2005-11-17, 20:53
Medlem
cynikerns avatar
Jag gjorde allt mitt böghögande under lumpentiden, det gick i perioder
men vissa dagar så gjorde vi väl i princip böghögar hela dagen.

Vi gjorde böghögar på krogen så att glas och flaskor krossades.

Vi gjorde böghögar i matsalen.

En gång stannade busschauffören och hotade att slänga av oss
för att vi hade böghögat för mycket efter en fylla på stan, som
naturligtvis innehöll ett antal böghögar.

Vårt kompani gjorde mycket dumt och roligt under dom 10 mån vi låg inne!
Citera
2005-11-17, 20:56
Medlem
Truxas avatar
Jag har faktiskt aldrig hört talas om Böghögar förut!

Det är ju konstigt för det verkar ju vara en stor grej...
Citera
2005-11-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnyl
Citera
2005-11-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonnyl

HAHAHA HAHAHA
Citera
2005-11-21, 15:34
Medlem
fantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uno!
Om man säger såhär, i princip varje rast från sexan till nian i högstadiet
Helkul faktiskt, slogs o hade oss

Körde "muren" också, man valde ut ett offer och en som skulle reta offret och sen murade resten av klassen in han som retade offret i ett hörn också försökte offret komma in till honom för att sedan slå ner honom.. Rekomenderas varmt det blev en del blåmärken men det var det ju värt

så gulligt
Citera
2006-08-11, 10:29
Bannlyst
Fan böghögar är roliga, kommer ihåg på mellanstadiet när man låg där i högen och försökte imponera på tjejerna.....trevliga tider det.
Citera
2006-08-11, 10:39
Medlem
Fasters avatar
Anledningen till att jag deltog i böghögarna var för att jag på ett "oskyldigt" sätt ville skada mina kamrater. Antar att det riktigt lyste i ögonen på mig när någon oskyldig stackare låg underst och kippade efter andan.

<-Jag

<- Den lille bögen
Citera
2006-08-11, 10:47
Awaiting Email Confirmation
Jaaa lite sadism måste det ju vara inblandat
Citera
2006-08-11, 11:02
Medlem
Cock_Sparrers avatar
Böghög var riktiga goa tider det. Men undrar hur det skulle se ut om man drog igång det på jobbet. Kommer 40 åringar och hoppar på en
Citera
2006-08-11, 11:15
Medlem
BosseBensins avatar
På fritisgården fällde vi alltid "offret" nära ett pingisbord eller liknande så de 2 sista kunde wrestlinghoppa på högen

En annan klassiker var när 1 person uppehöll ett "offer" en andra person smyger sig bakom och hukar sig ner på alla fyra precis bakom så när person nr1 trycker till offret i bröstet så flyger han en bra bit bakåt utan chans att sätta i fötterna

..eller varför inte "flipperspelet" man står ett gäng på 8-10 pers längs ut med båda väggarna i en korridor.. när en ovetande person går igenom så kan ni räkna ut vad som händer sen

ah, en annan klassiker dök upp i huvudet nu 2 personer sättersig på var sin sida om någon på en bänk.. samtidigt så kopplar de grepp med sina ben runt "offrets" och vrider ner denne på golvet..

its all coming back
Citera
2006-08-11, 12:35
Medlem
Tommy_lifs avatar
http://i6.tinypic.com/24cabye.jpg

onykter böghög is the shit
Citera
2006-08-11, 14:07
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakobsson_
Några här som hade så kallade BögHögar när ni var mindre eller ni kanske fortfarande har det. Vi hade det o då ropade nån BögHög och drog ner nån sen slängde alla sig på han o bildade hög. Det var kul tills lärarna kom o förstörde det hela. Märkligt är också att den som låg näst längst ner fick ondast.
Intressant det här!
Klasse öfver oss hade böghögar och så fort jag hörde "BÖGHÖG" eka genom korridoren så sprang jag dit, oafvsett om jag var på lektion eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in