengar.
(Ni vet , sådana där som man kan köpa mat för och inte monopol pengar)
Citera
2016-09-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse666
Det är uppenbarligen inte gjort för alla.
Allra minst dem som inte kan argumentera utan skyddar sig bakom skärmen och tar det till sandlådenivå.
Pinsamt är rätta ordet.

Tjänar inget på att lägga ut en skärmdump. Och du har redan din åsikt.
Om 12 månader har jag tjänat massor!
Insats ca 54000x10% varje månad i 12 månader.
Hur mkt har du själv tjänat?

haha alltså Bamse... Hör du inte själv hur det låter? 10% avkastning I MÅNADEN, på gas och onlinegambling? Investeringar i gasföretag som dessutom själv säger att de inte har någon koppling till octacoin/nanoclub/octapartners eller vad de nu heter nuförtiden. Har ni förresten koll på att gambling typ är olagligt i kina, och att de endast finns ett fåtal statliga lotterier, resten är på svarta marknaden.

Låter det seriöst? Kom igen, du kan på riktigt inte vara så dum så du tror på detta, du måste ha insett att det är en ponzi-scam, och du sitter och håller tummarna för att du gick med nog tidigt och att du får ut någon slant iallafall.

Gissar föriövrigt på att din "kompis" som gjort 340k i vinst ej fått ut en krona i riktig valuta.
Citera
2016-09-12, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Förresten ditt troll - lite off topic - men måste ju fråga eftersom du helt plötsligt dyker upp från din sten igen....

Hur gick det med Emgoldex och ditt "follow the system"?
"Follow the system är en grupp Emgoldex medlemmar som har som policy att för sin första bonus på 3000 euro investera i fem nya medlemmar, dvs bjuda in fem nya och betala 540€."

Har du blivit intagen på förhör av Åklagaren?

Hahaha....det var tider det Pellets, vi hade en del duster, du var lika tjurskallig som NU.....
Men jag gjorde mig en bra hacka där och sen föll det som ett korthus.
Inga rättsliga efterspel dock.....
Men, men....det var kul så länge det varade.....nu är jag mer försiktig och har inte hoppat på nåt mer mlm ponzis.....klokare med åren.
Men har ngr goda vänner som hoppat på detta med stora belopp. Dom gick in med alla sina besparingar 169 000 kr för att dom tror stenhårt på detta.
Har försökt med mig också men tackar envist NEJ.....!!!
Citera
2016-09-13, 09:23
Medlem
Citat:
Hahaha....det var tider det Pellets, vi hade en del duster, du var lika tjurskallig som NU.....
Men jag gjorde mig en bra hacka där och sen föll det som ett korthus.
Inga rättsliga efterspel dock.....
Men, men....det var kul så länge det varade.....nu är jag mer försiktig och har inte hoppat på nåt mer mlm ponzis.....klokare med åren.
Men har ngr goda vänner som hoppat på detta med stora belopp. Dom gick in med alla sina besparingar 169 000 kr för att dom tror stenhårt på detta.
Har försökt med mig också men tackar envist NEJ.....!!!

Du skriver sämre än mig som är ordblind.

Och nej - du har inte gjort en hacka på någonting - för du har inte kommit med ett enda bevis på detta. (Inte en enda skärmdump...)

Tillika så levererar jag det som begärs , medans det i samtliga MLM trådar skrävlas om att folk tjänar flera tusen , men när man ber om bevis på dessa uttag så kommer det absolut ingenting....

För det är helt enkelt endast siffror på en skärm och det finns inget att hämta.

Och duster? Nej , vi deklarerade att det var en bluff , och Emgoldex/Intergold bevisades vara en fet bluff - och du hade ingenting att komma med över huvud taget - utan du torskade , och torskade rejält.
Det gäller naturligtvis detta företag också , Crypto888 är ingen kryptovaluta , det finns heller ingen 10% avkastning i månaden.
Allt är bara påhitt och siffror på en skärm.
Citera
2016-09-13, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Du skriver sämre än mig som är ordblind.

Och nej - du har inte gjort en hacka på någonting - för du har inte kommit med ett enda bevis på detta. (Inte en enda skärmdump...)

Hmm----ärligt så vet jag inte rent tekniskt hur man gör en skärmdump. Berätta hur man gör så kommer folk att lägga ut skärmdumpar inkomster.
Citera
2016-09-13, 11:18
Medlem
Citat:
Hmm----ärligt så vet jag inte rent tekniskt hur man gör en skärmdump. Berätta hur man gör så kommer folk att lägga ut skärmdumpar inkomster.

Just ja - det är bara klappmongon som florerar i MLM trådarna...

Tragiskt - du fick det förklarat för dig i Emgoldex tråden och det har förklarats flertalet gånger i MLM trådar om och om igen , men det hjälper ingenting...

Testat sökfunktionen här på flashback? Nej , just ja , du är ett indoktrinerat klappmongo...

(FB) Ladda upp bild på internet anonymt
Citera
2016-09-15, 13:34
Medlem
Dålig leverans av skärmdumpar.
Citera
2016-09-17, 07:49
Medlem
Tyvärr verkar det som behindmlm.com har stängt ner. Synd, en bra infokälla borta.
Citera
2016-09-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Tyvärr verkar det som behindmlm.com har stängt ner. Synd, en bra infokälla borta.

OZ har en annan hemsida - http://ozsoapbox.com/

Our website is currently undergoing scheduled maintenance

Borde komma upp igen - det var full aktivitet igår senast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in