2017-03-03, 22:43
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webtotti
Klart att det är ett skämt!
Lika mycket skämt som Nanoclub/ Nanocoin.
Fast det finns nog en och annan brevbärare som fortfarande hoppas......att det skall bli något av hans investering.

Ditt förra inlägg är skrivet som ett påståenden.

Detta inlägg är mera för att föra desinformation än fakta, du låter bitter i tonen och det ser mer ut som om du driver agenda mot vissa personer i denna tråd.

Kan det vara så att det är Svenska avundsjukan som drabbat dej eller är du bara allmänt bitter?
Citera
2017-03-04, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Ditt förra inlägg är skrivet som ett påståenden.

Detta inlägg är mera för att föra desinformation än fakta, du låter bitter i tonen och det ser mer ut som om du driver agenda mot vissa personer i denna tråd.

Kan det vara så att det är Svenska avundsjukan som drabbat dej eller är du bara allmänt bitter?

På riktigt. Avundsjuk på ett bedrägeri, jo men visst. Polisutredning pågår ju fortfarande och man lär väl försöka kräma ut så mycket som möjligt fram till dess att den är klar. Förhoppningsvis blir det kännbara straff för topparna. Det största straffet kommer nog på det personliga planet när investerare i botten inser att pengarna är borta. Vissa nyckelpersoner kommer sannolikt att få det mycket svårt då.
Citera
2017-03-04, 09:51
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ponzi
På riktigt. Avundsjuk på ett bedrägeri, jo men visst. Polisutredning pågår ju fortfarande och man lär väl försöka kräma ut så mycket som möjligt fram till dess att den är klar. Förhoppningsvis blir det kännbara straff för topparna. Det största straffet kommer nog på det personliga planet när investerare i botten inser att pengarna är borta. Vissa nyckelpersoner kommer sannolikt att få det mycket svårt då.

Det är helt riktigt att det fortfarande pågår en polisutredningen och vi får se var denna kommer fram till när den är klar inom kort.

Nanoclub och Nanocoin som man kan läsa om är inte bara i Sverige, utan ett flertal länder i världen, så denna verksamhet har inte sin bas i Sverige, så för min högst personliga åsikt är att denna polisutredningen kommer att läggas ner.

Läser man lite om detta är det ett bolag som investerar i bla fastigheter och gas bla.

http://www.nanoclub.se/aankondiging/

Så dessa personer du åsyftar i Sverige kommer till ditt stora förtret med största sannolikhet gå fria. Detta är som sagt högst min personliga uppfattning tiden får utvisa vem som får rätt på denna punkt.
Citera
2017-03-04, 14:25
Medlem
Den svenska polisen kommer att lagföra svenskar som sålt in Nanocoin i Sverige.
Citera
2017-03-04, 21:10
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webtotti
Den svenska polisen kommer att lagföra svenskar som sålt in Nanocoin i Sverige.

För det första är det inte polisen som lagför utan en åklagare som drar det till domstol.

Nanocoin är väll valutan de har, och är en kryptovaluta, vad är det olagliga i en kryptovaluta?

Även banker har en slags kryptovaluta.

http://digital.di.se/artikel/storban...n-kryptovaluta
Citera
2017-03-06, 10:20
Medlem
Citat:
För det första är det inte polisen som lagför utan en åklagare som drar det till domstol.

Nanocoin är väll valutan de har, och är en kryptovaluta, vad är det olagliga i en kryptovaluta?

Nanocoin är INTE en kryptovaluta
Källa: https://coinmarketcap.com/all/views/all/

Det finns inget olagligt i en kryptovaluta , men det olagliga är naturligtvis pyramidspelet...
Ragga fler personer och få bonus (Och det finns ingen försäljning av produkter...)

Och att kommentera att banker har en kryptovaluta är nonsens i sammanhanget..

