2005-11-15, 20:44
Bannlyst
.

Vi hade det i ettan på gymnasiet men då kallade vi det för "bunken", skönt för den personen som låg underst och som hade 8 byggare över sig.
Citera
2005-11-15, 20:51
Medlem
Fyfan kom o tänka på när det blev en attackböghög utan förvarning när massa spelade kort vid ett stort bord. Folk kom från alla håll och slängde sig och det var kalabalik! En utav dom som spelade kort var jag som sittadet vid bordet fick ett jävla tryck över huvudet, som var pressat mot bordet. Kändes som huvudet skulle kläckas som ett ägg. JAg skrek som fan och alla låg kvar i typ 10sek, fick vrålpanik men när det var över började jag asgarva...sjukt

ett ´miinne man glömmer sent
Citera
2005-11-15, 21:45
Medlem
P3tters avatar
Ujuj, kommer ihåg på rasterna (måste vart mellanstadiet tror jag), när någon skrek "Böghög!". Då slängde sig alla på varanda och den som var underst såg oftast väldigt plågad ut
Citera
2005-11-15, 21:54
Medlem
RDX*s avatar
Då är det roligare med böghög lumpen, då övergår leken till blodigt allvar. Speciellt efter en vecka i fält då böghögen kryddas av olika ljuvliga dofter.
Citera
2005-11-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RDX*
Då är det roligare med böghög lumpen, då övergår leken till blodigt allvar. Speciellt efter en vecka i fält då böghögen kryddas av olika ljuvliga dofter.
haha smaskens
Citera
2005-11-16, 23:55
Bannlyst
Böghög, ja. Ah, brings me back. Första gången jag var med om fenomenet var på mellanstadiet och då skedde böghögen alltid i soffan i klassrummet. En bra start på böghög-karriären som tyvärr tog slut nångång på högstadiet.
Citera
2005-11-17, 00:37
Medlem
Fruktpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smile:)
bara för att så vill jag dela med mig av denna bild som är 100% äkta :P
riktigt roligt faktiskt
http://files.upl.silentwhisper.net/upload1/Boghog.jpg

Jag kan här stolt erkänna att jag vid flera tillfällen språkat med just denne Pär-Åke. Det ni!
Citera
2005-11-17, 13:20
Medlem
Lysiass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktpojken
Jag kan här stolt erkänna att jag vid flera tillfällen språkat med just denne Pär-Åke. Det ni!

Har du böghögat honom då?

Böghögeri är den renaste, ädlaste och högsta formen av manlig kamratskap. Blir nästan nostalgisk av att tänka på det.
Citera
2005-11-17, 13:36
Medlem
tewmtens avatar
Dom bästa böghögarna görs ju då under vinterhalvåret när man även har snö att tillgå och kan kasta snön på varandra och trycka snön i ansiktet osv. osv.
Åh vilka minnen.. Nostalgi!
Citera
2005-11-17, 13:36
Medlem
Christer ps avatar
Nästan så att man börjar sakna mellanstadiet!!!
Vi brukade köra böghögen på den som hade förlorat i nigger.
Fröken var i totalt upplösnings tillstånd varje gång någon kom in efter rasten och bölade efter att ha blivit böghögad .
Citera
2005-11-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Vi borde styra upp en rejäl FB-böghög! Den med minst posts hamnar underst!

Citera
2005-11-17, 18:07
Medlem
Spavcuus avatar
Vi gjorde böghög på vår idrottslärare
Minns tyvärr inte vad han sa efteråt, men han blev inte särskilt sur märkligt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in