2006-12-27, 22:48
Medlem
Dreass avatar
Haha Böghögarna gjorde vi nån gång på lågstadiet! Var ju lagom kul att bli underst i dom

Andreas
Citera
2006-12-27, 23:23
Bannlyst
Fick minnen från högstadiet bara för det=) Men det hände bara på idrotten nångång, men det var fan kul.
Citera
2006-12-28, 00:14
Bannlyst
haha kommer ihåg klart & tydligt
Citera
2006-12-28, 01:07
Medlem
Smaskenss avatar
Intressant tråd.

Nej, jag har aldrig varit med om nämnda fenomen.

Men jag har hört talas om det så ofta så det verkar lika naturligt som att leka ryska posten när man är lite mindre?

Helt osökt får jag en flashback till VM'94 och ett av bulgariens mål...
Citera
2006-12-28, 02:12
Medlem
Ralfons avatar
Visst har man deltagit i några böghögar, det har man ju...fast det hörde snarare till mellanstadiet än högstadiet i mina trakter.
Citera
2006-12-28, 02:15
Medlem
Konekos avatar
Det var bara poppisgänget som fick vara med i böghögarna. Vi andra fick så bredvid och heja på.
Citera
2006-12-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koneko
Det var bara poppisgänget som fick vara med i böghögarna. Vi andra fick så bredvid och heja på.

va? skojjar du, böghögarna förenade ju grupperna fysiskt våld verkar ha en viss makt att bryta gräser
Citera
2006-12-28, 12:10
Medlem
sp1rits avatar
Hahaha det är detta som gör FB så fantastiskt , ett till synes odiskuterbart ämne som blomstrar upp till en många långa sidors diskution

Jodå , även i min del av landet har det böghögats. Minns med glädje när grabbarna i klassen snackade ihop oss och stod på sidorna vid längdhoppningsgropen för att sedan anfalla från alla håll när klassens pygmee precis tagit mark

ljuva minnen
Citera
2006-12-28, 12:11
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaskens
Intressant tråd.

Nej, jag har aldrig varit med om nämnda fenomen.

Men jag har hört talas om det så ofta så det verkar lika naturligt som att leka ryska posten när man är lite mindre?

Jag trodde att en böghög var obligatoriskt... Stackare där som missade att bli mosad av 7 svettiga killar :P
Citera
2006-12-28, 12:50
Medlem
Kobra_Kajs avatar
Fan det vore kul att införa detta igen. Man vet ju att alla grabbar tycker det är kul innerst inne, men risken är väl att man blir idiotförklarad om det skulle vara massa "vuxna" tjejer med.
Citera
2006-12-28, 13:11
Medlem
Bara på vår skola som detta kallades hockeyhög?
Citera
2006-12-28, 13:37
Medlem
mamacitas avatar
eftersom vi på min skola var lite mer civiliserade än er andra så utvecklade vi leken FLIPPER (som inte har något med delfinjäveln att göra)!! vi kids stod i korridoren på båda sidorna och när ett väl (?) utvalt offer gick förbi så skrek någon FLIPPEEERR och så puttade man den lille kulan mellan sig. mobbning light kan man kalla det!! hmm jag ska omarbeta "flipper" till en vuxenversion i krogmiljö...

..men böghög låter ju också kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in