Nanocoin är ingen kryptovaluta , utan endast ytterligare ett försök att efterlikna Onecoin bluffen
Citera
2017-03-06, 20:16
Medlem
Slubberss avatar
SVT Västernorrland vill ha in tips:
"Redaktionen vill gärna komma i kontakt med människor som har egen erfarenhet av investeringar i Nanoclub eller annan liknande verksamhet. Du får naturligtvis vara helt anonym."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vas...rksamhet%3Anyh
Citera
2017-03-07, 23:01
Medlem
Citat:

hurvardetnu, sluta fjanta dig nu, du kan ha kalla det valuta eller vad du vill, som att säga monopolpengar går att handla på ica för, alla normala människor fattar att du är en del av nanocluben med Joseph Tran och hans polare. Nano är ingen valuta du köper mat, kläder eller betalar huslånen för. Du kan handla av dina kompisar som exempelvis Hans Bergvall som har en bilhandel i Övik och är medlem i Nano. Man kan ju undra varför han tog bort sin ordinarie hemsida efter Västerbottens Kurirens artiklar om Nanos sektmöte i Umeå där han "sålde" en bil med naoncoin till Joseph Tran... han har ögonen på sig. Lotteriinspektionen och finansinspektionen har koll på dessa skojare och även om det tar sin tid så kommer alla se Nanoclub förtvina och skojarna efter det har hittat någon ny rolig grej att lura folk som tror att det går att tjäna pengar på att inte jobba för dem.
Citera
2017-03-09, 00:05
Medlem
hurvardetnus avatar
[quote=Pellets|60082940]Nanocoin är INTE en kryptovaluta
Källa: https://coinmarketcap.com/all/views/all/

Det finns inget olagligt i en kryptovaluta , men det olagliga är naturligtvis pyramidspelet...
Ragga fler personer och få bonus (Och det finns ingen försäljning av produkter...)

Och att kommentera att banker har en kryptovaluta är nonsens i sammanhanget..

Nanocoin är ingen kryptovaluta , utan endast ytterligare ett försök att efterlikna Onecoin bluffen[/QUOTE

Jag har letat och sökt efter Onecoin bluffen men kan inte hitta någon som blivit blåst eller någon rättegång/ dom på detta, men jag kanske är kass på sökning så visa mej, jag ändrar mej och lägger mej platt och ber om ursäkt.

Jag hittade detta som förklarar en del.

Jag tycker att tex Nordea kör också i så fall med pyramidspel då de ger bonusar till deras kunder om de värvar nya kunder.
Citera
2017-03-09, 00:33
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defendtruth
hurvardetnu, sluta fjanta dig nu, du kan ha kalla det valuta eller vad du vill, som att säga monopolpengar går att handla på ica för, alla normala människor fattar att du är en del av nanocluben med Joseph Tran och hans polare. Nano är ingen valuta du köper mat, kläder eller betalar huslånen för. Du kan handla av dina kompisar som exempelvis Hans Bergvall som har en bilhandel i Övik och är medlem i Nano. Man kan ju undra varför han tog bort sin ordinarie hemsida efter Västerbottens Kurirens artiklar om Nanos sektmöte i Umeå där han "sålde" en bil med naoncoin till Joseph Tran... han har ögonen på sig. Lotteriinspektionen och finansinspektionen har koll på dessa skojare och även om det tar sin tid så kommer alla se Nanoclub förtvina och skojarna efter det har hittat någon ny rolig grej att lura folk som tror att det går att tjäna pengar på att inte jobba för dem.

Vad jag kunnat läsa mej till kan de på någotvis växla Nanocoin till euro i deras "egna bank", och uppenbarligen måste ju då denna bilfirma kunnat växlat dessa Nanocoin till euro, för inte har han väll skänkt bort bilen.

Tror i så fall inte att han skulle få ha kvar detta bilmärke i hallen nu idag av leverantören

Jag postar detta igen så får du läsa hur det gör, jag har dålig koll javisst... men på allt de enligt vissa skribenter på denna tråd så går det uppenbarligen riktigt bra för vissa personer med stora vinster och stora inköp.

De kan ju uppenbarligen få visa/Mastercard kort så att Ica är väll inte omöjligt att de kan handla

Men du har säker rätt, vi får se vad polisen och åklagare kommer fram till, så får du kasta mer skit på mej när detta blir klart

Jag ville bara få en annan vinkling från vad jag hittade på nätet mot vad skrivs i denna tråd, men jag lägger mej som sagt gärna platt om jag har det minsta lilla fel och ber om ursäkt, sämre är jag inte.

Vi hörs senare.
Citera
2017-03-09, 08:11
Medlem
Citat:
Jag har letat och sökt efter Onecoin bluffen men kan inte hitta någon som blivit blåst eller någon rättegång/ dom på detta, men jag kanske är kass på sökning så visa mej, jag ändrar mej och lägger mej platt och ber om ursäkt.

Jag hittade detta som förklarar en del.

Jag tycker att tex Nordea kör också i så fall med pyramidspel då de ger bonusar till deras kunder om de värvar nya kunder.

Du är ju verkligen korkad.

1) Jo - Onecoin får inte ens ha ett bankkonto och dom är förbjudna i Italien o.s.v. Det styår i den tråden och är O.T i denna

2) Nordea pyramidspel? Här är det där du verkligen bevisar din dumhet. Nordea kräver ingen insats för att bli medlem och där föll Nordea på att vara ett pyramidspel.

Citat:
Vad jag kunnat läsa mej till kan de på någotvis växla Nanocoin till euro i deras "egna bank", och uppenbarligen måste ju då denna bilfirma kunnat växlat dessa Nanocoin till euro, för inte har han väll skänkt bort bilen.

Tror i så fall inte att han skulle få ha kvar detta bilmärke i hallen nu idag av leverantören

Jag postar detta igen så får du läsa hur det gör, jag har dålig koll javisst... men på allt de enligt vissa skribenter på denna tråd så går det uppenbarligen riktigt bra för vissa personer med stora vinster och stora inköp.

De kan ju uppenbarligen få visa/Mastercard kort så att Ica är väll inte omöjligt att de kan handla

Men du har säker rätt, vi får se vad polisen och åklagare kommer fram till, så får du kasta mer skit på mej när detta blir klart

Jag ville bara få en annan vinkling från vad jag hittade på nätet mot vad skrivs i denna tråd, men jag lägger mej som sagt gärna platt om jag har det minsta lilla fel och ber om ursäkt, sämre är jag inte.

Vi hörs senare.

3) Det handlar inte om att du kan "växla Nanocoin till euro i deras "egna bank"" -> Det handlar om huruvida du kan få ut RIKTIGA PENGAR.

4) Hemsidan du länkar är patetisk!
4a) "Octapartners dominerade marknaden för kryptovaluta i över 1,5 år."
Nej - det har dom aldrig gjort. Bitcoin har dominerat , och Bitcoin dominerar marknaden
4b) Nanocoin är ingen kryptovaluta - dom finns inte som kryptovaluta för vem som helst att skicka till vem som helst. Detta är ytterligare endast ett excelark med "Ponzi Points"
Detta har redan länkats av mig tidigare att dom inte finns noterade någonstans.
4c) Mitt i den patetiska hemsidan kommer det text på tyska - någon som missat google översättning?

5) Åklagare kommer att ta tid , och då pratar vi c:a 2 år , MINST! innan dom byggt ett åtal , så det tar enormt lång tid att bygga ett hållbart åtal , så vänta på det är rätt onödigt. Bättre att direkt i denna tråd få folk att inse att detta INTE är en kryptovaluta som går att använda på samma sätt som Bitcoin , utan detta är endast en bluff och man skall INTE gå in med några pengar.
Man skall även betänka att "Mina" bitcoin är gratis - det krävs ingen insats i pengar för detta.
Citera
2017-03-09, 09:25
Medlem
Citat:

Vi hörs senare.

Hur rimligt är det att ett företag värderat till 2,5-3 miljarder euro har en så kopiöst risig hemsida och infotext? Jag börjar förstå varför vi har "dont drink" varningstext på blekmedel om det finns idioter som dig som tror på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in